Web Analytics Made Easy - Statcounter

نیم فصل اول هجدهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال در حالی به اتمام رسید که اصحاب رسانه در ورزشگاه‌های تبریز مشکلات زیادی برای انجام وظایف خود داشتند.

به گزارش ایلنا، خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران  آذربایجان‌شرقی از تلاش‌های مالک باشگاه تراکتورسازی، ایوب بهتاج مدیر کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی، سازمان شهرداری تبریز و هیات فوتبال در حل مشکلات تماشاگران از جمله بلیط فروشی، اتوبوسرانی، امداد‌رسانی اورژانس و راه‌های دسترسی ارج می‌دهند و همواره انعکاس دهنده عملکرد مثبت مسئولان بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اصحاب رسانه آذربایجان‌شرقی که در سرما و گرما در مسابقات حاضر می‌شوند تا انعکاس دهنده اخبار و مشکلات اهالی فوتبال تبریز باشند که در نهایت بدون هیچ چشمداشتی فقط و فقط خواهان حل مشکلات پرشمار در جهت کار رسانه‌ای هستند تا بدون درگیری تنها مشغول کار حرفه ای خود باشند.

در این میان خبرنگاران، گزارشگران، تصویربرداران و عکاسان حوزه ورزش در انجام رسالت خطیر اطلاع‌رسانی خود، متاسفانه همیشه با یک‌سری از مشکلات فراوانی روبه‌رو هستند که شاید در دیدار تراکتورسازی و فولاد این موضوع بیشتر به چشم خورد.

دردناک‌تر از این موضوع این است که متاسفانه هیچ مسئولی برای پاسخ به این موارد و رسیدگی به مشکلات خبرنگاران، پیدا نمی‌شود که پاسخگو باشد. مسئولان فقط روز 17 مرداد را در خاطرشان هست که با یک شاخه گل و یک کارت هدیه به خیال خودشان تقدیر می‌کنند و مابقی روزها یادشان می‌رود که خبرنگاری نیز هست و صرفا به عنوان ابراز از خبرنگار استفاده می‌کنند و بس.

خبرنگاران عکاسان و تصویربرداران تبریزی از لحظه ورود به ورزشگاه از اتوبان با مشکل رو به رو هستند تا لحظه‌ای که بازی تمام شده و برای انعکاس صحبت‌های مربیان و بازیکنان مجبور به ترک جایگاه خبرنگاران می‌شوند.

اصحاب رسانه آذربایجان‌شرقی که می‌خواهند از طریق جاده اختصاصی از اتوبان شهید کسایی تبریز وارد ورزشگاه شوند با سدی بزرگ به عنوان حراست فیزیکی اداره کل ورزش و جوانان رو به رو می‌شوند که خواستار کارت ترددی هستند که مطابق با پلاک خودرو باشد، در حالی که اکثر اصحاب رسانه بدون خودروی شخصی بوده و عمدتا‌ با آژانس یا سایر وسایل نقلیه تاکسی‌های آنلاین به سمت ورزشگاه می‌روند و کارت خبرنگاری یا عکاسی سازمان لیگ هم گویا هیچ اعتباری ندارد.

اصحاب رسانه که با خودروی شخصی و کارت تردد مطابق با پلاک خودرو وارد ورزشگاه می‌شوند هم، کم مشکل ندارند و کماکان بعد از 9 سال از برگزاری مسابقات در ورزشگاه یادگار امام (ره) هنوز نمی‌دانند وسایل نقلیه خود را کجا پارک کنند و هر بار دچار تغییرات بدون اطلاع قبلی می‌شوند.

عکاسان، خبرنگاران و تصویربرداران برای اینکه وارد ورزشگاه شوند همیشه دچار مشکل هستند و هر بار تصمیمی پشت درهای بسته گرفته می‌شود و بدون نظرخواهی یا حداقل اطلاع‌رسانی خبرنگاران اعمال می‌شود که نتیجه جز سرگردانی و مشکل برای رسانه‌ها ایجاد نمی‌کند.

نکته ای که نباید فراموش شود این است که خبرنگاران باید از دری وارد شوند که تماشاگران هم از آن وارد می‌شوند و حداقل 15 دقیقه پشت در مانده و حتی بازرسی بدنی و وسایل رسانه‌ها تنها در تبریز انجام می‌شود که تنها خواسته خبرنگاران تکریم و احترام است تا رسالت آنها خدشه‌دار نشود.

اهالی رسانه وقتی وارد جایگاه خبرنگاران می‌شوند،تازه مشکلات‌شان شروع می‌شود، اینترنت جایگاه خبرنگاران کُند بوده و در برخی از مواقع هم وصل نمی‌شود. افراد غیر خبرنگار بیش از 30 درصد جایگاه را در تصرف خود درآورده‌اند و خبرنگاران برای نشستن در جایگاه‌شان هم مشکل دارند‌.

تماشاگران تیم تراکتورسازی می‌توانند با گوشی‌های خود عکس بگیرند ولی یگان ویژه نیروی انتظامی به خبرنگاران اجازه عکاسی و تصویربرداری از جایگاه خبرنگاران را نمی دهند و خبرنگاران باید در قفس جایگاه خبرنگاران باقی مانده و حق هیچ کاری را ندارند.

بعد از اتمام بازی خبرنگاران باید مسیر طولانی و در خلاف جهت خروج تماشاگران را طی کنند و بعد از گذر از چندین درب و بعد از معطلی بیش از 20 دقیقه‌ای بالاخره با درگیری و کلی توهین به سمت اتاق کنفرانس و میکسدزون برسند.

در اتفاقی عجیب هم بازیکنان تیم تراکتورسازی از در پشتی می‌روند و مسئولان باشگاه تراکتورسازی هیچ گاه دوست ندارد پاسخ‌گوی اصحاب رسانه باشند. همچنین هجوم برخی افراد غیر مرتبط برای گرفتن سلفی با بازیکنان عملا کار برای خبرنگاران را غیر ممکن کرده است‌‌.

در نهایت باید گفت رفتار نه چندان جالب نیروهای انتظامی و حتی نیروهای حراست فیزیکی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی با خبرنگاران ورزشی، وضعیت نامناسب جایگاه خبرنگاران در ورزشگاه یادگار امام (ره) شهر تبریز، عدم پوشش مناسب اینترنت ورزشگاه، مشکلات پارکینگ برای پارک خودرو خبرنگاران و اهالی رسانه و در نهایت شرایط میکسدزون ورزشگاه که بیشتر شبیه به منطقه‌ای برای عکس یادگاری هواداران با بازیکنان تبدیل شده، از دغدغه‌های خبرنگاران ورزشی در تبریز است.

در ورزش و خاصه فوتبال شاید ورزشکاران چند ماهی از سال به صورت مستقیم درگیر باشند اما این خبرنگاران هستند که در همه ایام سال از اعیاد گرفته تا روزهای عزاداری وظیفه خود می‌دانند تا بازوی توانمند ورزش باشند؛ قشر زحمت‌کشی که متأسفانه هیچ‌گاه هم دیده نمی‌شود.

به طبع این انتظار می‌رود تا استاندار آذربایجان‌شرقی، فرماندار شهر تبریز، رئیس اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان‌شرقی، باشگاه تراکتورسازی تبریز و در نهایت رئیس هیات فوتبال این استان برای حل مشکلات خبرنگاران ورزشی چاره‌ای بیاندیشند تا این قشر زحمت‌کش و بی‌ادعا، با کمترین امکانات بتوانند برای ارتقا ورزش این استان همراه با ورزشکاران و مسئولان، تلاش کنند.

در پایان اسامی خبرنگاران و نام رسانه‌های آنها که مورد کم لطفی قرار گرفتند، در ذیل می‌آید:

حبیب چرندابی ایران ورزشی، فرهاد فرهادپور خبرگزاری فارس، محمود نصیرپور خبرگزاری مهر، مهدی آب‌بسته خبرگزاری ایرنا، حیران حیدری و سعید عبدی سایت ورزش سه، مهدی میرزائی و فرزاد صبوری صدا و سیما، بهمن جهدی برنامه 90، سجاد قربانی موسسه مطبوعاتی سهند، فرشید رئوفی و سامان عیوضی خبرگزاری ایسنا، حامد زاهدی خبرگزاری تسنیم، سجاد جمالزاده پایگاه خبری آناج، فرشید ولی‌زاده خبرگزاری ایلنا و پایگاه خبری نسل تدبیر، امیر ملک‌زاده خبرگزاری میزان، محمد فرجی برنامه‌ شب‌های فوتبالی و ترجمان صبح.

جمعی از ورزشی‌نویسان استان آذربایجان‌شرقی - ۲۵ آذر ماه سال ۱۳۹۷

 

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف اداره کل ورزش و جوانان تاکسی عزاداری فوتبال ورزشگاه یادگار امام منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۸۴۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسمی؛ حضور بانوان برای تماشای بازی تراکتور - ذوب آهن

حضور بانوان تراکتوری در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز قطعی شد

طرفداری | بانوان تماشاگر می‌توانند از هفته بیست‌وسوم لیگ برتر در بازی تراکتور با ذوب‌آهن اصفهان در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز حضور پیدا کنند.

علی خاکزاد، دبیر هیات فوتبال آذربایجان‌شرقی با اعلام این خبر گفت:

از ابتدا به دنبال این بودیم که شرایط را برای حضور بانوان تماشاگر فراهم کنیم اما زیرساخت‌ها مناسب نبود. بعد از بازدید استاندار محترم از ورزشگاه یادگار امام (ره) جلسه‌ای برگزار کردیم و مقرر شد نواقص این ورزشگاه تا ۲۴ فروردین برطرف شود.

وی افزود:

خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته، نواقص ورزشگاه یادگار امام (ره) برطرف شده و بانوان تماشاگر می‌توانند از بازی تراکتور با ذوب‌آهن در این ورزشگاه حضور پیدا کنند.

خاکزاد در خصوص نحوه بلیت‌فروشی به بانوان تماشاگر گفت: "بلیت‌فروشی بانوان تماشاگر نیز از طریق سایت انجام خواهد شد."

از دست ندهید ????????????????????????

گل تماشایی ستاره آلمان در ثانیه 7 / فیلم این بازیکن شماره 7 جدید تیم ملی پرتغال شد / عکس تشویق زیدان و کاسیاس در بازی اسطوره‌های رئال مادرید / فیلم رویانیان: پیروزی را من پرسپولیس کردم! زور صداوسیما به داور ژاپنی نرسید / فیلم

دیگر خبرها

  • ورود بانوان تراکتوری به ورزشگاه از دیدار با ذوب آهن
  • صدور مجوز حضور بانوان برای تماشای فوتبال در ورزشگاه یادگار امام تبریز
  • تهدید سپاهان: اتفاقات یادگار تکرار شود بازی نمی‌کنیم
  • رسمی؛ حضور بانوان برای تماشای بازی تراکتور - ذوب آهن
  • برنامه مسابقات یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال
  • برنامه مسابقات مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال ایران
  • اعلام برنامه مسابقات مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال
  • برنامه مسابقات مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی
  • اعلام برنامه مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال
  • برنامه مسابقات مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی فوتبال