Web Analytics Made Easy - Statcounter

اسلام آباد - ایرنا - دادگاه عالی پاکستان با پرسش در خصوص مجوز کاری ژنرال «راحیل شریف» فرمانده پیشین ارتش این کشور و فرمانده ائتلاف به اصطلاح «مبارزه با تروریسم» در عربستان، آن را غیرقانونی خواند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از تارنمای «نیوز» پاکستان، دادگاه عالی پاکستان در نامه ای به وزارت دفاع این کشور اعلام کرده که مجوز کاری ژنرال راحیل شریف، شرایط قانونی را برآورده نمی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس این نامه، دادگاه عالی پاکستان در خصوص پاسخ به پرونده افسران دو تابعیتی گفته است که مجوز کاری ژنرال راحیل شریف شرایط قانونی را برآورده نمی کند و لازم است، طی یکماه آینده این مجوز، شرایط قانونی خود را تکمیل کند.
دادگاه عالی پاکستان تصریح کرده است که در غیر این صورت، این مجوز فاقد اعتبار است.
دادگاه عالی پاکستان در نامه ای به وزارت دفاع اعلام کرده است که این وزارت، یک ماه مهلت دارد تا این مجوز را بر اساس شرایط قانونی تکمیل کند.
به گزارش ایرنا، مردادماه امسال بود که دادگاه عالی پاکستان با اعتراض به طی نشدن مراحل قانونی صدور مجوز برای ژنرال راحیل شریف فرمانده پیشین ارتش این کشور در خصوص ریاست ائتلاف تحت رهبری عربستان، اعلام کرد:این موضوع باید با جدیت از سوی دولت پیگیری شود.
ثاقب نثار در جلسه رسیدگی به پرونده ای با عنوان دوملیتی بودن مسئولان ارشد دولتی و افسران نیروهای مسلح، حضور ژنرال راحیل شریف فرمانده پیشین ارتش و ژنرال احمد شجاع پاشا رئیس سابق سازمان اطلاعات ارتش (ISI) در خارج برای شغل را به چالش کشید.
'خالد جاوید خان' دادستان کل پاکستان در آن نشست به اطلاع رئیس دادگاه عالی رساند که دولت پیشین این کشور، مراحل قانونی لازم در کسب مجوز اعزام ژنرال راحیل شریف را طی نکرده است.
وی گفت: مجوز برای این موضوعات از سوی دولت صادر می شود اما پیش از اعضای کابینه دولت باید با این موضوع موافقت خود را اعلام کرده باشد.
قاضی ثاقب نثار نیز در این خصوص گفت:چگونه است که افسران عالی رتبه نهادهای نظامی و امنیتی بدون دریافت مجوز رسمی از دولت در خارج از کشور مشغول به کار شده یا ریاست ائتلاف های نظامی را برعهده می گیرند؟
عربستان سعودی آذرماه 95 بود که ائتلاف نظامی به اصطلاح ضد تروریسم را تشکیل داد.
عربستان سعودی در اقدامی یکجانبه و بدون هماهنگی با برخی کشورهای مسلمان مناطق خاورمیانه، آسیا و آفریقا از جمله پاکستان، نام آنها را در فهرستی واحد قرار داد و نام آن را به اصطلاح ائتلاف «مبارزه با تروریسم» گذاشت.
ژانویه ۲۰۱۷ بود که به درخواست عربستان سعودی و تأیید وزارت دفاع پاکستان، ارتشبد پاکستانی راحیل شریف به سمت فرماندهی کل این ائتلاف خودساخته انتخاب شد.
پاکستان پس از کشمکش های فراوان در داخل کشور و با وجود مخالفت سخت مردم، عضویت این ائتلاف را پذیرفت ولی اعلام کرد که هرگز در لشکرکشی های این ائتلاف به کشورهای منطقه یا هر کشور دیگر شرکت نمی کند، بلکه در زمینه فعالیت های آموزشی و لجستیکی در ائتلاف شرکت می کند.
مردم پاکستان و بسیاری از شخصیت های سیاسی نظیر عمران خان رهبر حزب پیروز انتخابات اخیر، شخصیت های دینی، دانشگاهی و پارلمانی این کشور به عنوان بزرگ ترین قدرت نظامی و تنها قدرت هسته ای عضو ائتلاف خودساخته عربستان، از همان آغاز تشکیل ائتلاف، سخت مخالف پیوستن کشورشان به آن بودند.
این افراد و شخصیت ها معتقدند که ائتلافی که طراحان آن، نام ایران، سوریه و عراق را به عنوان بزرگترین قربانیان ترور در منطقه در فهرست ائتلاف قرار نداده اند، هرگز نمی تواند ائتلافی صادق و موثر در مبارزه با تروریسم باشد.
آساق**6125**1337

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي ائتلاف ضد تروريسم راحيل شريف دادگاه عالي پاكستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۶۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک سالگی جنگ داخلی سودان

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از ابیجان، ۱۵ آوریل ۲۰۲۳ صدای تیراندازی و دود ناشی از انفجار در خارطوم پایتخت سودان، بعد از چند هفته تنش میان دو ژنرال قدرتمند کشور، از شروع یک درگیری ویرانگر و فرسایشی خبر داد.
درگیری میان نیرو‌های واکنش سریع ژنرال حمیدتی و نیرو‌های ژنرال عبدالبرهان فرمانده ارتش در این روز آغاز شد یک سال بعد در غیاب اراده بین المللی، نتیجه‌ای جز ویرانی و بدبختی برای سودان حاصل نشده است و نخست وزیر سابق سودان، عبدالله حمدوک، خطاب به طرفین خصومت، از آنها می‌خواهد به درگیری‌ها پایان دهند.
به گزارش سازمان ملل حدود ۱۰ میلیون نفر از جمعیت ۲۵ میلیونی سودان آواره شده اند و کشور در آستانه قحطی قرار دارد. کریستین لیندمایر، سخنگوی سازمان بهداشت جهانی، درباره بحران انسانی هشدار می‌دهد. وی گفت: در زمانه‌ای که جهان با بحران‌های متعدد روبروست، کمک به سودان به حداقل رسیده و تنها ۱۷ درصد کمک تصویب شده سازمان بهداشت جهانی به این کشور، تامین مالی شده است. 
برنامه جهانی غذا نیز از به زانو درآمدن مردم سودان می‌گوید. بنا بر اعلام سازمان ملل متحد، دستکم ۵ میلیون سودانی در ماه‌های آینده دچار بحران غذایی فاجعه بار می‌شوند. تد شعبان معاون مدیر کل یونیسف نیز از این وضعیت گلایه می‌کند. وی گفت: از جنگ سودان صحبتی نمی‌شود، سودان فراموش شده است. ۲۰ سال قبل در جریان جنگ دارفور، اینگونه نبود. اما الان فقط شاهد سکوت هستیم. 
یک سال بعد از شروع جنگ داخلی، هیچ تماس امیدبخشی میان ژنرال عبدالبرهان و ژنرال حمیدتی برقرار نیست و سودان همچنان رنج می‌برد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اظهارات:
۱. عبدالله حمدوک، نخست وزیر سابق سودان
۲. کریستین لیندمایر، سخنگوی سازمان بهداشت جهانی
۳. تد شعبان، معاون مدیر کل یونیسف

دیگر خبرها

  • ایکس در پاکستان فیلتر شد
  • فساد مالی رئیس سابق اطلاعات ارتش پاکستان
  • یک سالگی جنگ داخلی سودان
  • آغاز تحقیق از فساد مالی رئیس سابق اطلاعات ارتش پاکستان
  • حمید نوری برای اجرای حکم به سوئیت امنیتی منتقل شد
  • ارتباط حمید نوری با خانواده اش بار دیگر قطع شد
  • پاکستان فیلترینگ «ایکس» را تایید کرد
  • «ایکس» در این کشور فیلتر شد
  • شبکه اجتماعی « ایکس » در پاکستان فیلتر شد
  • رای دیوان عالی کشور در مورد قانون مبارزه با مواد مخدر