Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- چهار تفاهم نامه همکاری در حوزه صنعت برق میان پژوهشگاه نیرو و نهاد‌های پژوهشی، مالی و فنی کشور به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، امروز با حضور مدیران پژوهشی وزارت نیرو، "تفاهم نامه های" توسعه فناوری، طراحی و ساخت نیمه صنعتی موتور آهن ربا دائم آسانسور‌های گیربکسی به همراه درایو" و" تفاهم توسعه فعالیت در حوزه فناوری‌های لیزر، فوتونیک، ساخت و مواد پیشرفته " به امضا رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین توسعه فناوری تکمیل، طراحی و ساخت نمونه نیمه صنعتی فلوکامیپیوتر پایه جهت استفاده در نیروگاه‌ها و مبادی نفتی با سوخت مایع / گاز  و تفاهم نامه احداث نیروگاه مشترک زباله سوز نیز امروز و در حاشیه روز پژوهش به امضا رسید.

براساس تفاهم نامه دیگری که میان پژوهشگاه نیرو و سازمان جهاد دانشگاهی صنعتی شریف به امضا رسید، توسعه فناوری تکمیل، طراحی و ساخت نمونه نیمه صنعتی فلوکامیپیوتر پایه جهت استفاده در نیروگاه‌ها و مبادی نفتی با سوخت مایع / گاز در دستور کار دو نهاد قرار خواهد داشت. 

صرفه جویی ۵۰ درصدی مصرف برق آسانسور‌ها با ساخت موتور آهن ربا دائم

 براساس تفاهم نامه‌ای که میان میان پژوهشگاه نیرو سازمان جهاد دانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی به امضا رسید، دو طرف برای توسعه فناوری، طراحی و ساخت نیمه صنعتی موتور آهن ربا دائم آسانسور‌های گیربکسی به همراه درایو" به توافق دست یافتند. 

براساس این تفاهم نامه در دو فاز اکتساب و تولید فناوری، ۷ نمونه الکتروموتور آهنربای دائم آسانسور‌های گیربکسی به همراه درایور ساخته و سپس خط تولید آن نیز توسط جهاد دانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی با تیراژ حدود ۲۱۰۰ الکتروموتور در سال انجام خواهد شد راه اندازی خواهد شد. 

 ورود صنعت برق به حوزه فناوری‌های لیزری  

براساس تفاهم نامه دیگری که میان ستاد توسعه فناوری‌های لیزر، فوتونیک، ساخت و مواد پیشرفته و پژوهشگاه نیرو به امضا رسید، دو طرف در تهیه نقشه راه و اسناد راهبردی در حوزه‎های مشترک کاربردی صنعت برق، مشارکت در مدیریت اکتساب، توسعه فناوری و تجاری‎سازی محصولات مبتنی بر فناوری‎های لیزر، فوتونیک، ساخت و مواد پیشرفته، بسترسازی انجام پژوهش‎های کاربردی در حوزه‌های مشترک، با تقویت زیرساخت‎های آزمایشگاهی مرتبط و شناسایی و رفع مشکلات شرکت‌های دانش‌بنیان در حوزه لیزر، فوتونیک، ساخت و مواد پیشرفته در زمینه‌های مورد نیاز صنعت برق باهمدیگر مشارکت خواهند کرد. 

همچنین تفاهم نامه دیگری با عنوان " توسعه فناوری تکمیل، طراحی و ساخت نمونه نیمه صنعتی فلوکامیپیوتر پایه جهت استفاده در نیروگاه‌ها و مبادی نفتی با سوخت مایع / گاز " میان پژوهشگاه نیرو و جهاد دانشگاهی شریف به امضا رسید.

 احداث نیروگاه مشترک زباله سوز در کشور  

همچنین امروز تفاهم‌نامه همکاری با محور توسعه فناوری‌های اولویت‌دار استحصال انرژی از پسماند (WTE) و احداث نیروگاه مشترک به امضا رسید.

این تفاهم‌نامه به منظور توسعه فناوری‌های اولویت‌دار استحصال انرژی از پسماند و احداث نیروگاه مشترک با استفاده از توانمندی‌های داخلی در طراحی، تولید و بهره‌برداری از تجهیزات و توسعه کاربست حوزه انرژی زیست توده منعقد شد.

لازم به ذکر است روزانه بیش از ۵۰ هزار تن زباله در کشور تولید می‌شود که این میزان در کلانشهر‌ها روزانه بیش از ۲۰ هزار تن و در شهر‌های شمالی بیش از ۶ هزار تن می‌باشد که بخش عمده آن در مراکز مدیریت پسماند دفن می‌گردد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: برق صنعت برق تفاهم نامه روز همایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۷۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت ۷۵۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی آغاز شد

عملیات اجرایی و ساخت ۷۵۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر خورشیدی در کشور و اضافه شدن ۱۰ هزار مگاوات برق به ظرفیت تولید نیروگاه‌های در دست احداث، آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تلاش برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم مورد توجه جدی قرار گرفت به طوری که وزارت نیرو در این دولت اقدامات خود را در جهت فراهم کردن توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور انجام داده است.

همان ایام آغاز به کار دولت سیزدهم علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو از تلاش برای افزایش ۳۵ هزار مگاواتی ظرفیت تولید برق نیروگاه‌ها خبر داد که ۱۰ هزار مگاوات آن از محل انرژی‌های تجدیدپذیر باشد.

وی با بیان اینکه دولت برنامه‌ای چهارساله برای افزایش ۱۰ هزار مگاواتی انرژی‌های تجدیدپذیر دارد، خاطرنشان کرد: بازار توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر ایران، با اتکا به قابلیت بالای منابع انرژی‌های تجدیدپذیر اعم از خورشیدی، بادی، زیست‌توده و زمین گرمایی، از طریق امکان عقد قراردادهای بلندمدت با نرخ‌های تشویقی، بازار بسیار جذابی برای سرمایه‌گذاران است.

وزیر نیرو تأکید کرده بود که ایران از قانون تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی برخوردار بوده و فرصت اقتصادی مناسبی برای سرمایه‌گذاران حوزه تجدیدپذیر برای ایجاد مزارع تجدیدپذیر فراهم شده است.

اکنون نیز با ابلاغ مصوبات شورای اقتصاد در جهت توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر شامل ساخت ۳۰۰۰ مگاوات نیروگاه بادی و ساخت ۴۵۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی به عنوان طرح ویژه دولت در سال ۱۴۰۲، به سرعت فرایند اجرایی ساخت آنها آغاز، مناقصه برگزار و قراردادها با سرمایه‌گذاران منعقد و اجرایی شدند.

همچنین سال گذشته بالغ بر ۱۰ هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر در دست احداث اضافه شد که امید می‌رود کار ساخت آنها تا پایان سال ۱۴۰۴ به پایان رسیده و با تزریق توان این نیروگاه‌ها به شبکه سراسری، شاهد جهش بی‌سابقه‌ای در توسعه نیروگاه‌های تجدیدپذیر باشیم.

سامانه جامع احداث و بهره‌برداری از نیروگاه‌های تجدیدپذیر نیز از سوی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری برق ایران (ساتبا) راه‌اندازی شده که از این طریق امکان رصد و ارزیابی وضعیت طرح‌های در برنامه احداث در همه سطوح اجرایی و مدیریتی فراهم شده است.

منبع: ایرنا

کد خبر 739562

دیگر خبرها

  • راهکار استقلال برای حل شدن ماجرای بدهی به سانتاکلارا
  • انعقاد تفاهم‌نامه احداث مدرسه ۱۲ کلاسه مشارکتی در شهر قاین
  • انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین بنیاد حامیان دانشگاه تهران، بنیاد علم و فناوری جمیلی و پارک علم و فناوری دانشگاه تهران؛ 2 بهمن
  • گام نخست باشگاه هسته‌ای بریکس با حضور ایران
  • ساخت ۷۵۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی آغاز شد
  • آغاز ساخت ۷۵۰۰ هزار مگاوات نیروگاه خورشیدی
  • حمایت برنامه «فن‌تز» از پایان‌نامه‌های حوزه صنایع غذایی
  • ایده‌ها و طرح‌های فناورانه صنعت غذا حمایت می‌شوند
  • حمایت از پایان‌نامه‌های فناورانه حوزه صنایع غذایی
  • صنعت پتروشیمی بر مدار مهار تورم و رشد تولید در یک‌هزاروچهارصدودو