Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان - ایرنا - شماری از بانوان که خود را همسران کشاورزان ساکن شرق اصفهان معرفی می کنند با حضور مقابل دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه این شهر رسیدگی به مشکلات کشاورزان این خطه را خواستار شدند.

به گزارش ایرنا، این بانوان در حالی که عکس هایی از فرزندان شهید خود را در دست داشتند از امام جمعه و نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی تحقق حقابه کشاورزان این خطه را خواستار شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حضور این بانوان مقابل دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان با حضور 16 نفر از نمایندگان این استان در مجلس در دفتر آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان همزمان شده است.
نمایندگان اصفهان در مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه همزمان با شروع آغاز به کار مجلس شورای اسلامی پس از یک هفته تعطیلی؛ به نشانه اعتراض به تخصیص نیافتن اعتبار برای طرح های آبی این استان در بودجه سال آینده، در دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان حضور یافتند.
به گزارش ایرنا، این نمایندگان دلیل حضور خود در دفتر امام جمعه اصفهان را اعتراض به در نظر نگرفتن اعتبار برای تامین آب شرب پنج میلیون شهروند این استان در بودجه سال آتی عنوان کردند.
به گزارش ایرنا، 14 آذر سالجاری 19 نماینده استان اصفهان در اعتراض به آنچه که عدم تحقق وعده‌های دولت درخصوص جاری شدن آب زاینده رود خواندند خواهان کناره گیری از سمت نمایندگی مردم این استان در مجلس شورای اسلامی شدند.
از بین نمایندگان امضاکننده این نامه، ناهید تاج الدین و حمیدرضا فولادگر نمایندگان شهرستان اصفهان و مرتضی صفایی نطنزی نماینده نطنز و قمصر در دفتر امام جمعه اصفهان حاضر نشده اند.
مجلس شورای اسلامی امروز ( یکشنبه ) پس از تعطیلی یک هفته ای به ریاست علی لاریجانی با حضور 223 نفر از نمایندگان تشکیل جلسه داد که براساس اعلام مجمع نمایندگان استان اصفهان، نمایندگان این خطه از شرکت در آن خودداری کردند و در اقدامی اعتراض آمیز به جای حضور در مجلس در دفتر آیت‌ الله طباطبایی ‌نژاد نماینده ولی فقیه در این استان جلسه برگزار کردند.
کشاورزان شرق اصفهان در ماه های گذشته و روزهای پایانی سال گذشته در چند نوبت با حضور در خیابان ها مختلف شهر اصفهان خواهان تخصیص حقابه خود از زاینده رود شدند.
مناطق شرق اصفهان متشکل از شهرها و مناطقی از جمله زیار، جرقویه، ورزنه، اژیه، هرند، برآن و خوراسگان حدود 300 هزار نفر جمعیت دارد، اغلب مردم این مناطق به کشاورزی اشتغال دارند، اما خشکسالی، آنان را در معرض مشکلات شغلی و معیشتی قرار داده است.
طبق مصوبه شورای هماهنگی زاینده رود، با توجه به اینکه ذخیره آب در سد زاینده رود به کمترین میزان طی 50 سال اخیر رسیده است، امکان بازگشایی زاینده رود و توزیع آب کشاورزی در سال زراعی جاری وجود ندارد.
کاهش بارش در سال زراعی جاری در حوضه آبریز فلات مرکزی ایران که زاینده رود بزرگترین رودخانه آن به شمار می رود،باعث شده تا میزان آب ورودی به سد زاینده رود نیز به حداقل خود برسد.
/ 6022 / 2093

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي مجلس نمايندگان اصفهان دفتر امام جمعه اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۶۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش شورای نگهبان به ادعای یک نماینده درباره جریمه بی حجابی

به گزارش همشهری آنلاین، سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه «لایحه عفاف و حجاب هنوز به تایید شورای نگهبان نرسیده است» درباره طرح ادعایی از سوی یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه «تمام ارکان نظام برای جریمه بی حجابی به جمع‌بندی رسیدند» تاکید کرد: تهیه، تدوین و تصویب طرح‌ها و لوایح بر عهده دولت و مجلس است و شورای نگهبان ورودی به مباحث کارشناسی نمایندگان ندارد.

هادی طحان نظیف با اشاره به آخرین وضعیت فرآیند بررسی لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان گفت: این لایحه چندین مرتبه میان مجلس و شورای نگهبان در رفت‌وآمد بوده و آخرین اصلاحات این لایحه نیز در جلسه شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه «لایحه عفاف و حجاب هنوز به تایید شورای نگهبان نرسیده است»، اظهار کرد: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شده‌ است و پس از اصلاح و رفع ایرادات از سوی مجلس، مجدداً در شورای نگهبان آن را بررسی می‌کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به پرسشی درباره طرح ادعایی از سوی یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه «تمام ارکان نظام برای جریمه بی حجابی به جمع‌بندی رسیدند» با تاکید بر اینکه تهیه، تدوین و تصویب طرح‌ها و لوایح بر عهده دولت و مجلس است و ما ورودی به مباحث کارشناسی نمایندگان نداریم، عنوان کرد: ایراداتی که نسبت به لایحه عفاف و حجاب داشتیم نیز همین موارد را شامل می‌شود. ما در اظهارنظر نسبت به مصوبات وارد مباحث کارشناسی مجلس نمی‌شویم بلکه در جاهایی که مصوبه خلاف شرع و قانون اساسی باشد، ورود می‌کنیم.

کد خبر 841017 منبع: ایسنا برچسب‌ها خبر ویژه زنان - حجاب شورای نگهبان

دیگر خبرها

  • روحانیون و ائمه جماعات ورامین با آیت الله محمودی نماینده ولی فقیه دیدار کردند
  • واکنش شورای نگهبان به ادعای یک نماینده درباره جریمه بی حجابی
  • نماینده اصفهان: فرونشست به مرحله خطرناکی رسیده/ اگر چاره‌ای نشود، باید شهر را ترک کنیم
  • جزئیات برگزاری مراسم شب‌های قدر در اردبیل اعلام شد
  • اطلاعیه دفتر امام جمعه اردبیل در خصوص برنامه شب‌های قدر
  • وزرایی که در سال ۱۴۰۲ از مجلس کارت زرد گرفتند
  •  دیدار نوروزی رئیس و هیئت‌رئیسه دانشگاه ارومیه با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه
  • حضور امام جمعه همدان در بیمارستان فوق تخصصی کودکان
  • برگزاری محفل انس با قرآن کریم در شهرستان پلدختر
  • تاکید امام جمعه تبریز بر لزوم بهره‌مندی از مشارکت مردم در امور