Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-20@04:12:58 GMT

افزایش 56 میلیون متر مکعبی تولید گاز

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۷۷۱۶۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس از افزایش 56 میلیون مترمکعبی برداشت گاز از میدان پارس‌جنوبی تا پایان سال خبر داد و گفت: دستیابی به این ظرفیت، رکورد تازه‌ای در حوزه تولید و بهره‌برداری از مگاپروژه‌های گازی پارس جنوبی بر جای خواهد گذاشت.
محمد مشکین‌فام افزود: در حال حاضر، ایران از میدان مشترک پارس‌جنوبی، روزانه 580 میلیون مترمکعب گاز برداشت می‌کند که با تحقق برنامه‌های توسعه‌ای، این رقم تا پایان سال جاری با ثبت یک رکورد تازه، به بیش از 630  میلیون مترمکعب افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: با بهره‌برداری از هر یک از فازهای پارس‌جنوبی، تولید ناخالص ملی به میزان یک درصد افزایش می‌یابد، این در حالی است که هیچ یک از حوزه‌های اقتصادی در سطح ملی چنین تاثیری را در بهبود شاخص اقتصادی کشور ندارند.
مشکین فام با اشاره به تمرکز بر بهره‌برداری حداکثری و صیانتی از میدان مشترک پارس جنوبی، فعالیت این شرکت در دو جبهه توسعه و تولید را نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و تلاش بر پایه همدلی در شرایط تحریم عنوان کرد.
وی با اشاره به افزایش تولید گاز به منظور پاسخ‌گویی به نیازهای امروز و آینده کشور گفت: با نزدیک شدن به فصل زمستان و ضرورت تأمین پایدار و مستمر نیاز گازی کشور، بهره‌برداری از فازهای در حال توسعه پارس‌جنوبی شتاب بیشتری به خود گرفته است و از آنجا که شرکت نفت و گاز پارس راهبری عملیات تولید از بخش ایرانی بزرگترین میدان گازی جهان را نیز به عهده دارد، با تأمین 70 درصد گاز کشور در بخش‌های خانگی، تجاری، صنعتی، نیروگاهی مهیای ورود به فصل سرما می‌شود.
مشکین‌فام روند پیشرفت توسعه فازهای 13 و 22 تا 24 پارس‌جنوبی در بخش پالایشگاهی را مطلوب توصیف کرد و افزود: اکنون سه ردیف شیرین‌سازی گاز از هر یک از پالایشگاه‌های این فازها در مدار تولید قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود ردیف چهارم شیرین‌سازی فاز 13  نیز تا پایان آذر به بهره‌برداری برسد.
وی با اشاره به تعهد بهره‌برداری از سه زنجیره یک میلیارد فوت مکعبی هر یک از فازهای در حال توسعه پارس‌جنوبی تا پایان سال گفت: با بهره‌برداری از دو سکوی گازی فاز 14 پارس جنوبی، نخستین زنجیره تولید از این فاز، با برداشت روزانه 28 میلیون مترمکعب گاز عملیاتی شده است.
 
 
 
 
 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: ثبت رکورد تازه افزایش تولید گاز پارس جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۷۱۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح کارخانه تولید خوراک دام در گرمسار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  علیرضا یورد خانی مدیر عامل تعاونی عشایری گرمسار و آرادان گفت: این کارخانه با ظرفیت تولید ۴۰ هزار تن در دو بخش کنستانتره به روش مش و سوپر پخت و پلیت با زیر مجموعه ۲۵۰ هزار راس دام مولد و ۱۰۰ هزار راس بره پروار و متعلق به ۷۵۰ خانوار است که با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریالی به بهره برداری رسید.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین از سیلوی ۱۰۰ هزار تنی گرمسار  که ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد بازدید کرد.
محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی  گفت : این سیلو یکی از مهم‌ترین پروژه های بخش کشاورزی است  که با تکمیل تاسیسات جانبی و برقی آماده ک تا سه ماه آینده   به بهره برداری می‌رسد.

دیگر خبرها

  • بررسی پروژه‌های اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهرستان میاندوآب
  • بهره‌برداری از ۶ طرح ورزشی و آموزشی در اندیمشک
  • بهره‌برداری از فاز توسعه شرکت کلران در سمنان
  • افتتاح کارخانه تولید خوراک دام در گرمسار
  • بهره برداری فاز توسعه یک شرکت شیمیایی/۳ بازدید انجام شد
  • برگزاری جلسه بررسی پروژه‌های اجرایی بهره برداری و توسعه آب شرب شهر مهاباد
  • بهره‌ برداری از ۶۰ کیلومتر بزرگراه محور پارس‌آباد مشگین‌ شهر
  • بهره‌برداری از نخستین نیروگاه خورشیدی فضا در یک قدمی واقعیت
  • بهره‌برداری از ۶۰ کیلومتر بزرگراه محور پارس‌آباد ـ مشگین‌شهر
  • از رکورد ۱۵۰ درصدی ایجاد اشتغال در سمنان تا افتتاح فازهای جدید نیروگاه سیکل ترکیبی