Web Analytics Made Easy - Statcounter

موج بی حد و حصر واردات و قاچاق لوازم آرایشی در کنار قاچاق مشروبات الکی و مواد مخدر نشان از جایگاه این کالای مصرفی در آسیب به جامعه دارد که از چشم آحاد جامعه پنهان مانده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از هرمز؛گرایش روز افزون آحاد جامعه به مصرف انواع لوازم آرایشی محدوده های سن و جنس را در نوردیده و افراد فارغ از جایگاه اجتماعی و شخصیتی با چهره هایی بزک شده در انظار ظاهر می شوند، گویی چهره ای بدون آرایش و پیرایش عیب است و با انواع محصولات و برندها سعی در پنهان کردن حقیقت خود دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تهاجمات گسترده فرهنگی و تبلیغات مسموم شبکه های ماهواره ای موجب شده تا جمعیت مردان بزک شده در جامعه افزایش یابد از این رو در برخی از خانواده ها زن و مرد دوشادوش یکدیگر مقایل آینه در حال سرخاب و سفید آب هستند همچنین ورود آرایشگاههای مردانه به عرصه آرایش و شنیون آن هم به صورت غیر قانونی و پنهانی موجب شده تا مردانی با هیکل های ورزیده و ورزشکاری چهره های زنانه و بزک شده داشته باشند.

آرایش چهره و استفاده از انواع رنگ و جلاها در حالی بین عامه مردم گسترش یافته که تا چند سال پیش حضور افراد با چهره بزک شده وجه خوبی نداشت اما اکنون به پشتوانه جنگ نرم قبح موضوع شکسته شده وکودکان از دوسالگی علاقه مند به استفاده از لوازم آرایشی هستند که تولید و عرضه محصولات ویژه کودکان تنور این کالاها را بیش از پیش داغ کرده است.

استان هرمزگان به عنوان کانون واردات کالا و بهشت قاچاقچیان سهم بسزایی از فروش و عرضه لوازم آرایشی خارجی دارد که انواع برندهای مربوط به کشورهای مختلف روانه بازار و سبد مصرف خانواده ها می کند.

صرف نظر از دستفروشان دوره گرد و گروههای بازاریابی تعداد قابل ملاحضه ای از واحدهای تجاری و فروشگاههای شهرهای بندرعباس، قشم و درگهان در زمینه عرضه لوازم آرایشی خارجی فعالیت دارند که همیشه با استقبال چشم گیر روبرو هستند.

نوسانات اقتصادی و افزایش قیمت ارز با تمام توان بازار اجناس خارجی در هرمزگان را تحت الشعاع خود قرار داده اما قیمت های نازل محصولات آرایشی خارجی نسبت به سایر کالاهای وارداتی قابل تامل و نیازمند بازنگری افراد در مصرف بی حد و حصر این اقلام است.

 

محصولات عربی و چینی با نام برندهای معروف وقیمت های حداقلی بخش گسترده ای از محصولات آرایشی موجود در بازار را تشکیل می دهد که به دلیل آثار سطحی همچون شفاف سازی، خوش رنگ و لعابی، قیمت مناسب همواره رضایت مصرف کننده را در مقابل سایر محصولات مشابه داخلی دارد.

کشفیات گسترده لوازم آرایشی قاچاق طی سال های اخیر حکایت از اهتمام مخالفان نظام برای آسیب به ایران اسلامی و بنیان خانواده به عنوان مهم ترین رکن جامعه دارند که یکی از این ابزارها همه گیر شدن مصرف آرایشی هاست.

موج بی حد و حصر واردات و قاچاق لوازم آرایشی در کنار قاچاق مشروبات الکی و مواد مخدر نشان از جایگاه این کالای مصرفی در آسیب به جامعه دارد که از چشم آحاد جامعه پنهان مانده است.

بخش اعظمی از مواد تشکیل دهنده لوازم آرایشی موجود در بازار مواد شیمیایی سرطان زا و مهلک است که مصرف مداوم آثار خود را بر روی مصرف کننده نشان می دهد و با نفوذ به بافت موجب انتقال آن به سایر نسل ها می شود.

تحقیقات پزشکی نشان می دهد که مصرف لوازم  آرایشی که بخش عمده آن به صورت قاچاق وارد کشور می شود افزایش رشد سلولهای سرطانی را به دنبال دارد چرا که عمده ترین ترکیب شیمیایی این محصولات مواد مانند پارابن ها و فتالات ها می باشند و ارتباط مستقیمی با رشد تومورهای سرطانی بویژه تومورهای سرطانی سینه و پوستی دارد.

بخش عمده ای از مواد آرایشی غیر مجاز را ترکیبات روغنی  غیر استاندارد تشکیل می دهد که استفاده از آن موجب بروز عفونت های پوستی، آکنه ، کهیرو تاول های آب دار می شود؛ فلز سرب به عنوان مهم ترین ماده تشکیل دهنده لوازم آرایشی در سامانه اعصاب تاثیرگذار می گذارد و مصرف آن در بین  زنان باردار موجب عبور از جفت شده و نهایت وارد مغز جنین می شود که از رشد و تکامل جنین جلوگیری می کند.

حدود سی سال از جنگ تحمیلی و بمباران های شیمیایی در شهرهای مرزی می گذرد اما افزایش چشمگیر آمار مبتلایان به انواع سرطان و بروز بیماری های لاعلاج به واسطه مصرف انواع محصولات تقلبی و شیمیایی حکایت از ابعاد پنهان جنگ دارد که اکنون بر شمار تلفات آن افزوده می شود از این رو در برابر استفاده ابزاری دشمن از ساده ترین ابزار برای ضربه زدن به خانواده ایرانی هوشیاری و بیداری مضاعف می طلبد.

 

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۸۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سازمان غذا و دارو به خانم ها درباره استفاده از رژهای لب

 دکتر شیما حلاج در گفتگو با ایفدانا با بیان اینکه اگر چه برحسب وظیفه قانونی موظف است تا بر تولید، واردات و ارزیابیهای ایمنی و کیفی فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی، بر طبق دستورالعمل‌های معتبر جهانی، نظارت نماید؛ اذعان کرد: برخی از خانم‌ها بدلیل افراط در آرایش صورت، سلامتی خود را با چالش مواجه می‌کنند.

کارشناس آرایشی سازمان غذا و دارو با اشاره افزایش استفاده از رژ لب در خانم‌ها گفت: این فرآورده آرایشی مواد مضر زیادی همچون فلزات سمی سنگین سرب، کادمیوم، جیوه و آنتیموان در خود دارد لذا پیشگیری از آسیب‌های ناشی از افراط در استفاده از فراورده‌های آرایشی باید نسبت به مصرف این محصولات احتیاط کنند

وی در توضیح بیشتر اظهار داشت: وقتی رژ لب با عناصر مذکور برای ساعت‌های طولانی روی لب باقی می‌ماند ممکن است مواد اولیه رژ لب‌ها که از آلاینده‌های معمول زیست محیطی هستند به طور ناخواسته و در اثر خوردن یا آشامیدن مواد غذایی، بلعیده شود که نتیجه آن تماس بدن با مواد سمی است

دکتر حلاج در پایان گفت: در کنار اقدامات نظارتی، شناسه گذاری فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی یکی دیگر از اقدامات اداره کل امور فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی برای فراهم نمودن امکان پیگیری اصالت کالا برای مصرف کنندگان است.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • (ویدئو) مهار آتش سوزی انبار لوازم آرایشی در شهر ری
  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • کشف ۲۵ تن مواد اولیه لوازم آرایشی قاچاق در اشتهارد
  • چگونه آب لیموی اصل را از تقلبی تشخیص دهیم؟
  • احتکار ۳۵ میلیاردی لوازم خانگی قاچاق در اصفهان
  • تولید فیلم‌های غیراخلاقی از دختران ۱۵ تا ۲۶ ساله ایرانی برای مردان خارجی | انهدام باند بزرگ قاچاق زنان و دختران ایرانی به ترکیه و گرجستان + جزئیات
  • چگونه از خرید لاستیک، روغن و فیلتر تقلبی خودرو در امان باشیم؟ | لوازم یدکی اصل را از اینجا تهیه کنید
  • هشدار سازمان غذا و دارو به خانم ها درباره استفاده از رژهای لب
  • آبلیموی تقلبی را چگونه تشخیص دهیم؟ | باورهای اشتباه مردم درباره آبلیموهای سنتی
  • مقابله با شوینده‌های تقلبی با الزام شناسه رهگیری + فیلم