Web Analytics Made Easy - Statcounter

شب گذشته، مراسم تکریم و معارفه شهردار مشهد در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد در شرایطی با تشریفات و تجملات خاصی برگزار شد که این مسئله مورد اعتراض دانشجویان قرار گرفت.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو از مشهد، شب گذشته، مراسم تکریم و معارفه شهردار مشهد در دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، خبر برگزاری این مراسم در محیط دانشگاه فردوسی به عنوان یکی از مهم‌ترین دانشگاه‌های شرق کشور قشر دانشگاهی مشهد را امیدوار به آینده کرد؛ چرا که قرار بود کلایی، شهردار جوان مشهد در یک محیط نخبگانی و در جمع دانشجویان کار خودش را آغاز کند و این مسئله می‌توانست در همین شروع کار ارتباط قوی بین دانشجویان و شهردار جدید مشهد به وجود آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اما اتفاقات بیرونی فضای سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم دانشگاه فردوسی شب گذشته بسیاری از دانشجویان را با مشکل رو به رو کرد، خودرو‌های تشریفاتی با تعداد زیاد در مسیر دانشگاه مشاهده می‌شد و دانشجویان عملا با یک فضای اشرافیت و بی توجه به جامعه دانشگاهی رو به رو شدند که این مسئله مورد اعتراض برخی از دانشجویان قرار گرفت.

کاش به جای این همه تشریفات به نماینده دانشجویان هم اجازه صحبت داده می‌شد

یکی از دانشجویان حاضر در دانشگاه فردوسی مشهد در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو در مشهد، می‌گوید: اینکه تعداد زیادی خودرو با تشریفات گسترده در محیط علمی دانشگاه در فضای امنیتی حاضر شوند و عملا رفت و آمد دانشجویان را مختل کنند، به هیچ وجه در شان دانشگاه نیست.

این دانشجو ادامه می‌دهد: اگر بنا به احترام و تکریم دانشجو بود، باید فضا به گونه‌ای مدیریت می‌شد که این خودرو‌های گران قیمت دانشجویان را بدتر ناراحت و افسرده نکند؛ کاش به جای این همه تشریفات نمایندگان تشکل‌های دانشجویی هم می‌توانستند در این مراسم از دغدغه‌ها و مطالبات خود از شهردار بگویند.


وی همچنین به تجمع پرسنل بازنشسته دانشگاه فردوسی در روز گذشته اشاره می‌کند و می‌گوید: اینکه در این دانشگاه صبح تعدادی از کارکنان بازنشسته که به گفته خودشان برای نان شب خود مانده بودند در دانشگاه تجمع کردند و شب چنین مراسمی با این حجم از تشریفات و هزینه در یک محل برگزار می‌شود، اصلا مناسب فضای دانشگاه نیست و قطعا این رفتار زننده است.

مراسم تودیع و معارفه شهردار مشهد رنگ و بوی اشرافی گری داشت/ مسئولین جدید شهرداری از ابتدا کار کارنامه خود را خدشه دار نکنند

سجاد کمالی نیا، جانشین بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد، ضمن آرزوی موفقیت برای شهردار جدید مشهد در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو در مشهد، گفت: امیدواریم که وی در شهری که هویت آن متعلق به امام رضا (ع) است، بتوانند خادمی خوب برای امام رضا (ع) و مردم شریف مشهد مقدس باشند و خدمت به مردم را سرلوحه کار خود قرار دهند و در رفع مشکلات مردم مخصوصا مردم حاشیه شهر بسیار بکوشد.

کمالی نیا با اشاره به حواشی مراسم تودیع و معارفه شهردار مشهد در دانشگاه فردوسی گفت: متاسفانه در مراسم معارفه شهردار جدید که در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، شاهد برنامه‌های تشریفاتی خاص بودیم که رنگ و بوی اشرافی گری داشت و ایجاد فضایی امنیتی که اصلا مناسب شأن دانشجو و دانشگاه نبود.   جانشین بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد اظهار کرد: در شرایطی که مردم عزیزمان در حاشیه شهر و مناطق محروم، در تنگنای اقتصادی قرار دارند، برگزاری این نوع مراسم با هزینه‌های زیاد و گزاف و برنامه‌های تشریفاتی خاص آن هم در فضای دانشگاه چه ضرورتی دارد؟ کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   وی با اشاره به خصوصی سازی ایستگاه‌های آتش نشانی مشهد گفت: شهرداری مشهد که خود بخشی از ایستگاه‌های آتش نشانی مشهد را به بخش خصوصی واگذار کرده است، در این مراسم چندین دستگاه آتش نشانی را وارد دانشگاه کردند تا تشریفات مراسم را فراهم کنند؛ اما متاسفانه مسئولان در هنگام رسیدگی به امور همین آتش نشانان عزیز، آن‌ها را رها می‌کنند.

کمالی نیا اشاره کرد: مسئولین مدیریت فرهنگی دانشگاه فردوسی نیز که در هفته‌های اخیر فعالیت‌های تشکل‌های دانشجویی دانشگاه را به علت کمبود بودجه محدود کرده اند،باید پاسخگو باشند که در این شرایط اقتصادی، برگزاری این نوع برنامه‌ها در همکاری با شهرداری که با حجم بی سابقه از تبلیغات در سطح دانشگاه همراه بود، چه ضرورتی دارد؟ کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
جانشین بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد در پایان گفت: امیدوارم مسئولین جدید شهرداری از ابتدای کار با برگزاری این نوع اقدامات تشریفاتی کارنامه خود را خدشه دار نکنند و بیش از پیش به حل مشکلات مردم بپردازند.

تعدادی از دانشجویان دانشگاه فردوسی هم با اشاره به بازدید روز گذشته خود از مناطق حاشیه شهر مشهد از برگزاری مراسم تودیع و معارفه شهردار مشهد با شرایطی خاص در دانشگاه فردوسی گلایه کردند.

مهدی شیعه زاده با اشاره به بازدید روز گذشته دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد از مناطق حاشیه شهر مشهد نوشت: درست در روزی که قرار است شهردار مشهد در دانشگاه فردوسی معارفه شود، چند تن از دانشجویان این دانشگاه، درحاشیه‌شهر به دوران پیش از انقلاب بازگشتند جناب دکتر کافی! بهترنبود این معارفه، در همین بیغوله‌ها انجام می شد تاجناب شهردار هم در جریان مشکلات شهر قرار بگیرند؟ دانشگاه سیاسی نیست.

کاربر رهرو هم با انتشار فیلمی از مناطق حاشیه شهر مشهد نوشت: اینجا کوشش، بلوار ایمان گوشه ای گمشده از مشهد که حتی حداقل امکانات رفاهی برای شهروندان فراهم نیست؛ بهتر نیست معارفه شهردار مشهد به جای دانشگاه فردوسی در این مکان انجام می شد؟!

باید دید آیا شهردار جدید مشهد می‌تواند در آینده با رفتارهایی فارغ از تجملات و تشریفات مرسوم دل دانشجویان را به دست آورد و از ظرفیت دانشجویان در رشد شهر مشهد استفاده کند یا خیر؟!

 

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۸۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراسم معارفه استاندار مازندران آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، آئین تودیع و معارفه استاندار مازندران صبح سه شنبه با حضور مسئوولان ملی و استان در سالن همایش اتاق بازرگانی مازندران آغاز شد.

در این مراسم قرار است، یوسف نوری وزیر سابق آموزش و پرورش به عنوان استاندار جدید معرفی و از تلاش‌های سید محمود حسینی پور تقدیر شود.

نوری بیست و پنجمین استاندار مازندران است.

کد خبر 6086130

دیگر خبرها

  • شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود
  • مراسم تقدیر از دست اندرکاران جشنواره جایزه ملی ثریا برگزار شد
  • رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد
  • مراسم معارفه استاندار لرستان برگزار شد
  • اجرای برنامه های هنری ناشنوایان در جوار آرامگاه فردوسی
  • مراسم تودیع و معارفه استاندار مازندران
  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل
  • مراسم معارفه استاندار مازندران آغاز شد
  • شهرداری‌های استان اصفهان اولویت طرح‌ها را مشخص کنند
  • تودیع و معارفه رؤسای قدیم و جدید دانشگاه شهید محلاتی قم