Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی ضمن بیان اینکه شهر اراک در حوزه نشاط و نشاط افزایی رتبه ۵ کشوری را دارد تصریح کرد: بیش‌تر این امتیاز اختصاص‌یافته ، مختص فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از دیار آفتاب؛ محسن شریفی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی شامگاه شنبه در صحن علنی شورای اسلامی کلانشهر اراک ضمن بیان اینکه در برخی از فعالیت‌ها در سطح کشور جز نخستین استان‌ها هستیم گفت: درزمینهٔ مد و لباس استان اول و در حوزه کالاهای ایرانی در حوزه طراحی و ساخت کاریکاتور جز استان‌های فعال هستیم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شریفی ضمن اشاره به اینکه در نمایشگاه بین‌المللی کتاب به مدت دو سال روز اول این نمایشگاه به نام استان ما ثبت‌شده است عنوان کرد: در نمایشگاه به‌صورت پوستری، آثار هنری، تعزیه، موسیقی و تئاتر خیابانی فعال هستیم.

وی تقدیر و تکریم فعالان هنر، برگزاری جشن رمضان در ۲۳ مسجد با همکاری دبیرخانه کانون‌های مساجد، برگزاری جشنواره فرهنگی بچه‌های مسجد، مسابقات روزنامه دیواری و کتاب‌خوانی با مشارکت شهرداری را ازجمله فعالیت‌های انجام‌شده برشمرد و ساخت تندیس کربلایی کاظم ساروقی دریکی از میدان‌های شهر و نام‌گذاری آن بنام ایشان، راه‌اندازی گذر فرهنگ و هنر در شهر، عدم پرداخت ۵ درصد عوارض موسیقی سنتی و ایرانی، حمایت از هنرمندان تئاتر، اختصاص زیرگذر فرهنگی در میدان شهدا و ایجاد پایه بنر ویژه فعالیت‌های فرهنگی و هنری را به‌عنوان خواسته‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح کرد .

حضور سه گروه تئاتر در جشنواره تئاتر فجر در سال گذشته

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن تأکید بر تغییرات ایجادشده در سبک تئاتر کشور عنوان کرد: با توجه به این تغییرات نیاز به ساخت سوله یا بلک باکس داریم که متأسفانه ردیفی برای این منظور در بودجه در نظر گرفته نشده است و این در حالی است که سال گذشته ۳ گروه در تئاتر فجر داشتیم؛ ساخت این مهم نزدیک به ۱۲۰ میلیون تومان هزینه دارد که در صورت سرمایه‌گذاری اداره کل تا ۲۰۰ میلیون تومان تجهیزات در اختیار می‌گذارد.

وی ضمن بیان اینکه شهر اراک در حوزه نشاط و نشاط افزایی رتبه ۵ کشوری را دارد تصریح کرد: بیش‌تر این امتیاز اختصاص‌یافته، مختص فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

اجرای ۱۳۹ برنامه موسیقی

شریفی برگزاری نخستین جشنواره قرآن و عترت، نخستین جشنواره تئاتر شهر، دومین جشنواره غدیر استان، برگزاری متفاوت فیلم فجر و فیلم کودک با محوریت حضور مردم، برگزاری نخستین جشنواره هنری در حوزه آسیب‌های اجتماعی و برگزاری جشنواره فیلم و عکس را جز برنامه‌های انجام‌شده برشمرد و ادامه داد: در سطح استان ۷۷ نمایش تولیدی داشتیم، بیش از ۴۰۰ نمایش اجراشده و ۱۳۹ اجرای موسیقی اتفاق افتاده است.

وی ضمن بیان اینکه تبلیغات در حوزه موسیقی را منع نکردیم و فقط ساماندهی انجام دادیم، اظهار کرد: جز ۶ ماهه امسال، پول تبلیغات نمایش‌ها و مبلغی هم به‌عنوان کمک‌هزینه را به مجریان نمایش‌ها پرداخت کردیم .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد و اسلامی ضمن اشاره به اینکه ۱۴ نفر دلال که در حوزه موسیقی در این شهر فعال بودند را کنار زدیم تشریح کرد: برای برگزاری مراسمات فقط به مؤسسات مجاز مجوز می‌دهیم و در همین رابطه سهمیه‌بندی در موسیقی پاپ انجام‌شده که توسط همین مؤسسات مجاز موجود در شهر قرعه‌کشی برای کسب سهمیه انجام می‌شود.

بودجه ۳۰۰ میلیونی فرهنگ و هنر!

وی به نمایشگاه کتاب اشاره کرد و افزود: بین تمامی استان‌ها ، استان مرکزی کمترین فروش را در نمایشگاه کتاب داشته است و همچنین ناشران نیز اقبال خوبی نسبت به نمایشگاه کتاب ندارند، از طرفی هزینه مستقیم یک نمایشگاه ۱۴۰ میلیون تومان و این در حالی است که کل بودجه فرهنگی و هنری اداره کل ۳۰۰ میلیون تومان است.

شریفی ارزش کتاب‌های توزیع‌شده را ۳۰۰ میلیون تومان و حمایت از خرید کتاب را ۱۰۱ میلیون تومان عنوان کرد و ضمن اشاره به اینکه رسیدگی به سینما فرهنگ منع قانونی دارد تشریح کرد: بخش خصوصی را حمایت می‌کنیم و حاضریم توری برای سرمایه‌گذاران شهر برای معرفی مراکز جدید سینمایی با پشتیبانی خودمان برگزار کنیم همچنین با توجه به خرید ۵۰۰میلیون تجهیزات فرانسوی توسط وزارتخانه و ورود این تجهیزات به کشور می‌توانیم به‌صورت بلاعوض این امکانات را در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهیم.

وی ضمن بیان اینکه رکودی در حوزه فرهنگی نمی‌بینم عنوان کرد: انجمن سینمای جوان ۱۰۰ در صد رشد داشته است و همچنین همکاری تمام‌عیاری با سازمان فرهنگی شهرداری داریم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی از تلاش برای تشکیل خانه مطبوعات خبر داد و عنوان کرد: در هر ده شهرستان اطراف ، فرهنگ‌سراهایی در حال ساخت است که ۸۰ درصد رشد دارند، همچنین جهت برگزاری کنسرت در بازار آمادگی داریم همان‌طور که در اجرای کنسرت در سالن‌های ورزشی سابقه داشتیم.

پیشرفت ۸۳ درصدی تالار مرکزی

وی ضمن بیان اینکه مجتمع آفتاب کاملاً فعال است و به‌عنوان پاتوق فیلم ، انجمن موسیقی و اجرای تمرین‌های تئاتر و ... مورداستفاده قرار می‌گیرد تشریح کرد: در مورد پروژه تالار مرکزی ۱۱ میلیارد تومان از قبل دیون و پرداختی داشته است و در حال حاضر طبق برنامه کار می‌کند و طی ۲۰ ماه گذشته هیچ روزی بیکار نبوده و فقط دکوراسیون داخلی دو سالن آن باقی‌مانده و می‌توان گفت ۸۳ درصد پیشروی داشته است.

شریفی ضمن تأکید بر تعامل با انجمن موسیقی؛ برگزاری ۲ جشنواره موسیقی عشایر، برگزاری نکوداشت‌ها برای اساتید برجسته استان، توجه به خانه هنرمندان و توجه به اشتغال‌زایی در این حوزه را از دیگر برنامه‌های اداره کل برشمرد و خاطرنشان کرد: در حوزه امربه‌معروف و نهی از منکر باید گفت که فعالیت‌های فرهنگی‌ای که انجام می‌شود خود امربه‌معروف است.

عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک:

شهرداری اراک در موضوع پسماندهای عفونی مظلوم واقع شد

در بخشی از این جلسه علیرضا مرادی یکی از اعضای شورا به موضوع پسماندهای عفونی پرداخت و ضمن انتقاد از مصاحبه سرپرست بهداشت و درمان گفت: در خصوص موضوع پسماندهای ویژه یا پزشکی که در حال حاضر بحث روز شده است ، سرپرست بهداشت و درمان مصاحبه‌ای داشته و در آن شهرداری را مقصر دانست.

مرادی ادامه داد: یعنی هر مشکلی که در پسماندهای ویژه عفونی هست همه را به عهده شهرداری گذاشته و ایشان در مصاحبه گفته شهرداری به وظیفه ا ش عمل نمی‌کند.

وی عنوان کرد: همکاران باید به این مطلب دقت کنند؛ وقتی پایمان را از اجازات فراتر می‌گذاریم توقع ایجاد می‌کنیم و نتیجه این می‌شود، ما اگر از روز اول پافشاری کرده بودیم و گفته بودیم که تولیدکننده موظف است صفرتا صد کارش را انجام دهد امروز بدهکار سرپرست مرکز بهداشت نبودیم .

عضو شورای اسلامی کلانشهر اراک ضمن بیان اینکه مظلوم‌تر از شهرداری پیدا نکرده‌اند که زیر تیغ ببرند تصریح کرد: وقتی ما در کار اجرا ورود می‌کنیم همین می‌شود، وقتی شهرداری بحثی را که به او ربطی ندارد بانام تعامل، آن‌هم تعامل یک‌سویه زیرا تعامل معنایش یک‌سویه نیست نمی‌شود ما کاری بکنیم ولی طرف مقابل برای شهر قدمی برندارد ، این نتیجه می‌شود .

وی افزود: خواهشم این است که فراتر از وظیفه چیزی را قبول نکنیم چون به لحاظ بودجه در وظیفه شهرداری هم ماندیم. همچنین خواهشم این است که این قرارداد هر چه سریع‌تر به تولیدکننده واگذار شود و خودش وظیفه دارد صفرتا صد کار را انجام دهد .

مرادی ضمن اشاره به اینکه ایشان در مصاحبه گفته است ما رفتیم و دیدیم گاها شهرداری تا یک هفته ، ده روز هم این پسماندها را دفن نمی‌کند عنوان کرد: شهرداری موظف است پاسخی برای این تهیه کند و اجازه ندهیم کارکنان مظلوم شهرداری مورد این‌گونه ظلم‌ها قرار گیرند همچنین سرپرست بهداشت و درمان عذرخواهی کند .

در این جلسه همچنین طراحی تمبر روز اراک و اختصاص ۵ رقم آخر حق جلسات اعضای شورا برای تهیه صبحانه برای کودکان بی‌بضاعت تصویب شد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۷۲۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمره صفر رئیس شورای شهر به سازمان فرهنگی شهرداری قزوین

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین گفت: به نظر بنده نمره‌ای که به سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین داده می‌شود نمره صفر بوده و معتقدم در حوزه ی فرهنگی کار خاصی را در سطح شهر انجام نداده‌ایم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، علی فرمانی رئیس شورای اسلامی شهر قزوین، بعد از ظهر امروز شنبه در نشست رودررو با مسئولین که با حضور جمعی از اصحاب رسانه استان قزوین در محل سازمان بسیج رسانه برگزار شد گفت: منتخبین مردم در ششمین دوره از مجلس شورای اسلامی به هیچ عنوان رسانه‌گریز نیستند و همواره بر حضور اصحاب رسانه در همه جلسات پارلمان محلی قزوین تاکید دارند.

وی ادامه داد: معتقدم حوزه مدیریت شهری، جای سیاسی‌بازی و باندبازی نیست و اصلی‌ترین هدف این مجموعه را خدمت‌رسانی به مردم قزوین می‌دانم. پارلمان محلی شهر قزوین هیچ محدودیتی برای ارتباط با رسانه‌ها نداشته و ندارد و معتقد است باید همواره پاسخگوی مردم و اصحاب رسانه باشد.

فرمانی با اشاره به تذکر جدی شورای شهر به شهردار قزوین مبنی بر انتصابات مدیران این چنین تصریح کرد: پارلمان محلی در حوزه انتصابات مجموعه مدیریت شهری اختیاری ندارد اما همواره هرکجا که لازم باشد تذکرات جدی را به شهردار داده و خواهد داد.

وی در ادامه در پاسخ به سؤال یکی از اصحاب رسانه استان قزوین مبنی بر اینکه آیا پارلمان شهری در برسی بودجه سالیانه از ظرفیت نخبگان استفاده کرده است این چنین افزود: بنده به عنوان رئیس شورای اسلامی شهر قزوین در بررسی بودجه سالانه شهرداری قزوین با بالغ بر 400 نفر از نخبگان و اقشار مختلف مردم بدون هیچ نگاه سیاسی و جناحی مشورت کرده و از نقطه نظراتشان استفاده کرده‌ام.

رئیس شورای اسلامی شهر قزوین در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ضعف سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین این چنین تصریح کرد: به نظر بنده نمره‌ای که به سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین داده می شود نمره صفر بوده و معتقدم در حوزه ی فرهنگی کار خاصی را در سطح شهر انجام نداده‌ایم.

فرمانی در پایان تاکید کرد: بنده همواره به ارتباط با همه دستگاه‌های اجرایی استان قزوین تاکید کرده‌ام و از همین رو بدون هیچ واهمه و نگاه پوپولیستی و تبلیغاتی به تعامل با مدیریت ارشد استان پرداخته‌‌ام.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۶۳ درصدی کتابخانه مرکزی کرمانشاه
  • پیشرفت ۸۵ درصدی عملیات احداث پل عابر پیاده خیابان آبشار + فیلم
  • نمره صفر رئیس شورای شهر به سازمان فرهنگی شهرداری قزوین
  • رایزن فرهنگی پشت‌ِ میزنشین نمی‌خواهیم / سرانجام ساخت فیلم سینمایی درباره اقبال لاهوری
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • رتبه برتر سازمان منطقه آزاد اروند در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی