Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@22:00:59 GMT

استقبال فیلیپینی ها از بازگشت «ناقوس های مقاومت»

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۷۸۶۱۷

استقبال فیلیپینی ها از بازگشت «ناقوس های مقاومت»

کوالالامپور - ایرنا - مردم فیلیپین از برگشت دادن سه ناقوس یک کلیسا پس از یک قرن که نمادهای مقاومت این کشور در دوران جنگ با آمریکا شمرده می شوند، استقبال کردند . این ناقوس ها در قرن بیستم، توسط نظامیان آمریکایی به عنوان نماد پیروزی در برابر فیلیپین به سرقت رفته بود.

نظامیان آمریکایی در سال 1901 سه ناقوس از کلیسای کاتولیک شهر بالانگیگا در شرق جزیره سمر را در جنگ خونینی که بسیاری از مورخان، آن را عملیات نظامی خشونت آمیز استعمار جدید آمریکا عنوان می کنند، به غارت برده بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش روز یکشنبه ایرنا ، رودریگو دوترته رئیس جمهوری فیلیپین پیشتر از آمریکا خواسته بود سه ناقوس بزرگ برنزی کلیسایی را که نیروهای نظامی این کشور پس از نبردی خونین در بیش از یک قرن پیش به عنوان نماد پیروزی غارت کردند، تحویل مانیل دهند.
نیروهای نظامی آمریکایی در جنگ استعماری خود علیه مردم فیلیپین که از سال 1899 شروع و تا سال 1902 ادامه داشت ، صدها هزار نفر از مردم این کشور را که برای استقلال خود می جنگیدند، قربانی کردند.
دوترته پس از به قدرت رسیدن در سال 2016 خواستار بازگشت این زنگ ها شده بود و خطاب به آمریکایی ها در یک سخنرانی گفته بود: زنگ های «بالانگیگا» را به ما پس دهید. آنها برای شما نیستند. آنها برای ما هستند. آنها به فیلیپین تعلق دارند و بخشی از میراث ملی به شمار می روند.
وی گفته بود که این ناقوس ها یادآور غرور و قهرمانی پیشگامان ما هستند که در مقابل استعمارگران آمریکایی مقاومت و در این فرایند زندگی خود را فدا کردند.
یکی از این ناقوس ها در یک مکان یادبود کشته شدگان آمریکایی در ایالت وایومینگ قرار داده شده بود و یک زنگ دیگر نیز در اختیار نیروهای آمریکا در کره جنوبی بود.
درجنگ استعمارگر آمریکا علیه فیلیپین 16 هزار نفر از مبارزان فیلیپینی کشته شدند و صدها هزار نفر از مردم فیلیپین نیز به دلیل شیوع بیماری و قحطی دراین جنگ جان باختند.
برخی از رسانه های آسیایی میزان تلفات ناشی از این جنگ در فیلیپین را تا یک میلیون نفر نیز برآورد کرده اند.
ساکنان شهر بالانگیگا به ویژه از بازگشت این زنگ های برنزی که درجریان جنگ همواره در هنگام نبرد و پیروزی های مبارزان به صدا درمی آمد، ابراز خرسندی بسیاری کرده و آن ها را که توسط سربازان آمریکایی غارت شده بود ، در مراسم ویژه ای تحویل گرفتند.
این ناقوس ها همواره هنگام حملات آمریکایی ها نیز به صدا در می آمد و مردم را هشیار و به نوعی علیه دشمن متحد می ساخت و نظامیان اشغالگر آمریکایی برای از بین بردن روحیه مبارزان و مردم این کشور آنها را غارت کرده بودند.
وقتی این زنگ ها با خواستگاه اصلی خود شره بالانگیگا رسید ساکنان این شهر ، با سرور و شادمانی از آن استقبال کردند.
رودریگو دورته، رئیس جمهور فیلیپین نیز در جشن استقبال از نمادهای مقاومت مردم فیلیپین شرکت کرد و گفت که این زنگ ها با تلاش های مشترک مردم فیلیپین و آمریکا به محل اصلی خود بازگشت.
برخی از رسانه های منطقه ، واکنش گسترده فیلیپینی ها به بازگشت این یادگارهای دوران مقاومت آنها علیه آمریکا، را بیانگر روحیه ضد آمریکایی در میان مردم این کشور ارزیابی کردند.
آساق**1599**1663**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سياسي فيليپين آمريكا نماد مقاومت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۸۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدیو) استقبال سرد چینی‌ها از بلینکن

وزیر امور خارجه آمریکا بدون فرش قرمز و حضور مقام‌های عالی رتبه وارد چین شد. رئیس کمیته حزب کمونیست در شانگ‌های و یکی از اعضای دفتر سیاسی، عالی رتبه‌ترین مقامی بود که از بلینکن استقبال کرد.

به گزارش ایسنا، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا برای تحت فشار قرار دادن پکن در مورد مسائلی از جمله حمایت این کشور از روسیه و ظرفیت مازاد صنعتی، با تهدید تحریم‌های جدید آمریکا در جریان این سفر، وارد چین شده است.

بلینکن در سفر سه روزه خود ابتدا در شانگ‌های رفته و سپس در پکن توقف خواهد کرد تا با دانشجویان صحبت کند و در یک بازی بسکتبال شرکت کند.

براساس گزارش بلومبرگ، بلینکن تلاش خواهد کرد تا مقامات چینی را متقاعد کند تجارتی را که به رغم محدودیت‌های غربی اعمال شده پس از حمله روسیه به اوکراین، پایگاه صنعتی دفاعی روسیه را قادر به بازسازی کرده است، متوقف کند.

یک مقام ارشد آمریکایی گفت: همچنین ادعا‌های ارضی پکن در مورد تایوان و دریای چین جنوبی در دستور کار قرار دارد.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا هفته گذشته پکن را «بیگانه هراس» خواند و قول داد که تعرفه‌های بیشتری بر چین اعمال کند و تحقیقاتی را در مورد صنعت کشتی سازی این کشور آسیایی آغاز کرد.

قبل از دیدار بلینکن، رسانه‌های دولتی چین تناقض در تلاش برای تثبیت روابط و در عین حال تشدید رقابت تجاری را مطرح کردند.

گلوبال تایمز، نوشت: «چرا طرف آمریکایی یک دیدار عادی را به چیزی که به نظر می‌رسد یک اولتیماتوم است تبدیل می‌کند؟ در این تفسیر هشدار داده شده است: «اگر این مشکل حل نشود، مانند راه رفتن در شب با چشم بسته است و به راحتی منجر به اشتباه و حتی خطر می‌شود».

بلینکن تنها چند ساعت پس از تصویب یک بسته کمک اضطراری ۹۵ میلیارد دلاری برای اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان توسط سنا وارد چین شده است.

بلومبرگ می‌گوید هیأت ایالات متحده به دنبال این خواهد بود که سیاست‌های خود را به طور واضح به پکن ابلاغ کند تا از تشدید تنش‌ها جلوگیری کند. سفر بلینکن همچنین همزمان با برگزاری مانور‌های نظامی آمریکا و فیلیپین در نزدیکی دریای جنوبی چین و تایوان است.

بعید است که مقامات ایالات متحده از این نشست‌ها با پیشرفت‌های مشخص یا قابل ارائه خارج شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فهرست دانشگاه‌های آمریکایی که تا این لحظه شاهد تحصن و تظاهرات در حمایت از مردم فلسطین بودند
  • شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل
  • سردار فدوی: امام خمینی (ره) خبیثان آمریکایی و صهیونیسم را مورد حمله مستقیم قرار داد/ 92 درصد از کشورهای جهان طی 200 روز گذشته، همان مطالب 60 سال پیش امام خمینی در خصوص آمریکا را تکرار کردند
  • سندرز خطاب به نتانیاهو: به شعور مردم آمریکا توهین نکنید!
  • نگرانی مردم آمریکا از بایدن در دوره دوم ریاست‌جمهوری / او احتمالا می میرد!
  • لشگرکشی گارد مسلح به دانشگاه ها؛ اعتراض‌ دانشجویان آمریکایی به جنگ غزه به خشونت کشید | ببینید
  • دانش‌آموزان آمریکایی از مدرسه خود به دلیل ممنوعیت مراسم حمایت از فلسطین شکایت کردند
  • ناقوس مرگ حضور نظامی آمریکا در ساحل
  • (ویدیو) استقبال سرد چینی‌ها از بلینکن
  • ناتوانی مردم آمریکا در پرداخت اقساط وام‌ها