Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-26@08:37:06 GMT

افزایش کشفیات قاچاق در مرزهای کشور

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۷۷۱۵۴

فرمانده مرزبانی کشور گفت: در 8 ماه امسال نسبت به گذشته، 2/8 برابر سوخت قاچاق کشف کرده ایم. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سردار قاسم رضایی در برنامه روی خط خبر گفت: در 8 ماه امسال نسبت به گذشته 2/8 برابر سوخت،  38 درصد سیگار،  39 درصد چای، احشام بیش از 6/5 برابر،  خشکبار 50 درصد  و قاچاق های دیگر افزایش کشفیات داشته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 با اشاره به تفاوت کوله بر و قاچاقچی افزود: کوله بر کسی است که ما از زمان و مکان ترددش آگاه هستیم ولی قاچاقچی زمان و مکان نمی شناسد.
فرمانده مرزبانی کشور با بیان اینکه برای مرز نشین خیلی مشخص نیست که مرز کجا است، گفت: دستگاه های مرتبط و صداوسیما با برنامه سازی مقرارات مرزی را به همه به خصوص مرزنشین ها آموزش بدهند.
وی افزود: بیش از 90 درصد درگیر مقابله با قاچاق شدیم و البته بعضی جاها از دسترسی ما خارج است و برخی مناطق قابل کنترل نیست. رضایی با بیان اینکه انسداد مرز هنوز کامل نشده است و با پهباد باید کنترل کنیم برای مقابله با این کار طرح انسداد جامع طراحی شده است و باید کامل شود.

سردار رضایی گفت: وزارت کشور متولی هماهنگی بین دستگاه های مختلف است و جای امیدواری است که با هماهنگی دستگاه های مرتبط بتوانیم با پدیده شوم قاچاق مقابله کنیم.

وی با تاکید بر اینکه یکی از اولویت های  نیروی های انتظامی مقابله با قاچاق در مرزهاست، گفت: بیشتر افراد ناجا در مرزها حضور دارند و با قاچاق و تردد غیر مجاز  مقابله می کنند.

سردار رضایی با اشاره به قداست مرز و پهناوری ایران گفت: بیش از 8755 کیلومتر مرز داریم و با 15 کشور همسایه هستیم.

وی افزود: در قانون برای مرز تعریفی داریم و هر کسی تردد غیر مجاز داشته باشد؛ مجرم است.  فرمانده مرزبانی کشور در خصوص طرح مردم یاری گفت: در طرح مردم یاری در موضوعات مختلف از جمله بهداشتی عمرانی و حتی کمک به کشاورزی  تعامل دائمی داریم.  دانلود  

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: مرز روی خط خبر مرزبانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۷۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف لودر ۹۰ میلیارد ریالی در فراشبند

سرهنگ کرامت‌اله برومندی فرمانده انتظامی فراشبند اظهار کرد: در جهت برخورد با قاچاق، ماموران انتظامی این شهرستان هنگام گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک کامیون کمرشکن حامل یک دستگاه لودر مشکوک شدند و برای بررسی بیشتر آن را توقیف کردند.

فرمانده انتظامی فراشبند با اشاره به اینکه لودر قاچاق است و کارشناسان ارزش آن را ۹۰ میلیارد ریال برآورد کرده اند، گفت: راننده برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف در حال پیگیری است
  • توقیف محموله تلفن همراه آیفون قاچاق در بانه
  • جزئیات تکان‌دهنده از عملیات پلیس در زیرپوست شهر؛ از انهدام خانه‌های فساد تا مقابله باقاچاق زنان
  • کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان
  • هشدار مسکو در مورد پیامدهای خطرناک رزمایش‌های ناتو نزدیک مرزهای روسیه
  • انتقادها از افزایش مالیات ارزش افزوده چای بالا گرفت/ کالا گران و قاچاق زیاد می شود
  • توقیف لودر ۹۰ میلیارد ریالی در فراشبند
  • افزایش همکاری‌های مرزی ایران و کویت
  • گسترش همکاری مرزبانان ایران و کویت در مرزهای مشترک دریایی