Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کمیجان گفت: مسجد از مهم‌ترین و مؤثرترین سنگرهای مستحکم تداوم ارزش‌های اسلامی است

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ سرهنگ پاسدار رشید اکبری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کمیجان روز یکشنبه در نشست صمیمی با نمازگزاران و فعالین مساجد برتر در شهرستان کمیجان گفت: مساجد در طول سال‌های قبل و پس از انقلاب سنگرهای انقلاب اسلامی بوده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه مساجد باید ازنظر معنوی پررونق باشند و حضور مردم و نمازگزاران بیش‌ازپیش پررنگ‌تر باشد اظهار کرد: برنامه‌های مسجد باید جذاب و جوان گرا باشد، این مسجد در صف مساجد طراز اسلامی قرار خواهند گرفت و موردقبول اسلام خواهند بود.

اکبری گفت: مسجد از مهم‌ترین و مؤثرترین سنگرهای مستحکم تداوم ارزش‌های اسلامی است و پایگاه بسیج مساجد هم از گام‌های مؤثر دررسیدن به این امر مهم است.

وی اظهار کرد: مسجد از ابتدای شکل‌گیری زندگی در دستور کار بوده است، قرآن دراین‌باره می‌فرماید «إِنَّ أَوَّلَ بَیْتٍ وُضِعَ لِلنَّاسِ لَلَّذِی بِبَکَّهَ مُبارَکاً وَ هُدىً لِلْعالَمِینَ؛ نخستین خانه‏‌اى که براى مردم (و نیایش خداوند) قرار داده شد در سرزمین مکه است که پربرکت و مایه هدایت جهانیان است» (سوره آل‌عمران، آیه ۹۶).

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج کمیجان ادامه داد:اگر بخواهیم مساجد الگو و به‌عنوان طراز مطرح شوند باید هیئت‌امنا، بسیج مساجد، کانون فرهنگی هنری مساجد، امام جماعت و خادمین مساجد دست‌به‌دست هم دهند تا پایگاه دین یعنی مسجد را جلو ببرند.

وی بیان کرد: باور کار تشکیلاتی و شناخت مسجد طراز اسلامی دارای اهمیت است چراکه اگر مسجد به تراز اسلامی خود برسد فرد و جامعه هم به تراز اسلامی خود می‌رسد.

اکبری خاطرنشان کرد: امیدواریم برای تبدیل‌شدن مساجد در طراز انقلاب اسلامی در جهت هم‌افزایی و وحدت همه فعالان مساجد موردتوجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۷۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی

محسن رضایی مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه بیش از هزار و ۴۰۰ کانون فرهنگی هنری مساجد در استان، گفت: حدود ۱۰ درصد این تعداد، پارسال به عضویت کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در استان درآمده‌اند که نشان دهنده جذابیت فعالیت در این مراکز است.

وی اضافه کرد: حدود ۵۰ درصد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در آذربایجان‌غربی مربوط به روستاها است که نقش بسزایی در شکوفایی استعداد‌ها و توان‌افزایی نوجوانان روستایی دارد.

رضایی تصریح کرد: همچنین ۳۰۰ کانون فرهنگی هنری در آذربایجان‌غربی ویژه بانوان فعالیت می‌کند که از این تعداد ۸۶ کانون پارسال ایجاد شده و اقبال روزافزون دختران به سمت فعالیت‌های فرهنگی و هنری را نشان می‌دهد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: بخش مهمی از فعالیت‌های این کانون‌ها در بستر مسجد شکل می‌گیرد و اهتمام ویژه این نهاد، ایجاد جذابیت با زبان هنر شامل سرود و تئاتر برای حضور در فضای مسجد برای نوجوانان و جوانان است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش ائمه جماعات استان قم
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • چرا اگر سپاه نبود کشور هم نبود؟
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد زنجان
  • عضویت ۱۰۶ هزار نوجوان در کانون‌های فرهنگی مساجد آذربایجان‌غربی
  • تحقیق و تفحص از مساجد تخریب شده منطقه ثامن
  • «قرآن مجید»کتاب خدا مهجور نماند
  • تمرین نخستین رفتارهای تشکیلاتی و سیاسی در مساجد/مسجد باید جامعه را تربیت کند
  • ارائه آموزش‌های هلال احمر در ۶۴ مسجد استان زنجان
  • انقلاب اسلامی یک قاعده جدیدی در جهان ایجاد کرده است