Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیاستمداران جدایی‌طلب محبوس کاتالونیا همزمان با ورود به سومین هفته اعتصاب غذای خود امیدوارند که محاکمه آنان در پرونده اتهام خیانت فرصتی به آنان بدهد تا به طور مسالمت‌آمیز دلایل خود را برای استقلال از اسپانیا بیان کنند.

به گزارش ایسنا، جوردی سانچز و جوردی تورول، دو زندانی جدایی‌طلب کاتالونیا که به دنبال اعتصاب غذای خود از روز جمعه بستری شده و تحت مراقبت‌های پزشکی قرار دارند، درخواست خود را برای گفت‌وگو میان دولت منطقه‌ای کاتالونیا و دولت مرکزی مادرید تکرار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آنان همچنین از خشونت‌آمیز جلوه دادن جنبش جدایی‌طلب کاتالونیا در شمال اسپانیا انتقاد و آن را رد کردند.

این دو رهبر جدایی‌طلب کاتالونیا خواستار محاکمه منصفانه خود در پرونده همه‌پرسی استقلال کاتالونیا شده‌اند.

سانچز به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت، محاکمه آنان که قرار است اوایل سال آینده میلادی آغاز شود، "موقعیتی منحصربه‌فرد برای اعتراض به رفتار پادشاهی اسپانیا علیه حقوق دموکراتیک و سیاسی کاتالونیا خواهد بود".

خائومه پادروس، پزشک معالج تورول درباره وضعیت جسمانی او در توییتر نوشته است، نشانه‌ای دال بر نگرانی وجود ندارد و شرایط جسمانی او پایدار است.

تورول به هواداران خود گفته است که به جز اینکه کمی ضعیف‌تر شده، مشکل "جدی‌ای" سلامتش را تهدید نمی‌کند.

او در نامه‌ای از هواداران خود خواشته که "بسیج" شدن برای دفاع از حقوق زندانیان سیاسی را ادامه دهند.

ساچز و تورول روز یکم دسامبر اعلام اعتصاب غذا کرده و تاکید کردند که "هیچ‌گاه از حق خود برای محاکمه منصفانه و عادلانه" دست نخواهند کشید.

اطلاعی از وضعیت سلامت سانچز در دست نیست با این حال این دو سیاستمدار زندانی اعلام کرده بودند که قصد ندارند تا حد مرگ اعتصاب غذا خود را ادامه دهند، بله این کار را برای رساندن "پیامی" انجام می‌دهند.

در حال حاضر ۲۲ فعال و سیاستمدار برای دست داشتن در اعلام استقلال بارسلونا در سال گذشته میلادی با اتهام خیانت روبه‌رو هستند.

دادستانان اسپانیا خواستار حکم حبس ۱۶ ساله برای تورول هستند و می‌گویند او علیه مادرید دست به "شورش" زده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کاتالونیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۸۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارلوس توز در بیمارستان بستری شد

مهاجم سابق تیم ملی آرژانتین با مشکلات قلبی درگیر است

طرفداری | کارلوس توز، مهاجم سابق باشگاه‌های منچستریونایتد، منچسترسیتی و یوونتوس که این روزها هدایت باشگاه ایندپندینته در آرژانتین را به عهده دارد، روز گذشته به دلیل احساس درد در ناحیه قفسه سینه، به بیمارستان منتقل و بستری شد.

توز از بیماری فشار خون بالا رنج می‌برد و دلیل انتقال او به بیمارستان نیز مشکلات ناشی از استرس بالا عنوان شده‌است. نتایج حاصل از معاینات اولیه رضایت بخش بوده‌اند اما اطلاع دقیق از وضعیت توز، نیازمند انجام آزمایشات بیشتر است.

از دست ندهید ????????????????????????

سرمربی پرسپولیس: من کاشف آلیسون بودم جنگ در دربی میلان؛ 3 اخراجی در 3 دقیقه! آشنایی با مالکان لیگ برتر و میزان ثروت آن‌ها مورینیو: به من می‌گفتند اتوبوس، حالا با همین سبک شده‌اند جادوگر!

دیگر خبرها

  • ملک سلمان، پادشاه عربستان بستری شد
  • آرائوخو دلگیر است: به خاطر یک اشتباه نفروشیدم!‏
  • محکومیت تکرار تقاضای غیرقانونی قضات آرژانتینی درباره اتباع کشورمان
  • واکنش رهبر انقلاب به درخواست متفاوت یک کارگر از ایشان
  • کارلوس توز در بیمارستان بستری شد
  • آب شیرین‌کُن شناور راهکاری فناورانه برای مبارزه با خشکسالی
  • درخواست زلنسکی برای تغییر توجه غرب از اسرائیل به اوکراین
  • دستگاه کارتن‌سازی جان یک کارگر را گرفت
  • بیانیه آتشین بارسلونا؛ ممکن است درخواست تکرار بازی با رئال مادرید را دهیم!
  • نجات راننده مصدوم محبوس از درون پراید