Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@21:40:26 GMT

احداث کتابخانه مرکزی کرج در دستور کار قرار گیرد

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۷۸۲۹۶

احداث کتابخانه مرکزی کرج در دستور کار قرار گیرد

به گزارش خبرنگار مهر، سیروس شفقی صبح شنبه در مراسم افتتاح نهمین نمایشگاه بزرگ استانی کتاب البرز، گفت: شناسنامه و هویت فرهنگ و تمدن ایرانی - اسلامی ما ریشه در کتاب دارد.

وی با تأکید بر اینکه  نسخه‌های موبایلی هم نتوانسته‌اند جای کتاب را بگیرند، گفت: تأثیر دامنه‌دار کتاب و کتاب‌خوانی در عصر کنونی بر کسی پوشیده نیست، شاید عده‌ای بر این باور باشند که در تقابل کتاب‌های کاغذی و نسخه‌های موبایلی هوشمند این فضای مجازی است که جایگزین کتاب شده است، اما این‌گونه نبوده و هیچ شاکله‌ای نیز نتوانسته جای آن را بگیرد و کتاب هنوز هم همان یار مهربان و دوست دیرینه‌ای است که در عصر دیجیتال هم ما را تنها نگذاشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار کرج با اشاره به اینکه کتاب خریدن هنر نیست و فرهنگ کتاب‌خوانی باید در جامعه نهادینه شود، گفت: باید تلاش کنیم کتاب از قفسه‌های کتاب خارج شود و مطالعه امری فراگیر گردد، تنها کتاب خریدن هنر نیست بلکه خواندن آن‌هم باید به سبک زندگی‌مان تبدیل شود.

شفقی در بخش دیگری بابیان اینکه چراغ کافه کتاب‌های شهر کرج باید روشن شود، گفت: رونق کافه کتاب‌ها در سطح شهر زمینه‌ای برای ترغیب جوانان به افزایش مطالعه است، متولیان امر فرهنگ و نشر باید زمینه‌ای را فراهم کنند تا با ابزار هنر چراغ کتاب‌فروشی‌های شهرمان همیشه روشن و پررونق باشد.

وی در ادامه احداث کتابخانه مرکزی کرج را نیز یکی از الزامات کلان‌شهر کرج عنوان کرد و گفت: یکی از راهکارهای نزدیک شدن افراد خانواده به هم کتاب و کتاب‌خوانی است.

فرماندار کرج بابیان اینکه مؤلفان و نویسندگان به‌نوعی مددکاران فرهنگی جامعه محسوب می‌شوند که از زاویه‌ای نزدیک‌تر آسیب‌ها و دغدغه‌های اجتماعی و شهری را می‌بینند، گفت: فراهم ساختن فضا برای حضور فعال‌تر نویسندگان مستعد و بهره‌مندی از دیدگاه‌ها و نقطه نظرات آن در ارتقاء سطح فرهنگ اجتماعی را امری مؤثر خواند.

شفقی به اهمیت پویش فرهنگی کتاب‌خوانی برای اشاعه فرهنگ و ارتقاء اخلاق‌مداری اشاره کرد و گفت: جریان پویش فرهنگی کتاب‌خوانی در شهر کرج سبب‌ساز اشاعه فرهنگ و ارتقاء جایگاه اخلاق در جامعه است.

کد خبر 4486435

منبع: مهر

کلیدواژه: سیروس شفقی فرمانداری کرج کتابخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۸۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث قطعه اصحاب شهدا در بجنورد

عضو شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: در سال جدید ایجاد قطعه اصحاب شهدا در آرامستان‌ها به‌عنوان یک تکلیف سازمانی برای شهرداری و اداره اوقاف و امور خیریه تصویب شده‌ است.

سیدمحسن موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان‌شمالی، اظهار کرد: در سال جدید ایجاد قطعه اصحاب شهدا در آرامستان‌ها به عنوان یک تکلیف سازمانی برای شهرداری و اداره اوقاف و امور خیریه تصویب شده‌است.

وی افزود: قطعه اصحاب شهدا مخصوص والدین شهدا، رزمندگان دفاع مقدس و جانبازان می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس خزانه‌داری شورای اسلامی شهر بجنورد ادامه داد: هدف از ایجاد قطعه شهدا، همجواری قبور رزمندگان، خانواده شهدا و مزار شهدا با یکدیگر است.

موسوی تصریح کرد: از بین آرامستان‌های بجنورد، بهشت جاوید تحت نظر شهرداری است که یک میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل قطعه شهدای آن در نظر گرفته شده است و بخش‌های آن در حال تکمیل شدن است.

وی گفت: طرح حرم تا حرم که مسیر حرم عباس‌بن موسی بجنورد تا گلزار شهدای گمنام را در بر می‌گیرد از دیگر برنامه‌های مربوط به توسعه آرامستان‌های استان است.

عضو شورای اسلامی شهر بجنورد افزود: طرح حرم تا حرم به عنوان یک پیاده‌راه آئینی و فرهنگی پس از احداث، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

کد خبر 747242

دیگر خبرها

  • شهرداری میانه از پیشگامان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی است
  • میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد
  • تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مدارس تیران در دستور کار قرار گیرد
  • طرح کتابخانه‌های بدون کتاب در کشور اجرا شده است/ بی مهری نسبت به کتابخانه‌های عمومی کردستان
  • دستور رئیس‌ جمهور برای اختصاص ۲۰۰ خودرو به کتابخانه سیار
  • قرآن کریم؛ در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان
  • احداث کتابخانه در10 شهر استان در آینده ای نزدیک
  • چالشی به نام سرانه مطالعه در ایلام/ کتاب همچنان مغفول است
  • احداث قطعه اصحاب شهدا در بجنورد
  • ترویج فرهنگ مطالعه رسالت همگانی است