Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-16@21:09:37 GMT

مشکل ترخیص واگن های مترو تهران بانکی است

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۷۸۶۲۱

مشکل ترخیص واگن های مترو تهران بانکی است

تهران- ایرنا- گمرک جمهوری اسلامی ایران در واکنش به خبر ترخیص نشدن واگن های متروی تهران اعلام کرد: مشکل واگن های متروی تهران بانکی است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، «شهربانو امانی» عضو شورای اسلامی شهر تهران هفته گذشته در جلسه علنی شورای شهر، گفت: اکنون 70 واگن مترو در گمرک در حال خاک خوردن است و باید به سرعت این ظرفیت را به کار بگیریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گمرک درباره ترخیص این واگن ها روز یکشنبه توضیح داد که روش خرید قطعات این واگن ها به صورت گشایش اعتبار اسنادی (ال سی) و از محل تسهیلات ارزی بود و اظهار این کالاها به گمرک پس از ارسال اسناد از طرف فروشنده به بانک عامل و ظهرنویسی اسناد از سوی بانک شهر و واگذاری اسناد به شرکت متروی تهران، امکان پذیر بوده است.
براین اساس شرکت متروی تهران در این مدت جهت دریافت اسناد گمرکی و حمل این کالاها فرآیندهای فوق الذکر را طی کرده و با توجه به بررسی های انجام شده تا این لحظه این قطعات به گمرک اظهار نشده است.
بر اساس پیگیری های گمرک و با توجه به اظهارات مسئولان شهرداری تهران مشکلات مربوط به تسهیلات ارزی قطعات واگن ها از سوی شهرداری حل و این تسهیلات دریافت و تحویل بانک شده و اسناد حمل و گمرکی مربوطه از بانک شهر دریافت شده است.
در صورت اظهار قطعات واگن های متروی تهران به گمرک در کمترین زمان ممکن تشریفات گمرکی این کالاها انجام و از گمرک ترخیص خواهد شد .
به گزارش ایرنا و به گفته مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری وزارت کشور سالانه 800 میلیون مسافر از 193 ایستگاه موجود مترو در کشور جا به جا می شوند و طبق برنامه های انجام شده تا سال 1402 با افزایش طول خطوط مترو به 583 کیلومتر، تعداد مسافران جا به جا شده به 2 میلیارد نفر در سال خواهد رسید.
به گفته وی، اکنون یک هزار و 739 واگن فعال در خطوط مترو کشور مورد استفاده قرار گرفته اند و تا سال 1402 این تعداد به بیش از 2 هزار واگن خواهد رسید.
تهرام/9206 / 1539

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد گمرك تسهيلات ارزي بانك شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۸۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به‌کارگیری واگن‌های وارداتی در زمستان امسال در خطوط مترو

سخنگوی شهرداری تهران با اشاره به ورود واگن‌های چینی به خطوط مترو پایتخت گفت: ان‌شاءالله در زمستان امسال بتوانیم اولین محموله‌ واگن‌ها را به صورت اجرایی در خطوط مترو به‌کارگیری کنیم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، عبدالمطهر محمدخانی؛ سخنگوی شهرداری تهران امروز در حاشیه دویست و بیست و هشتمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در رابطه با ورود واگن‌های چینی به پایتخت اظهار کرد: اصل و احیاء این قرارداد براساس توافقی که انجام و طی فرآیندی که شکل گرفت بدون همراهی دولت و شخص رئیس جمهور امکان نداشت که اتفاق بیفتد.

وی افزود: دستور ویژه رئیس جمهور و همراهی معاون اول و رئیس کل بانک مرکزی در این موضوع بسیار کمک کرد و این همراهی وجود داشت.

محمدخانی تصریح کرد: سخنگوی دولت هم به این موضوع اشاره کرد که که دولت در این موضوع راهبرد جدی دارد و پیگیر آن خواهد بود.

سخنگوی شورای شهر تهران ابراز امیدواری کرد که این فرآیند سریع‌تر طی شود و در بدنه کارشناسی هم این مسیر سرعت بگیرد.

وزارت کشور در بحث واگن‌های وارداتی جهادی عمل کند نه اداری

وی خاطرنشان کرد: این موضوع اگر هر چه سریع‌تر تمام  و فرآیند به مسیر اصلی قرارداد برگردد برای مردم تهران بهتر خواهد بود. ان‌شاءالله در زمستان امسال بتوانیم اولین محموله‌ واگن‌ها را به صورت اجرایی در خطوط مترو داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام زمان به کارگیری واگن های وارداتی مترو تهران
  • به‌کارگیری واگن‌های وارداتی در زمستان امسال در خطوط مترو
  • سگ های راهنما در متروی کشور همسایه و حسرت ما در مترو تهران
  • تأیید واگن‌ها را به تأخیر نیندازید
  • تاکید رئیس شورا براقدام جهادی درخصوص واردات واگن های مترو
  • واکنش چمران به جوابیه سازمان شهرداری‌ها برای ورود واگن‌های مترو
  • توضیحات سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور درباره واردات واگن‌های مترو
  • ۱۰ اقدام بزرگ دولت سیزدهم برای توسعه حمل و نقل عمومی
  • ماجرای سنگ اندازی برای واردات واگن های متروی تهران چیست؟​
  • ماجرای سنگ‌اندازی برای واردات واگن‌های متروی تهران چیست؟