Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پاسخ به سوال دهمرده گفت: طبیعتا این طور است که راهپیمایی اربعین یک فرصت بزرگ برای همگرایی ملی و منطقه‌ای است که باید حداکثر استفاده را از آ‌ن داشته باشیم.

وی تاکید کرد: با توجه به طرح‌هایی که مطرح شده در جریان پیاده‌روی اربعین باید ماهیت اربعین حفظ شود تا بتوانیم فرهنگ آ‌ن را حفظ کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اقداماتی که جهت بهره‌وری بیشتر راهپیمایی اربعین در این وزارتخانه صورت گرفته است گفت: چاپ و تکثیر دو میلیون کتاب در سال ۹۶ و ۹۷ حضور سه هزار مبلغ داوطلب در سال ۹۷، فعالیت این حوزه در شبکه‌های اجتماعی، ایجاد بیش از ۱۰۰ موکب در داخل کشور و در عراق، ایجاد نمایشگاه‌ها و نمایش‌های اجرایی با موضوع اربعین و برپایی سینمای سیار و نمایش‌های آیینی از جمله فعالیت‌های این وزارتخانه در ایام راهپیمایی اربعین بوده است.

صالحی خاطرنشان کرد: ۹۰ قاری ممتاز با بیش از ۱۳۰۰ برنامه و ۱۲۰ سخنران با ۱۴۰۰ سخنرانی در این ایام فعالیت داشته‌اند در این راستا به کمک موکب‌هایی که ایجاد شد پیوست فرهنگی را ایجاد کردیم که با توجه به آسیب‌شناسی‌هایی که در سال‌های گذشته انجام داده بودیم مشکلات این چنینی با این پیوند فرهنگی برطرف شود.

وی با بیان اینکه امسال حدود یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر برای این راهپیمایی ثبت‌نام کرده بودند، عنوان کرد: با توجه به این حرکت‌هایی که اتفاق افتاده ما جشنواره فیلم و عکس هم داشتیم که با ۳۵۰۰ اثر برگزار شد و جشنواره‌های استانی هم که با بحث اربعین درگیر بودند در دیگر استان‌ها برپا شد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: سوال از وزیر ارشاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۷۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه ستاد مردمی پیاده روی اربعین حسینی راهیان کربلا

به گزارش خبرنگار مهر، در بیانیه ستاد مردمی پیاده‌روی اربعین حسینی راهیان کربلا به مناسبت شب انتقام از اشغالگران صهیونیستی آمده است: سحرگاه دیشب، شب تجدید میثاق با امام روح‌الله، خمینی کبیر, شب یادبود فرزندان روح الله، شب حاج احمد متوسلیان‌ها؛ شب همت‌ها و باقری‌ها؛ شب زین‌الدین‌ها و بروجردی‌ها؛ شب کاظمی‌ها و باکری‌ها؛ شب آوینی‌ها، خرازی‌ها؛ شب حججی‌ها و تهرانی مقدم‌ها؛ شب چمران‌ها، صیادها و بالاخره شب به ثمر نشستن مجاهدت‌های سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی بود و فرزندان روح‌الله حماسه آفریدند و بار دیگر با امامین انقلاب تجدید عهد کردند.

در این بیانیه آورده شده است: رژیم اشغالگر قدس با ابابیل سپاه آخرالزمانی سیدالشهدا درهم کوبیده شد. حضرت روح‌الله وعده فتح قدس از کربلا داد و فرمود راه قدس از کربلا می‌گذرد. سحرگاه دیشب، صدای لبیک یا حسین (ع) در قدس طنین‌انداز شد و غزه نام حسین (ع) را فریاد زد و جهان به کربلا سجده و عشق در عاشورا دلنوازی کرد و راز کربلا هویدا شد.

در ادامه آمده است: جنگ ما، جنگ مکتب ماست علیه تمامی ظلم و جور و این جنگ سلاح نمی‌شناسد، این جنگ محصور در مرز و بوم نیست زیرا جنگ ما، جنگ قداست، عزت و شرف و استقامت علیه نامردمی‌هاست و امروز روزی پُرنشاط برای همه آزادگان عالم است.

همچنین تصریح شده است: ای مسلمانان و آزادگان عالم! در این بُرهه از تاریخ که سرنوشت جهان و مستضعفان عالم رقم می‌خورد بر همه تکلیف است که با تمام قدرت و توان در هر چه باشکوه برگزار شدن اربعین حسینی (۱۴۰۳ شمسی) کوشا باشیم و آگاه باشیم که راه قدس از کربلا و از مسیر آخر الزمانی اربعین می‌گذرد.

در پایان بیانیه ستاد مردمی پیاده روی اربعین حسینی راهیان کربلا تصریح شده است: نقشه راه را حضرت روح الله چهار دهه قبل ترسیم کرد و لشکر ۲۰ میلیونی مستضعفین عالم از کربلا به قدس می‌رسد و پیام روح‌الله به منصه ظهور رسید و به عالم ارسال شد و ما راست‌قامتان جاودانه تاریخ خواهیم ماند و ما همه در رکاب امام عشق هستیم و بار دیگر عهد می‌بندیم که برای دفاع از مظلومان عالم به فرمان ولی امر مسلمین، حضرت امام خامنه‌ای عزیز، تا آخرین نفس ایستاده‌ایم.

کد خبر 6078306

دیگر خبرها

  • خسروپناه: مجوز کسب و کارهای بازی محور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد/ دانشگاه تهران مسئول برگزاری بزرگداشت سنت دانشگاهی و نظام آموزش عالی ایران
  • لزوم برنامه‌ریزی دقیق برای اجرای بهتر راهپیمایی اربعین سال جاری
  • خسروپناه: مجوز کسب و کارهای بازی محور به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار شد
  • برنامه‌های هفته بزرگداشت سعدی در شیراز اعلام شد
  • نمایی از جنس حمایت در فرهنگ و هنر شیروان
  • تحلیل علی اکبر صالحی از حمله موشکی ایران به اسرائیل
  • اسماعیلی: گفتگوی عمیق در جامعه و فرهنگ ما جریان دارد
  • پیام اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان به تهیه کننده سریال «نون خ»
  • صالحی: پاسخ به اقدامات تروریستی رژیم صهیونیستی الزامی است
  • بیانیه ستاد مردمی پیاده روی اربعین حسینی راهیان کربلا