Web Analytics Made Easy - Statcounter

جای خالی نظارت بهداشتی بر سلامت مواد غذایی در حالی این روزها احساس می شود که در اغلب فروشگاه های معتبر شاهد فروش اقلامی با تخفیف ویژه هستیم که تا پایان زمان مصرف آنها فرصتی باقی نمانده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، در حالی نظارت بر بهداشت و جمع آوری مواد غذایی فاسد یکی از وظایف مسئولین بهداشتی و تعزیرات به شمار می رود که هرازگاهی شاهدفروش مواد غذایی فاسد در اقصی نقاط استان پهناور سیستان وبلوچستان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


صبح امروز یکی از شهروندان سراوانی با ارسال عکسی از کیک کپک زده خواستار رسیدگی به وضعیت بهداشتی فروشگاه های مواد غذایی در این شهرستان شد.
به گفته وی در حالی سلامت مردم زیر تیغ بی توجهی مسئولان امر قرار گرفته که نظارتی از سوی مسئولان بهداشتی و تعزیراتی این شهرستان در برخی از اماکن و فروشگاه ها وجود ندارد و اغلب مشاهده شده که برخی از مواد غذایی در آفتاب کپک زده شده و به راحتی به فروش می رسند.
 


این شهروند سراوانی ادامه داد: صبح امروز یک کیک برای فرزندم که راهی مدرسه بود از مغازه تهیه کردم، در بین راه ناخودآگاه فرزندم احساس گرسنگی کرده و کیک را می خورد اما ثانیه ای طول نکشید که محتویات کیک را از دهانش بیرون آورد، هنگامی که بسته کیک را نگاه کردم تا اتمام تاریخ انقضایش یک ماه فرصت باقی مانده بود اما در کمال تعجب کپک هایی روی کیک به وجود آمده بود که وجود این کپک ها خود عامل بروز بسیاری از بیماری ها است که می طلبد مسئولان امر بر فروش مواد غذایی دقت بیشتری داشته باشند.
با این تفاسیر در حالی شاهد فروش مواد غذایی فاسد در برخی از نقاط شهر هستیم که این روزها در اغلب فروشگاه های زنجیره ای و معتبر هم اجناسی با تخفیف ویژه آن هم در تعداد زیاد به فروش می رسد. نکته جالب این که در تبلیغات این اجناس بیان شده که "یکی بخر دو تا ببر"  واین در حالیست که اگر کمی با وسواس بیشتر این کالاهای تخفیف‌دار را بررسی کنید پی به این موضوع خواهید برد که زمان بسیار کوتاهی تا پایان زمان مصرف آنها باقی مانده و اگر هم تا‌کنون سلامت بوده باشند به زودی فاسد خواهند شد.
 
انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۸۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای راه‌های سیستان وبلوچستان به بزرگراه نیازمند ۳۰ همت

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: ارتقای تمامی محورهای این استان به بزرگراه نیازمند حداقل ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، عطاءاله اکبری اظهار داشت: ارتقای تمامی محورهای استان سیستان و بلوچستان به بزرگراه نیازمند حداقل 30 هزار میلیارد تومان اعتبار است.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان افزود: طول کلی کریدورهای اصلی استان یک هزار و 558 کیلومتر است که تاکنون در این مسیرها 628 کیلومتر بزرگراه احداث شده است و همچنین در حال حاضر عملیات ساخت 498 کیلومتر باند دوم نیز در حال انجام است.

وی با اشاره به اهمیت بزرگراه در توسعه این استان گفت: هم مرزی این استان با کشورهای پاکستان و افغانستان در شرق از یک سو و دسترسی به آب‌های آزاد دریای عمان در جنوب از سوی دیگر بهره‌مندی از منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار، منطقه ویژه اقتصادی سیستان و بازارچه‌های مرزی در طول نوار مرزی راه را برای نقش آفرینی استان در تجارت، ترانزیت خارجی و مبادلات مرزی فراهم ساخته اما راه‌های این خطه بویژه محور چابهار- میلک در تراز این میزان ترانزیت نیست و برای تسهیل در تجارت توسعه شبکه بزرگراهی استان حائز اهمیت است.

اکبری بیان کرد: بهبود وضعیت راه‌های ارتباطی در سیستان و بلوچستان تضمین کننده اقتصاد این منطقه است زیرا باعث تسریع حمل و نقل جاده‌ای و ارتباط تجاری- ترانزیتی مثبت با کشورهای همسایه به ویژه افغانستان و پاکستان می شود.ارتقای راههای سیستان و بلوچستان به بزرگراه نیازمند حداقل حدود 30 هزار میلیارد تومان اعتبار

دبیر شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: ارتقای تمامی محورهای این استان به بزرگراه نیازمند حداقل حدود 30 هزار میلیارد تومان اعتبار است.

اکبری افزود: طول کلی کریدورهای اصلی استان یک هزار و 558 کیلومتر است که تاکنون در این مسیرها 628 کیلومتر بزرگراه احداث شده است و همچنین در حال حاضر عملیات ساخت 498 کیلومتر باند دوم نیز در حال انجام است.

وی با اشاره به اهمیت بزرگراه در توسعه این استان گفت: هم مرزی این استان با کشورهای پاکستان و افغانستان در شرق از یک سو و دسترسی به آب‌های آزاد دریای عمان در جنوب از سوی دیگر بهره‌مندی از منطقه آزاد تجاری - صنعتی چابهار، منطقه ویژه اقتصادی سیستان و بازارچه‌های مرزی در طول نوار مرزی راه را برای نقش آفرینی استان در تجارت، ترانزیت خارجی و مبادلات مرزی فراهم ساخته اما راه‌های این خطه بویژه محور چابهار- میلک در تراز این میزان ترانزیت نیست و برای تسهیل در تجارت توسعه شبکه بزرگراهی استان حائز اهمیت است.

دبیر شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: بهبود وضعیت راه‌های ارتباطی در سیستان و بلوچستان تضمین کننده اقتصاد این منطقه است زیرا باعث تسریع حمل و نقل جاده‌ای و ارتباط تجاری- ترانزیتی مثبت با کشورهای همسایه به ویژه افغانستان و پاکستان می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آیا غذاهای فوق‌ فراوری‌ شده برای سلامت زیانبار هستند؟
  • اگر با شکم خالی میوه بخوریم چه می‌شود؟
  • ارتقای راه‌های سیستان وبلوچستان به بزرگراه نیازمند ۳۰ همت
  • جشنواره ایی از ایده های دانش آموزان جنوب سیستان وبلوچستان
  • جشنواره خوارزمی، جشنواره ایی از ایده های دانش آموزان جنوب سیستان وبلوچستان
  • کد تخفیف اکالا؛ خرید ارزان با ارسال رایگان
  • ارائه خدمات بهداشتی و مراقبتی رایگان به بانوان آسیب پذیر در زاهدان
  • کشف ۲۲ میلیاردی کالای قاچاق در مرز‌های سیستان وبلوچستان
  • ۱۰ ماده غذایی که نباید با معده خالی بخورید
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان در شمال سیستان وبلوچستان