Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@03:48:49 GMT

درخواست ساخت‌وساز در تهران زیاد شد

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۷۷۵۱۷

درخواست ساخت‌وساز در تهران زیاد شد

آمارهای اعلام شده از مرکز آمار حاکی از افزایش ٣١,٦ درصدی واحدهای مسکونی پیش‌بینی شده در پروانه‌های صادر شده برای احداث ساختمان توسط شهرداری تهران در فصل بهار امسال نسبت به فصل بهار پارسال است.

به گزارش ایسنا، طبق اعلام مرکز آمار، در فصل بهار سال ١٣٩٧ تعداد ۱۹ هزار و ۶۵۹ واحد مسکونی در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری‌ تهران، پیش‌بینی شده است که نسبت به فصل گذشته حدود ٣٠,١ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود ٣١.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

٦ درصد افزایش داشته است.

متوسط تعداد واحد مسکونی برای هر یک از این پروانه‌های احداث ساختمان ٦.٤ واحد بوده است.

بر این اساس تعداد ٣٠٥٥ پروانه‌ احداث ساختمان توسط شهرداری‌ تهران در فصل بهار ١٣٩٧ صادرشده است که نسبت به فصل گذشته حدود ٤٢,١ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود ٣٤.٤ درصد افزایش داشته است.

مجموع مساحت زیربنا در پروانه‌های احداث ساختمان‌ صادرشده از سوی شهرداری‌ تهران در فصل بهار ١٣٩٧ بالغ ‌بر ٣٥٣٧ هزار مترمربع بوده است که نسبت به فصل گذشته حدود ٢٩,٢ درصد و نسبت به فصل مشابه سال گذشته حدود٣٢.٣ درصد افزایش داشته است. متوسط مساحت زیربنای این دسته از پروانه‌ها در دوره‌ی مورد بررسی نیز حدود ١١٥٨ مترمربع بوده است.

به گزارش ایسنا، در نیمه‌ اول سال ١٣٩٦ نیز تعداد ۳۳ هزار و ۷۰۳ واحد مسکونی در پروانه‌های صادرشده برای احداث ساختمان از سوی شهرداری‌ تهران، پیش‌بینی شد که نسبت به نیمه‌ اول سال ۱۳۹۵ حدود ٢,٨ درصد افزایش داشت. ‌ متوسط تعداد واحد مسکونی برای هر یک از این پروانه‌ها ٦.٩ واحد بوده است.

همچنین در نیمه‌ اول سال ١٣٩٦، تعداد ٤٩٠٤ پروانه‌ احداث ساختمان توسط شهرداری‌ تهران صادرشد که نسبت به نیمه‌ اول سال ۱۳۹۵ حدود ١٧,٩ درصد افزایش را تجربه کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ساخت و ساز شهرداري تهران مركز آمار مسكن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۷۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

الزام دریافت شناسه یکتا برای دارندگان پروانه دفاتر پیشخوان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی؛ شهرام حی‌شاد گفت: بر اساس ماده یک قانون تسهیل مجوزهای کسب و کار کشور، دارندگان پروانه دفاتر پیشخوان خدمات دولت، بخش عمومی غیردولتی و دفاتر ارتباطات و فناوری اطلاعات (ICT) روستایی بدون شناسه یکتا باید در سامانه صدور مجوز کسب و کار، درخواست خود را ثبت و شناسه یکتا دریافت کنند.

وی افزود: آن دسته از دارندگان پروانه دفاتر پیشخوان خدمات دولت و ICT روستایی که تا کنون شناسه یکتا دریافت نکرده‌اند تا پایان اردیبهشت ماه فرصت دارند برای ثبت درخواست خود به سامانه مربوط به دفاتر، به آدرس www.g4b.ir مراجعه کنند.

کد خبر 6094735 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • کاهش کم سابقه نرخ زاد و ولد در آلمان
  • رد درخواست ۹۶ درصد متقاضیان نهضت ملی در شهرهای تهران
  • ساخت کربن‌صفرترین ساختمان اداری و مسکونی در بریتانیا
  • تخریب ۱۲ مورد ساخت وساز غیر مجاز در بوژان نیشابور
  • استفاده از «گنبد بیزانسی» در ساخت‌وساز شهر قم ممنوع است
  • الزام دریافت شناسه یکتا برای دارندگان پروانه دفاتر پیشخوان
  • پاسخ میراث فرهنگی به ماجرای «سنگلج»
  • تعداد چک‌های مبادله‌ای در اسفندماه از مرز ۹ میلیون فقره گذشت
  • حدود ۵۰ درصد اتباع در تهران ساکن هستند
  • آمارهای تکان‌دهنده مصطفی معین از بی‌اعتمادی جامعه ایران نسبت به همدیگر، رسانه و مسئولان (فیلم)