Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-30@15:29:17 GMT

افزایش مدیریت ریسک در بازار سرمایه

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۷۶۵۶۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، شاپور محمدی که در مراسم آغاز به کار قرارداد‌های آتی سبد سهام سخن می‌گفت، افزود: معاملات آتی بر روی سبد سهام از امروز رسما آغاز خواهد شد البته این موضوع سالهاست که در بورس تهران دنبال می‌شود و در گذشته بازار تک سهم سهام اجرایی شده بود، اما استقبال از آن بازار کم بود، اما راه اندازی معاملات آتی بر روی سبد سهام این کمبود در سبد آتی تک سهم را برطرف خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: محاسبات مربوط به ریسک‌ها نیز در این ابزار درنظر گرفته شده که البته باید توجه داشت که مباحث نظارتی نیز در سازمان بورس دنبال می‌شود و کمیته فقهی سازمان بورس نیز فعالیت حائز اهمیتی دارد و بررسی‌های بسیار دقیقی را انجام می‌دهد.
محمدی گفت: ابزار قرارداد‌های آتی سبد سهام تایید کمیته فقهی را دارد و مزیت آن برای افرادی است که دنبال بازده‌های بالاتر از حد معمول هستند اگرچه فرصت‌های این چنینی زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که در بازار تعادل ایجاد می‌کند.
وی افزود: قرارداد‌های آتی روی سبد سهام یک ابزار بسیار مهم برای تعادل بخشی به بازار سرمایه و ایجاد فرصت برای سرمایه گذاری در کنار مدیریت ریسک است و در برنامه ریزی‌های سازمان بورس با همکاری ارکان بازار سرمایه تلاش می‌شود ابزار فروش استقراضی و وارانت تا پایان سال راه اندازی شود که در نهایت به لحاظ ابزار‌های اطلاعاتی جعبه ابزار بورس تهران تکمیل می‌شود.
رئیس سازمان بورس اوراق بهادار خاطرنشان کرد: نهاد‌های مالی رشد خوبی داشته اند و امسال تا پایان سال به ۶۵۰ نهاد مالی خواهد رسید که همه در کنار ابزار‌ها عملیاتی شدن ابزار‌ها و برنامه‌ها را قوام می‌بخشد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: شاپور محمدی مراسم قرارداد آتی سبد سهام سرمایه گذاری افزایش ریسک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۶۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات مهم از افزایش سرمایه سنگین نماد‌های بورسی

روزانه در سایت "نبض بورس" گزید‌ه‌ای از آخرین اخبار و مطالب جذاب پیرامون بازار سرمایه، مسکن، ارز، انرژی و سرمایه گذاری تهیه و منتشر می‌گردد. گزارش کامل از گزیده‌ خبرهای امروز «نبض بورس» (https://nabzebourse.com) را با کلیک بر تیتر آن بخوانید.

انتقاد شدید رئیس سازمان بورس از یک بند بودجه ای

قیمت دلار امروز چقدر شد؟   طلا ۱۸ عیار گران شد! 

قیمت خودروهای سایپا و ایران خودرو به روز شدند 

چرا با ریزش و رشد قیمت دلار بورس قرمزپوش می شود؟ 

جزئیات مهم از افزایش سرمایه سنگین نماد‌های بورسی  

سودسازترین نمادها در روز منفی بورس  سه شرکت روانکار با سه نرخ گاز متفاوت، چرا؟ | جای خالی نظارت حس می شود!

 

   

دیگر خبرها

  • سبدگردانی با سرمایه کم امکان‌پذیر است؟
  • کدام خودروی سایپا 700 میلیون تومان شد؟
  • کوچ نقدینگی از بازار طلا و ارز به بازار سرمایه/ بورس جذاب شد
  • چشم انداز سرمایه گذاری در بورس مثبت است
  • جزئیات مهم از افزایش سرمایه سنگین نماد‌های بورسی
  • چگونه سود 33 درصدی بانکی دریافت کنیم؟
  • مدیریت سرمایه در فارکس چیست؟ معرفی ۳ استراتژی پولساز
  • حقوقی‌ها از بازار سرمایه دست کشیدند/ بورس سرخ‌پوش شد!
  • شاخص بورس ۲۰ هزار واحد کاهش یافت
  • پیش‌بینی بورس فردا ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳