Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@03:05:27 GMT

برنامه سوم توسعه شهری تا بهمن باید تکمیل شود

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۷۸۳۲۳

برنامه سوم توسعه شهری تا بهمن باید تکمیل شود

رییس شورای شهر تهران با اشاره به تاخیر ایجاد شده در ارایه برنامه سوم شهر تهران گفت: برنامه سوم توسعه شهری تا بهمن ماه باید تکمیل شود.

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، «محسن هاشمی» امروز (یکشنبه 25 آذر) در صد و هفتمین جلسه شورای شهر تهران با گرامیداشت سالروز ولادت امام حسن عسکری (ع) گفت: امام یازدهم شیعیان که به دلیل حصر در یک منطقه نظامی زندانی شدند به عسکر مترادف لشکر مشهور است، هفت سال امامت شیعه را بر عهده داشتند و در این زمان تحت فشار بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه حکومت وقت، غالیان شیعه و شیعیان تندرو و روش اعتدالی و مبتنی بر تفکر و آگاهی بخشی امام یازدهم را مورد حمله قرار می دادند، خاطرنشان کرد: حکومت وقت از ارتباط مردم با امام حسن عسکری نگران بود و این ارتباطات را محدود می کرد.

 

وی افزود: غالیان یا غلوکنندگان شیعه با زیاده روی در مدح و دادن نسبت های الهی و فراتر از حد بشر به امامان شیعه باعث ایجاد انحراف عقیدتی در جامعه می شدند و نیروهای تندروی شیعه با قیام مسلحانه و خشونت به مبارزه با حکومت می پرداختند در حالی که روش امامان آگاهی بخشی و مبارزه نرم و فکری با ظلم بود.

 

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به دستاوردهای امام حسن عسکری (ع) در هفت سال امامت خویش گفت: امام یازدهم جامعه را برای دوران غیبت آماده کرد و شبکه وکلای شیعه و ایجاد سیستم ارتباطات امن و معتبر بین امام و شیعیان در دوران غیبت صغری و اولیه امام عصر در این دوره استفاده شد و این سیستم را تکمیل نمود.

 

هاشمی با بیان اینکه حفظ میانه روی و اعتدال در عقاید و باورها درس مهمی بود که امام حسن عسکری به شیعیان داد و افزود: حفظ حریت و آزادگی در برابر ظلم، حفظ صلح طلبی و فاصله گرفتن از رفتارهای خشونت آمیز در عمل ثمره این رویکرد میانه روی و اعتدالی است که امیدواریم سرلوحه فعالیت ما نیز قرار بگیرد.

 

رییس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه با اشاره به روز پژوهش گفت: کم توجهی به پژوهش و تحقیق قبل از هر اقدام عملی یکی از مشکلات کشورهای در حال توسعه است.

 

وی افزود: حمایت عملی از پژوهشگران کاربردی کردن پژوهش ها و توجه به نتایج پژوهش و تصمیم گیری ها سه نیاز جدی مدیریت شهری است.

 

هاشمی تاکید کرد: برنامه ریزی و تصمیم گیری های درازمدت و راهبردی موضوع مهمی است که باید در آنها به مقوله پژوهش توجه کنیم.

 

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به ویراست ریاست دوم برنامه سوم توسعه شهر تهران گفت: کمیسیون های تخصصی شورا باید با رویکرد علمی و پژوهشی و نه سلیقه ای و سیاسی این برنامه را بررسی کنند و در سطح برنامه قابل اجرا تصویب کنند.

 

وی در خصوص تاخیر ایجاد شده در بررسی برنامه سوم شهر تهران گفت: به دلیل تغییرات مدیریت شهری که با آن مواجه بودیم بررسی برنامه سوم شهرداری تهران به تاخیر افتاد.

 

رییس شورای شهر تهران با اشاره به ویراست دوم احکام برنامه توسط شهردار تهران گفت: منتظر هستیم تا سایر اسناد برنامه شامل چشم انداز، استراتژی، اهداف، منابع و مصارف به زودی در اختیار شورا قرار گیرد تا امکان بررسی برنامه فراهم شود.

 

هاشمی افزود: برای تسریع در بررسی و آماده سازی برنامه سوم و جبران تاخیری که تغییرات مدیریت شهری در آن ایجاد کرده است باید ستاد تدوین برنامه با مشارکت معاونت برنامه ریزی شهرداری و کمیسیون های تخصصی شورا تشکیل شود و با فعالیت فشرده برنامه سوم را تا بهمن ماه نهایی کرده و به شورا ارایه کنند.

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: بیرجند نماز جمعه آران و بیدگل هرمزگان ایران خراسان جنوبي مجلس شهرستان آران و بیدگل پاییز اختصاص بودجه شورای شهر تهران هاشمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۸۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برای رشد و توسعه مدیریت شهری اصفهان

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری های نوین شهرداری اصفهان گفت: هدف از برگزاری رویداد پنجشنبه‌های فناور کمک گرفتن از توانمندی‌ شرکت‌های دانش‌بنیان برای رشد و توسعه مدیریت شهری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مرتضی نصوحی امروز _پنجشنبه ششم اردیبهشت_ در برنامه پنجشنبه‌های فناور (فصلی نو در حمایت از زیست بوم فناوری)، ارزش آفرینی از دارایی‌های دیجیتال در حوزه‌های حمل‌ونقل و ترافیک، اصفهان کارت اظهار کرد: هدف از برگزاری رویداد پنجشنبه‌های فناور کمک گرفتن از توانمندی شرکت‌های دانش‌بنیان برای رشد و توسعه مدیریت شهری است. که امروز یازدهمین برنامه را برگزار کردیم.

وی با اشاره به انعقاد قرارداد در حوزه آب و پساب به ارزش ۱۱ میلیارد با شرکت‌های فعال در شهرک علمی و تحقیقاتی افزود: تصفیه پساب به کمک نانو ازن را در مرحله پایلوت که ۵۰ لیتر بر ثانیه بود، پاسخ گرفتیم، در ادامه این شیوه به دیگر تصفیه خانه‌ها با انعقاد قرارداد تسری پیدا می‌کند.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه در حوزه ایمنی و آتش‌نشانی، شرکت‌های دانش‌بنیان تولید کلاه هوشمند را که بتواند یک سری داده به آتش‌نشان مخابره کند، در دستور کار دارند، افزود: به‌تازگی موضوع مهم در شهرداری، اقتصاد دیجیتال است، در این راستا چند پنجشنبه فناور با این موضوع برگزار می‌شود.

نصوحی ادامه داد: یکی از سیاست‌های مهم در این حوزه مولد سازی دارایی‌ها است که دارای طبقه‌بندی‌های مختلف همچون دارایی فیزیکی و اطلاعاتی است، اما در این برنامه دارایی‌های اطلاعاتی و داده‌ای شهرداری مدنظر است.

وی ادامه داد: در اصفهان کارت داده‌های زیادی وجود دارد که می‌تواند مبنای ارائه خدمات بهتر به شهروندان باشد، البته به دنبال آن کسب‌وکار هم شکل می‌گیرد.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری دوربین‌های مختلف دارد که بسیاری از داده‌ها روزانه در آن موجود است، تصریح کرد: ممکن است سرورهای ما پاسخگو نباشد و نتوانیم داده‌ها را دائمی نگهداری کنیم، از این‌رو با کمک شرکت‌های دانش بنیان می‌توان بعضی خدمات و فعالیت ارزش افزا شوند تا همه شرکت‌ها و مردم منتفع شوند.

وی یادآور شد: بسیاری از شرکت‌ها علاقه‌مند به داشتن داده‌های شهرسازی هستند که در جلسات آینده به صورت اختصاصی برنامه‌ای را برای داده‌های خاص در حوزه شهرسازی خواهیم داشت که کسب و کار اصلی شهرداری به این حوزه اختصاص دارد و داده‌های موجود در حوزه شهرسازی با اصناف مختلف مرتبط است.

نصوحی گفت: شعار شهرداری توسعه شهر هوشمند و توجه به موضوع فناوری بوده و موضوع اقتصاد دیجیتال دارای اهمیت است.

کد خبر 747785

دیگر خبرها

  • رئیس شورای عالی استان ها: تلاش برای تکمیل مدیریت یکپارچه شهری
  • اجرای برنامه ملی بازآفرینی/ مردم مشارکت کنند
  • استفاده از توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برای رشد و توسعه مدیریت شهری اصفهان
  • آغاز عملیات تکمیل مونوریل قم همزمان با دور دوم سفر رییس جمهور
  • تکمیل تقاطع امام خمینی (ره) اراک اولویت اقدامات مسؤولان شهری باشد
  • جای خالی آموزش‌های شهروندی در تهران | ۴۰۰ مسجد در طرح فرهنگی آرمان ۱ و ۲ فعالیت کردند
  • توسعه بدون وحدت بین مسئولان و مردم امکان‌پذیر نیست
  • تذکر رئیس شورا به برخی بانک‌ها
  • تصویب ۱۸۹۰ میلیارد تومان بودجه شهرداری بوشهر
  • تکمیل برنامه عملیاتی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ ذیل برنامه راهبردی ۱۴۱۰ اصفهان