Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - سمنان- ايرنا- مديرعامل شرکت غله و خدمات بازرگاني استان سمنان گفت: دور ريز نان در اين استان، به دليل ديدگاه مذهبي مردم و کيفيت پخت، کمتر از متوسط کشور است.

محمد باقر منوچهري روز يکشنبه در گفت وگو با ايرنا افزود: هيچ گونه سنجش علمي براي بررسي ميزان دورريز نان در استان سمنان وجود ندارد، اما براساس سنجشي مرکز پژوهش غلات کشور که در سال هاي گذشته در 2 استان کشور انجام شد، ميزان دورريز نان در کشور هشت درصد عنوان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه دورريز نان در سمنان، براساس برآورد هاي شرکت غله و خدمات بازرگاني استان، کمتر از هفت درصد است، گفت: در رابطه با بحث دورريز نان آمارهاي متفاوتي در کشور ارائه مي شود که هيچ يک از اين اعداد و ارقام کارشناسي نيست.
مديرعامل شرکت غله و خدمات بازرگاني استان سمنان ادامه داد: توزيع گندم باکيفيت بين کارخانه هاي آرد استان در کنار اعتقاد و باورهاي ديني 2 مولفه اصلي در کم بودن دورريز نان در سمنان به نسبت متوسط کشوري است.
منوچهري اضافه کرد: سياه بودن نان به معني بي کيفيت بودن آرد آن نيست، بلکه سبوس اين آرد به نسبت آردهاي سفيد بيشتر است که به معناي ارزش غذايي بيشتر است.
وي تصريح کرد: براي نان سنگک به گفته کارشناسان بايد از آردهايي که سبوس بيشتري دارد استفاده شود، اما اين رويه در بعضي از نانوايي هاي استان اجرا نمي شود.
مديرعامل شرکت غله و خدمات بازرگاني استان سمنان خاطرنشان کرد: در خريد نان، مردم به سفيدبودن آرد توجه دارند که اين رويه به دلايل مختلف رويکرد اشتباهي است زيرا کيفين نان به سفيدي آن نيست.
در استان سمنان حدود 700 واحد نانوايي فعاليت مي کنند که از اين تعداد 545 واحد يارانه پز و بقيه آزادپز هستند.
7339/6103
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۶۸۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزیده بنیاد نخبگان کرمان، کارگر نمونه کشور

 در آیین سی‌وپنجمین جشنواره ملی امتنان که به مناسبت فرارسیدن روز کار و کارگر برگزار شد از کارگران نمونه و نخبه، گروه‌های کارگری و واحد‌های نمونه صنعتی کشور قدر دانی شد. 

در این مراسم که وزیر صنعت، معدن و تجارت، وزیر تعاون کار و رفاه اجتماعی و برخی مقامات کشوری نیز حضور داشتند، از جناب آقای رضا بهاالدینی، برگزیده تسهیلات بنیاد ملی نخبگان و از کارکنان شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر به عنوان کارگر نمونه و نخبه کشوری و تنها نماینده استان کرمان، تجلیل و لوح تقدیر و تندیس توسط رییس جمهور به ایشان اهدا شد.
 

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • نشست رسالت صندوق بازنشستگی کشوری در تحقق شعار سال برگزار شد
  • ارائه نوآوری‌های صندوق توسعه فناوری‌های نوین در تامین مالی فناوری در اینوتکس ۲۰۲۴
  • مجوز واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس برون‌شهری با عمر کمتر از پنج سال صادر شد
  • سرقت در شهرک صنعتی سمنان/ سارق نگهبان سابق همان شرکت بود
  • برگزیده بنیاد نخبگان کرمان، کارگر نمونه کشور
  • درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال در بیمارستان های دولتی سمنان
  • تمدید زمان ارسال درخواست تسهیلات حمایتی شرکت های دانش بنیان
  • سقف ۱۵ میلیارد تومانی تسهیلات برای شرکت‌های دانش‌بنیان صنعت هوانوردی
  • چند دامنه فارسی به ثبت رسیده است؟
  • معرفی نفرات برتر مسابقات کشوری شطرنج در مراغه