Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، محمدعلی شجاعی، استاندار خراسان‌شمالی صبح امروز، 25 آذرماه در دیدار اعضای خانه احزاب استان اظهار کرد: اگر احزاب واقعی در کشور شکل بگیرد، آورده زیادی برای مردم به همراه خواهد داشت.
وی با مرور فراز و نشیب‌هایی که خانه احزاب در کشور از سال 79 به این سو به خود دیده است، خرسندی خود را از این که در دولت تدبیر و امید این تشکل ساماندهی و دوباره فعال شد، ابراز کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شجاعی افزود: احزاب به لحاظ تشکیلاتی در کشورمان به دلایلی به خوبی پا نگرفته‌اند که بخشی از آن ناشی از مسائل داخلی خود آن‌ها بوده است، چون در ادوار مختلف شاهد بوده‌ایم که برخی احزاب با روی کار آمدن دولت‌ها شکل گرفته‌اند و به دلیل وابستگی به آن دولت، با کنار رفتن دولت مدنظر آن‌ها نیز افول کرده‌اند.
وی از این منظر خواستار آن شد تا احزاب و گروه‌های سیاسی برای اصلاح این رویه، نگاهی به درون داشته باشند.
استاندار خاطرنشان کرد: احزاب ما عموما قبل از انتخابات فعال می‌شوند و شاهد هستیم که حتی پس از پیروزی جریان مورد حمایت خود، نقشی در اجرا ندارند یا کمتر اثری از آن‌ها دیدده می‌شود در حالی که آن‌ها برای اثرگذاری بیشتر باید شئون لازم را داشته و در راه‌اندازی دفتر و گسترش تشکیلات به دولت‌ها وابسته نباشند.
شجاعی از خانه احزاب به عنوان پیشگامان مباحث سیاسی یاد کرد، با تاکید بر این که کلیت احزاب باید زنده باشند و در رقابت‌های سیاسی با وجود اختلاف نظرها تلاش کنند راهنمایی خوب برای مجریان باشند، گفت: حضور پررنگ خانه احزاب در برنامه‌های سیاسی و حتی اجتماعی و اقتصادی استان مطالبه جدی ما از این تشکل است.
وی ادامه داد: فعالیت و نظارت احزاب و گروه‌ها می‌تواند ظرفیت کارشناسی پیکره اجرایی دولت را کامل، جامع و پخته کند و معتقدم که برای رشد و توسعه استان به جمیع نظرات احزاب و تشکل‌ها نیاز داریم.
شجاعی با بیان اینکه فراهم کردن زمینه رشد نیروهای سیاسی استان را جزو وظایف خود می‌دانم، طی شدن فرآیند قانونی امور مختلف ازجمله مراسم و جلسات سخنرانی را یادآور شد و حمایت خود را از گسترش فعالیت احزاب در استان اعلام کرد.
وی خاطرنشان کرد: حوزه سیاسی استانداری به اتفاق خانه احزاب زمینه ورود بی‌دغدغه به دو انتخابات مهم سال های پیش رو و شرایط برگزاری مطلوب جلسات و همایش‌های حزبی را طبق مشی دولت فراهم کند.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن احزاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۸۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق بر اساس اصول تناسب و ضرورت بود

سینا قربانی تحلیلگر و کارشناس مسائل رسانه در گفتگو با بخش خبری شبانگاهی خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، گفت: رسانه‌های فارسی زبان خارجی با روایتی جعلی قصد دارند دفاع مشروع جمهوری اسلامی را با عنوان حمله نظامی برجسته‌سازی کنند در صورتی که بر اساس ماده ۵۱ منشور سازمان ملل، عملیات وعده صادق یک دفاع نظامی مشروع در مقابل تجاوز آشکار دشمن بود.

او افزود: ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد مقرر می‌دارد که در صورت حمله مسلحانه علیه یک عضو سازمان ملل متحد، تا زمانی که شورای امنیت اقدامات لازم را برای حفظ صلح و امنیت بین‌المللی بعمل آورد، هیچ‌یک از مقررات این منشور به حق ذاتی دفاع مشروع انفرادی یا دسته جمعی اعضاء لطمه‌ای وارد نخواهد کرد.

این تحلیلگر حوزه سیاسی و رسانه با بیان اینکه اقدام نظامی ایران بر اساس اصول تناسب و ضرورت بود، ادامه داد: عملیات وعده صادق یک پیام مهم برای رژیم جعلی داشت که جمهوری اسلامی ایران از هیچ رویارویی مستقیمی با اسرائیل و متحدینش واهمه‌ای ندارد و نخواهد داشت.

سینا قربانی گفت: رژیم صهیونیستی و متحدینش از ۲۴ فروردین عملیات روانی خود را با ۳ سناریو کوچک‌نمایی، برجسته‌سازی و ابهام آغاز کردند.

او افزود: صهیونیست‌ها در گام اول پس از آغاز عملیات وعده صادق سناریو کوچک نمایی را از طریق تاکتیک‌های تمسخر، برچسپ‌زنی، دروغ بزرگ، ترور شخصیت و تقطیع اخبار با هدف کوچک و غیر ضروری نشان دادن عملیات نزد افکارعمومی آغاز کردند.

این تحلیلگر حوزه سیاسی و رسانه گفت: متحدین رسانه‌ای صهیونیست‌ها در گام دوم به طور ترکیبی به سراغ سناریو برجسته‌سازی رفتند و در این طراحی با برجسته کردن مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی کشور تلاش گسترده‌ای کردند تا با ایجاد یا تعمیق شکاف اجتماعی تهدید مشترک و اتحاد ایجاد نمایند.

او تصریح کرد: صهیونیست‌ها در گام سوم عملیات روانی، به سراغ اجرای سناریو ابهام، ارعاب و تهدید رفتند تا در این مرحله با ایجاد ابهام در ذهن مخاطبان نسبت به مسائل امنیتی، اقتصادی و اجتماعی آرامش روانی جامعه را با تاکتیک‌های شایعه و انتشار اطلاعات مبهم مورد هجمه قرار بدهند.

این کارشناس رسانه با اشاره بر اینکه صهیونیست‌ها قصد دارند از ترکیب این سناریو‌ها در گام آخر، مخاطبان را نسبت به اقدامات نظامی در جایگاه کنشگر اعتراضی قرار بدهند، اظهار داشت: رسانه‌های فارسی‌زبان خارجی از طریق شبکه‌های اجتماعی قصد دارند برای رساندن مخاطب به وضعیت کنشگر اعتراضی از برجسته‌سازی حوادث و آشوب‌های پاییز ۱۴۰۱ بهره‌گیری ویژه نمایند.

سینا قربانی افزود: رژیم صهیونیستی می‌خواهد با مواجه کردن انبوهی از مخاطبان در وضعیت کنشگر اعتراضی به غرور ملی شکل گرفته پس از عملیات وعده صادق، ضربه وارد نماید.
کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ضرورت تعامل و همکاری شهرداری و بنیاد ایران‌شناسی در راستای احیا هویت تاریخی شهر ارومیه
  • ممنوعیت ملاقات‌های جمعی «حکمتیار»
  • عملیات وعده صادق بر اساس اصول تناسب و ضرورت بود
  • کاهش فاصله طبقاتی، عدالت اجتماعی و تحقق رشد اقتصادی ۸ درصدی
  • نقش پررنگ مدافعان پرسپولیس درگلزنی/تازه واردهاموفق‌تر از قدیمی‌ها
  • برقراری بیمه اجتماعی رایگان برای مادران خانه دار روستایی و عشایری دارای ۳ فرزند و بیشتر
  • بررسی بخش جداول بودجه ۱۴۰۳ در مجلس با حضور منظور
  • تغییرات اقتصادی در کابینه رییسی؛ استراتژی راهبری یا ضرورت بیرونی؟
  • درآمدی بر حکمرانی مردمی؛ مشارکت ساختارمند نه صرفاً تزئینی
  • مشارکت ساختارمند نه صرفاً تزئینی