Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اول رییس جمهور گفت: وزیر علوم، وزیر دلسوز، آرام و کم حرف و پرکار است؛ وضع فعلی دانشگاه‌ها نماد نظارت اوست؛ همه دستگاه‌ها باید در شرایط فعلی از وزیر علوم حمایت کنند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور در مراسم تجلیل از پژوهشگران نمونه کشوری که صبح امروز در سالن اجلاس برگزار شد، ضمن تبریک ولادت امام حسن عسگری و هفته پژوهش بیان داشت: خدا رو شکر می‌کنم تا این توفیق نصیبم شد در هفته پژوهش در جمع اساتید، اندیشمندان و دانشمندان کشوری باشم و صحبت درباره فضیلت علم و دانش در اینجا تکرار بدیهیات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: توسعه علم یکی از عرصه‌های اساسی در توسعه پایدار و همه جانبه کشور است و همواره یک نقطه امید تاریخی در مردم ایران بوده که از آغاز مواجه با دنیای جدید ما هم بتوانیم به توسعه علمی دست یابیم تا مردم ایران هم بتوانند از شرایط اقتصادی و سیاسی مناسبی برخوردار باشند.

معاون اول رییس جمهور گفت: طی دو سه دهه گذشته هیچ اقدام توسعه گرانه‌ای در کشور بدون نگاه به توسعه علمی نبوده و در هفته پژوهش شاید مساله اصلی برای اساتید و پژوهشگران این باشد که با چه ساز و کار‌هایی به این بخش از توسعه دست یابیم. در دو سده گذشته ایرانی‌ها نگاهی به این توسعه داشته اند و ما آگاهیم که توسعه فنی یکی از ارکان توسعه است.

جهانگیری تصریح کرد: برخی فکر می‌کنند توسعه علمی مربوط به زمانی است که در تنگنا نباشیم و در زمانی که مردم گرفتار مشکلات اقتصادی و یا کمبود آب و محیط زیست هستند، نباید از توسعه علمی حرف بزنیم، اما باید بگویم اتفاقات توسعه علمی برای روز‌های سخت و مقابله با چالش‌ها است و باید به آن بیشتر اهمیت دهیم. زیرا توسعه علمی می‌تواند ما را در رسیدن به هدف‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کمک کند.

معاون اول رییس جمهور گفت: شرایط اقتصادی کشور ایجاب می‌کند به دنبال کشف ظرفیت‌های جدید برای توسعه کشور باشیم خصوصا با توجه به اینکه ما در شرایط تحریم‌های ظالمانه توسط آمریکا قرار داریم و آن‌ها بخش‌های اقتصادی ما را هدف گذاری کرده اند و به دنبال فروپاشی اقتصاد در کشور هستند.

وی ادامه داد: آن‌ها می‌خواهند مردم به تنگ آمده و بنگاه‌های اقتصادی تعطیل شوند و ملت علیه حکومت اعتراضات جدی داشته باشند.

معاون اول رییس جمهور گفت: وقتی دشمنان ما مدعی هستند که اقتصاد وابسته به نفت قابل تحریم است و به راحتی می‌تواند ما را تحت فشار قرار دهد، ما باید به دنبال توسعه فناوری باشیم تا در زمان بحران با مشکل مواجه نشویم.

وی تصریح کرد: وزیر علوم وزیر دلسوز، آرام و کم حرف و پرکار است؛ وضع فعلی دانشگاه‌ها نماد نظارت اوست.

جهانگیری افزود: هیچ وقت آرامشی به خوبی وضع فعلی در دانشگاه‌های کشور وجود نداشته و امروز شاهد نشاط سیاسی در دانشگاه هستیم و می‌بینیم که به مسائل علمی به خوبی پرداخته شده و روسای دانشگاه‌ها در صحنه حضور دارند.

معاون اول رییس جمهور در پایان خاطرنشان کرد: غلامی جزو شخصیت‌های علمی و خوب کشور و مورد اعتماد دولت و رییس جمهوری است و از همه دستگاه‌ها انتظار می‌رود که در شرایط کنونی از وزیر علوم حمایت کنند تا او بتواند کار خود را به درستی انجام دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حمایت از وزیر علوم اسحاق جهانگیری هفته پژوهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۷۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید

صفری در دومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در سال جاری توسعه صادرات را از راهبرد‌های مهم درجهت رونق و جهش تولید دانست و در ادامه اجرایی سازی برخی از اقدامات و طرح‌ها را تبیین کرد.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، دومین جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی در سال جاری به میزبانی وزارت امور خارجه و ریاست مهدی صفری، معاون اقتصادی وزیر امور خارجه با دستور کار "راهکار‌های عملیاتی تحقق شعار سال (جهش تولید با مشارکت مردم) با بهره گیری از ظرفیت‌های روابط اقتصادی خارجی " و با حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی و نهاد‌های ذی ربط برگزار شد.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در ابتدای این نشست با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۳ به نام "جهش تولید با مشارکت مردم" از سوی مقام معظم رهبری، رشد تولید را از مهم‌ترین اولویت‌های رهبر معظم انقلاب در نام‌گذاری سال‌های اخیر دانست.

صفری توسعه صادرات را از راهبرد‌های مهم درجهت رونق و جهش تولید دانست و در ادامه اجرایی سازی برخی از اقدامات، طرح‌ها و برنامه‌های ضروری از سوی نهاد‌های مختلف ذیربط در جهت دستیابی به این مهم را تبیین کرد.

در ادامه نمایندگان اتاق بازرگانی ایران، صندوق توسعه ملی، سازمان توسعه تجارت، سازمان شیلات، انجمن صادرکنندگان خدمات فنی و مهندسی و مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری برخی از برنامه‌ها و اهداف تعیین شده نهاد‌های متبوع خود در حوزه بهره گیری از ظرفیت‌های روابط اقتصادی خارجی درجهت تحقق شعار سال را ارائه کردند.

در این نشست بر رفع موانع تجاری، متنوع سازی شرکای تجاری، تقویت صادرات محصولات دانش بنیان، استفاده از ظرفیت موافقت‌نامه‌ها و پیمان‌های بین المللی، توسعه صدور خدمات فنی و مهندسی، تسهیل قوانین، استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان، بهره‌گیری از ظرفیت نمایشگاه‌های بین‌المللی و ... به عنوان برخی از برنامه‌ها در راستای تحقق شعار سال تاکید شد.

در پایان مهدی صفری بر لزوم اهتمام وزارتخانه‌ها و دستگاه‌های اجرایی درجهت اجرایی سازی برنامه‌های آن دستگاه‌ها در حوزه روابط اقتصادی خارجی بمنظور تحقق شعار سال تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • وزیر علوم: باید نخبگان را به سمت علوم انسانی هدایت کنیم
  • تاکید معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر خارجه بر توسعه صادرات در جهت جهش تولید
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی
  • دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای به دانشگاه مهارت تبدیل می‌شود
  • زلفی گل: دانشگاه هیچ کسی را بیخود اخراج نمی‌کند
  • برنامه وزارت علوم برای توسعه دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای
  • زلفی گل: دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی تبدیل می‌شود
  • بهره‌برداری از المان شهید گمنام علوم پزشکی مشهد؛ بزودی
  • حمایت«کانکت پلاس» از ۱۷۰۰ محقق پسادکتری در سال گذشته
  • «حسینی‌پور» رییس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی شد