Web Analytics Made Easy - Statcounter

رکنا: رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۲۶۷۵ هکتار از اراضی دولتی در سیستان و بلوچستان رفع تصرف شده است.

به گزارش رکنا، به گزارش روابط عمومی دادگستری استان سیستان وبلوچستان حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در جلسه شورای حفاظت از اراضی و منابع طبیعی استان اظهار کرد: طبق گزارشات متولیان امر شورای حفاظت که عملیات رفع تصرف اراضی دولتی را انجام دادند از ابتدای سال تا کنون ۲ هزار و ۶۷۵ هکتار از اراضی دولت در عرصه منابع طبیعی راه و شهرسازی و بنیاد مسکن در استان رفع تصرف شده که حدود هزار هکتار مربوط به سه ماهه سوم بوده است که رفع تصرف شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همچنین در این مدت ۹۱ حلقه چاه آب کشاورزی غیر مجاز در اراضی منابع طبیعی استان حفر شده بود که پلمپ و مسلوب و المنفعه شده و پیش بینی می شود تا پایان سال به دو برابر هم برسد.

حجت الاسلام حمیدی ادامه داد: در تصرفات اراضی عملکرد سازمان‌ها و نهادهای دولتی مد نظر است که نظارت‌ها را گسترش دهند و اجازه ندهند اراضی دولت توسط افراد سود جو تصرف شود وی با تاکید بر اینکه پیشگیری از تصرف اراضی دولتی در دستور کار قرار دارد گفت: روند تصرف غیر مجاز اراضی به نسبت سال های گذشته کمتر شده است و از تمامی مردم استان تقاضا داریم با توجه به اینکه منابع موجود در استان هم اراضی و آب مربوط به دولت و آحاد جامعه است، هرکس قصد استفاده دارد باید از طریق قانونی اقدام کند تا کارهای کارشناسی انجام شود.

وی گفت: تصرف غیر قانونی اراضی موجب می شود مردم بعد ها هزینه های زیادی را متحمل شوند به همین دلیل مراجعه کنند به سازمان ها و مراجع ذیربط تا بتوانند از خدمات استفاده کنند. وی گفت: همچنین افراد سودجویی که همیشه هستند و اقدام به تصرف غیر مجاز می‌کنند نیز معرفی شوند تا برخورد های قانونی با آنها صورت گیرد.

وی در زمینه منازل مسکونی سازمانی که در اختیار کارکنان دولتی قرار می‌گیرد نیز گفت: طبق مقررات سازمانی واگذاری این زمین‌ها خلاف ضوابط است و در همین راستا کارگروهی در استان شکل میگیرد تا این موضوع نیز پیگیری شود و این منازل بسته به شرایط در اختیار برخی از کارکنان قرار گیرد در غیر اینصورت منابع بیت المال باید در اختیار بیت المال قرار گیرد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

تجاوز یک سرباز به دختر 14 ساله تهرانی منصور 4 سال عقدم نکرد و دست آخر بلای وحشتناکی سر 2 دخترم آورد ! +فیلم گفتگو و عکس وقتی باغبان با زن ثروتمند صاحبخانه تنها بود دست و پای او را بست و به او تجاوز کرد بساط عیش و نوش یاسر با یک زن غریبه مرا عصبانی کرد / آن صحنه شنیع مقابل چشمانم است این مرد 30 ساله با لذت انگشتش را خورد + عکس شرایط ثبت نام کارت سوخت/ دیگر تمدید نمی شود ملیکای 15 ساله: همه چیز از گروه بچه های بی حیا شروع شد/ این دختر را در شمال شهر دستگیر کردند زمان واریز یارانه آذر 97 مشخص شد مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا مورچه ای در گوش یک مرد + عکس 1/5 میلیون تهرانی در معرض خطر زلزله در دقایق اولیه مهناز افشار: به دادسرا رفتم اما چیزی تعهد ندادم +عکس مرد عصبانی برادر خود را در شهرک آزادی زنده زنده به آتش کشید ماجرای گریه های مردی که 2 روز در هواکش رستوران گیر کرده بود + عکس نقشه گروگانگیری برای فرار از پرداخت خسارت خودروی لاکچری زن پولدار

منبع: رکنا

کلیدواژه: راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان دادگستری تاکید رئیس کل دادگستری عکس دختر جوان زندگی طلاق ایران اعدام مردم پسر تجاوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۶۶۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تعرض از ۱۷۷ هکتار زمین دولتی

مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن از رفع فوری ۶۵۷ مورد تعرض به اراضی دولتی از ابتدای سال توسط یگان حفاظت این سازمان در سراسر کشور خبر داد و گفت: مساحت این اراضی بیش از ۱۷۷ هکتار بوده است.

به گزارش مشرق، ارسلان مالکی مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، گفت: در مورد اجرای احکام قطعی نیز در فروردین ماه امسال، ۲۱ مورد حکم قطعی به مساحت ۵۴ هکتار در کل کشور اجرا شده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به نقش مؤثر یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن در مبارزه با زمین‌خواری در کشور، افزود: نیروهای یگان حفاظت در همه استان‌های کشور و به صورت شبانه‌روزی در حال حفاظت از اراضی دولتی هستند و عملکرد این نیروها بیشتر جنبه پیشگیرانه دارد.

منبع: مهر

دیگر خبرها

  • رفع تصرف ۱۰۰ هکتار از اراضی دولتی درشهرستان مرزی میرجاوه
  • رفع تعرض از ۱۷۷ هکتار زمین دولتی
  • رفع تصرف ۲۰ هکتار از اراضی ملی در شهرستان طارم
  • اجرای ۲۲ فقره رفع تصرف در استان اصفهان
  • آزادسازی اراضی دولتی به ارزش ۱۲۰۰ میلیارد در کرمان
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • رفع تصرف اراضی دولتی کرمان
  • آزادسازی اراضی دولتی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در کرمان
  • آزادسازي اراضي دولتی به ارزش هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال در کرمان
  • ۷۰ هکتار از اراضی ملی در استهبان رفع تصرف شد