Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین, علیخانی با اعلام این خبر گفت: اگر شرایط اقلیمی برای کشت این محصولات زراعی مساعد باشد پیش بینی می‌شود در سال آینده حدود ۵۴ هزار تن گندم و ۱۱ هزار تن جو در این شهرستان تولید شود.
وی اظهارکرد: از این میزان سطح زیر کشت ۲۲ هزارو ۵۲۰ هکتار گندم و ۵ هزار و ۵۹ هکتار جواست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیان کرد: از سطح ۲۲ هزار و ۵۲۰ هکتار گندم کشت شده در اراضی کشاورزی؛ ۷ هزار و ۹۰۰ هکتار گندم آبی و ۱۴ هزار و ۶۲۰ هکتار گندم دیم است.
علیخانی اضافه کرد: همچنین یک هزار و ۸۰۵ هکتار جو آبی و ۳ هزار و ۲۵۴ هکتار جو دیم در اراضی کشاورزی این شهرستان کشت شده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: کشاورزی استان قزوین جهاد کشاورزی گندم جو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۸۳۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه با بیماری‌های گندم در مزارع بهشهر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر از مبارزه شیمیایی با بیماری‌های لکه برگی و فوزاریوم در ۲۰ هزار هکتار از گندمزار‌های این شهرستان خبر داد.


غلامرضا قنبری بیماری زنگ زرد، فوزاریوم خوشه، سفیدک پودری گندم، سپتوریوز برگی و لکه خرمایی را از بیماری‌های مهم گندم برشمرد و افزود: با بیماری فوزاریوم در ۶ هزار هکتار مزارع گندم این شهرستان مبارزه شد.


وی با اشاره به سرکشی مستمر کارشناسان حفظ نباتات و مروجین پهنه از مزارع گندم تصریح کرد: با توجه به شرایط آب و هوایی مناسب جهت انتشار بیماری‌ها، انتظار می‌رود کشاورزان به توصیه‌های گیاه پزشکی و همکاران حفظ نباتات توجه کنند.

دیگر خبرها

  • مبارزه با «سِن گندم» در ۱۲ هزار هکتار از اراضی استان
  • کاشت گندم در ۱۵۹ هزار هکتار از اراضی کشاورزی قزوین
  • مبارزه با بیماری‌های گندم در مزارع بهشهر
  • مبارزه با آفت سن گندم در بیش از ۱۵ هزار هکتار از مزارع مهاباد
  • پیش بینی تولید بیش از ۹۳ هزار تن محصول گندم در شهرستان میاندوآب
  • آغاز برداشت دانه‌های طلایی گندم در شادگان
  • آغازعملیات مبارزه با آفات و علفهای هرز در گندمزارهای مهاباد 
  • پیش بینی برداشت ۲۳۰ هزار تن گندم از مزارع دهلران
  • امسال بیش از یک میلیون تن گندم از مزارع گلستان برداشت می شود
  • مبارزه با علف‌های هرز سطح ۱۶۷ هزار هکتار از مزارع گندم و جو در لرستان