Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-05-07@12:25:58 GMT

بداخلاق ها با خوردن این خوشمزه ها خوش خلق می شوند

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۷۶۷۲۳

بداخلاق ها با خوردن این خوشمزه ها خوش خلق می شوند

رکنا: بداخلاقی و خلق پایین به دلیل کمبود برخی مواد غذایی در بدن است که آستانه تحمل افراد را پایین می آورد.

رئیس انجمن تغذیه ایران گفت: رشد، طول عمر، تندرستی، آرامش اعصاب و روان، خلق و خوی و رفتارمناسب، توانمندی، تولید مثل و غیره به نوعی وامدار تغذیه سالم هستند و این مسئله را می توان از دو بعد علمی و اعتقادی مورد بررسی قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلال الدین میرزای رزاز دبیر سومین کنگره بین المللی و پانزدهمین کنگره داخلی تغذیه که در روزهای 28 تا 30 آذر امسال در مرکز همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود، این مطالب را بیان کرد.

وی روز شنبه افزود: این کنگره مهمترین رخداد علمی دوسالانه حوزه علوم تغذیه محسوب می شود که امسال به همت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دانشگاه علوم پزشکی تهران، انجمن تغذیه ایران و انجمن علمی تغذیه ایران برگزار می شود.

وی ادامه داد: امسال سومین کنگره بین‌المللی و پانزدهمین کنگره تغذیه ایران با عنوان «تغذیه پایدار برای زندگی شاد و فعال» در سطح بین المللی برگزار می شود. ضمن برگزاری این کنگره شاهد یک رخداد بزرگ علمی با رویکرد جدید به زندگی خواهیم بود، زیرا تاثیرپذیری زندگی به لحاظ چگونگی تغذیه برای اولین بار در این سطح مطرح می شود.

میرزای رزاز هدف از برگزاری این کنگره را معرفی آخرین دستاوردهای پزشکی و تبادل نظر میان استادان دانشگاه های داخلی و خارجی دانست و بیان کرد: این رویداد فرصت مناسبی است تا متخصصان علم تغذیه در ایران با آخرین تحولات حوزه صنعت آشنا شوند و ارتباط خود را با پیشگامان علم تغذیه و سیاستگذاران این حوزه در کشور مستحکم تر کنند.

وی اظهار داشت: ترویج دیدگاه های جدید و فرهنگ سازی مردمی نیز یکی دیگر از اهداف این کنگره است. در نگاه اول ماهیت علمی و پژوهشی این کنگره دوسالانه مد نظر است که دستاوردهای جدید علمی در سطح جهانی مطرح و به چالش کشیده می شود تا به علم روز نزدیک تر شود. در کنار این هدف، توجه به زندگی شاد و فعال مردمی و بسترسازی تحول زندگی بر پایه تغییر افکار و به سمت لذت بردن از زندگی نیز قابل توجه است. بدین طریق شاهد حصول تلاش های مان در قالب کنگره ای که حاصل ماه ها تحقیق و پژوهش، برنامه ریزی، صرف وقت و انرژی است، خواهیم بود.

دبیراجرایی سومین کنگره بین المللی تغذیه درباره اهمیت تغذیه گفت: سلامت و تغذیه هم مسیر و در یک راستا قبل از اینکه تاثیر متقابل داشته باشند هر کدام جنبه ای از زندگی را در نظر می گیرند. بنابراین دنیایی از بار سلامت در تغذیه نهفته است.

رئیس انجمن تغذیه ایران ادامه داد: تاکنون حدود هزار مقاله در 11 محور امنیت تغذیه ای، ایمنی و سلامت غذا، تغذیه و بیماری ها، مراقبت های تغذیه ای در بیمارستان، سیاست های غذا و تغذیه، تغذیه در شرایط ویژه، تغذیه ورزشی و ورزشکاران، تغذیه سلولی مولکولی، فناوری های نوین در حوزه تغذیه، تغذیه و شادی پایدار و تازه های علوم تغذیه به دبیرخانه کنگره ارسال شده است.

اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

تجاوز یک سرباز به دختر 14 ساله تهرانی منصور 4 سال عقدم نکرد و دست آخر بلای وحشتناکی سر 2 دخترم آورد ! +فیلم گفتگو و عکس وقتی باغبان با زن ثروتمند صاحبخانه تنها بود دست و پای او را بست و به او تجاوز کرد بساط عیش و نوش یاسر با یک زن غریبه مرا عصبانی کرد / آن صحنه شنیع مقابل چشمانم است این مرد 30 ساله با لذت انگشتش را خورد + عکس شرایط ثبت نام کارت سوخت/ دیگر تمدید نمی شود ملیکای 15 ساله: همه چیز از گروه بچه های بی حیا شروع شد/ این دختر را در شمال شهر دستگیر کردند زمان واریز یارانه آذر 97 مشخص شد مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا ماجرای شلیک های خونین به 6 شهروند مشهدی چه بود؟ / «م-ض» شرور مسلح خون به پا کرد جزییاتی تازه از پیدا شدن جسد یک پسر دبیرستانی در تهرانپارس+ عکس مرد عصبانی برادر خود را در شهرک آزادی زنده زنده به آتش کشید ارتباط زن ناشناس با پیدا شدن جسد ناصر در اطراف کرج چیست؟ +عکس مورچه ای در گوش یک مرد + عکس کارگر کارخانه به طور معجزه آسایی زنده ماند / عکس وحشتناک از بدن این مرد

منبع: رکنا

کلیدواژه: پزشکی سلامت غذا مواد غذایی خوردن تحقیق بداخلاقی مقاله عکس دختر جوان زندگی طلاق ایران اعدام مردم پسر تجاوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۶۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنگره ملی طب ایرانی، فرصتی برای احیای میراث کهن و ارتقای سلامت جامعه

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، روشنک مکبری نژاد، رئیس انجمن علمی طب سنتی ایران با بیان اینکه نهم تا یازدهم خرداد ماه 1403، شاهد برگزاری رویدادی مهم در عرصه ی پزشکی کشور خواهیم بود، اظهار کرد: اولین کنگره ملی طب ایرانی با همت و تلاش انجمن علمی طب سنتی ایران و با حمایت دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت، برگزار می شود و فرصتی مغتنم برای تبادل دانش، تجربیات و دستاوردهای علمی در زمینه ی این طب کهن و ارزشمند خواهد بود.

رئیس انجمن علمی طب سنتی ایران افزود: طب ایرانی، گنجینه ‌ای بی نظیر از دانش و تجربه هزاران ساله پزشکان و حکیمان این مرز و بوم است که در صورت استفاده از این ظرفیت غنی می ‌تواند در تداوم سلامت و ارتقای کیفیت زندگی مردم نقشی بی‌ بدیل ایفا کند.

 مکبری نژاد با بیان اینکه حفظ و احیای طب ایرانی، رسالتی ملی و وظیفه‌ای خطیر بر دوش همه ی ماست؛ تصریح کرد: برگزاری این کنگره فرصتی ارزشمند برای تبادل دانش و تجربیات در زمینه ی طب سنتی ایران و ارتقای جایگاه این طب کهن و ارزشمند در نظام سلامت کشور است.

وی افزود: این کنگره دریچه ‌ای نو به سوی دستاوردهای علمی نوین در حوزه طب سنتی ایران خواهد گشود و افق‌ های تازه‌ ای را برای درمان بیماری ‌ها و ارتقای سلامت جامعه ترسیم خواهد کرد.

رئیس انجمن علمی طب سنتی ایران با بیان اینکه حضور در این کنگره، گامی در جهت احیای طب ایرانی و حفظ هویت ملی ماست، از تمامی متخصصان، پژوهشگران، دانشجویان و علاقه‌ مندان به طب سنتی ایران دعوت کرد تا با حضور فعال در این کنگره، در مسیر اعتلای این طب کهن و ارزشمند گام بردارند.

وی در پایان گفت: امیدوارم این کنگره نقطه عطفی در تاریخ طب سنتی ایران باشد و شاهد پیشرفت‌ های روزافزون در این عرصه باشیم.

گفتنی است، این کنگره  نهم تا یازدهم خردادماه 1403 برگزار می شود و دارای امتیاز فرهنگی برای اعضای هیات علمی و امتیاز بازآموزی برای پزشکان و داروسازان است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نخستین کنگره ملی ایران‌شناسی برگزار می‌شود
  • جراحان پلاستیک از کنگره جامعه جراحان ایران انصراف داد
  • کنگره ایران‌شناسی بین‌المللی می‌شود
  • کنگره در سال آینده بین المللی می‌شود
  • کنگره ملی طب ایرانی، فرصتی برای احیای میراث کهن و ارتقای سلامت جامعه
  • طرح اجباری پزشکان برداشته شود
  • رشت میزبان دوازدهمین کنگره ملی سوختگی ایران شد
  • رشت میزبان دوازدهمین کنگره ملی سوختگی ایران است
  • بررسی ابعاد مختلف تروما در کنگره جراحان ایران
  • نخستین کنگره ملی ایران شناسی برگزار می‌شود