Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از لرستان، خسرو عزیزی، رئیس دانشگاه لرستان، شامگاه شنبه، 24 آذرماه، در آیین افتتاحیه نمایشگاه دستاوردهای علمی پژوهشی که در دانشگاه لرستان برگزار شد، با اشاره به شعار هفته پژوهش و فناوری، گفت: این هفته با شعار پژوهش هدفمند، فناوری ارزش‌آفرین در خدمت تولید ملی آغاز شده‌ است.

وی ادامه داد: نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی علمی با 54 غرفه، یکی‌از برنامه‌های هفته پژوهش است که در این نمایشگاه، دستاوردهای فناورانه محققان و پژوهشگران به نمایش گذاشته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عزیزی با اشاره به این‌که بسیاری از نیازهای استان لرستان می‌تواند در همین نمایشگاه‌ها شناسایی و با استفاده از آن‌ها چالش دستگاه‌ها حل شود، عنوان کرد: در این نمایشگاه کارگاه‌های پژوهشی در راستای ارتقا کمیت و کیفیت پژوهش برگزارشده و همچنین از پژوهشگران و فناوران برتر استان در اختتامیه نمایشگاه تجلیل خواهد شد.

رئیس دانشگاه لرستان با بیان این‌که طرح‌های ارائه شده در این نمایشگاه دستاوردهایی‌ست که عمدتاً در راستای چالش‌های استان است، گفت: هدف از برگزاری این نمایشگاه این است که عمده چالش‌ها و تحقیقاتی که در استان انجام شده در معرض دید قرار گیرد. وی تصریح کرد: از آن‌جا که گسستی بین مراکز تحقیقاتی، علمی و پژوهشی و دستگاه‌های اجرایی از قبل وجود داشته، برپایی این نمایشگاه‌ها می‌توانند از طرح‌های محققان و پژوهشگران در راستای رفع چالش دستگاه اجرایی استفاده شود.

تجلیل از هفتاد پژوهشگر برتر لرستان

خسرو عزیزی،  جانشین رئیس ستاد هفته پژوهش در لرستان اظهار کرد: هفته پژوهش با شعار پژوهش هدفمند، فناوری ارزش‌آفرین در خدمت تولید ملی آغاز شده است.
وی ادامه داد: طی این هفته شاهد افتتاح نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناورانه استان در قالب 52 غرفه با حضور دانشگاهیان و فناوران دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های دانش‌بنیان هستیم.
عزیزی اضافه کرد: این نمایشگاه به دو منظور توانمندی دستگاه‌ها و کارهای پژوهشی خوبی که انجام شده و همچنین فناوری‌های تولید شده برگزار می‌شود.
رئیس دانشگاه لرستان افزود: در این راستا از سه فناوری در قالب شرکت‌های دانش‌بنیان رونمایی می‌شود و یکسری کارهای تقاضامحوری کاربردی که در راستای رفع چالش‌های استان هستند در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرند.
وی با بیان این‌که در بین هفته پژوهش کارگاه‌های آموزشی و پژوهشی را برای پژوهشگران جوان برگزار می‌کنیم، خاطرنشان کرد: در روز اختتامیه از هفتاد پژوهشگر، محقق برتر، فناور و پژوهشگران دانشگاهی، دانش آموزی و دانشجویی، کارمند و ایده برتر تجلیل خواهد شد.

حضور ۱۸ دستگاه اجرایی در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی لرستان

سعید فرح‌بخش، رئیس دانشگاه علمی ـ کاربردی بلرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی لرستان در ۴۷ غرفه و با حضور ۱۸ دستگاه اجرایی در حال برگزاری است.
وی ادامه داد: در این نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی دستگاه‌های اجرایی، دانشگاه‌ها، مراکز رشد و ..‌ به نمایش گذاشته شده است.
فرح‌بخش گفت: این نمایشگاه در سه بخش دستاوردهای پژوهشی که متولی آن دستگاه های اجرایی هستند، بخش فن بازار‌ با متولی‌گری مراکز رشد و پارک علم و فناوری، اشتغال و کارآفرینی که متولی آن مراکز آموزش علمی کاربردی است، برپا شده است.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۸۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برپایی نمایشگاه نقاشی کودکان اوتیسم در کاشان

رئیس بهزیستی کاشان از برپایی دومین نمایشگاه آثار نقاشی کودکان مبتلا به اختلال طیف اوتیسم با عنوان «پنجره نگاه من» در خانه تاریخی بروجردی این شهر خبر داد.

لیلا متقی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در اصفهان، اظهار کرد: این مرکز در حوزه توانمندسازی و مداخلات مؤثر بر طیف اوتیسم راه‌اندازی شده است و با رویکرد رفتار درمانی برای آموزش و توانمندسازی کودکان اوتیسم فعالیت می‌کند.

وی افزود: کودکان مبتلا به اختلال اوتیسم، که به طور مستمر دوره‌های آموزشی و رفتار درمانی را گذرانده‌اند، هنر نقاشی را نیز آموزش دیده‌اند که آثار آنها برای دومین سال در این نمایشگاه عرضه شده است.

رئیس بهزیستی کاشان تاکید کرد: آموزش‌های منجر به خلق آثار هنری و اجرای کار عملی در حضور دیگران و تشویق تماشاگران، ضمن آنکه اعتماد به نفس، عزت نفس و خودباوری را در آنها تقویت می‌کند، می‌تواند تأثیر مثبتی بر روند درمان آنها نیز داشته باشد.

وی گفت: برپایی نمایشگاه‌های آثار کودکان اوتیسم، فرصتی است تا خانواده آنها و دیگر شهروندان جامعه باور کنند که تفاوت می‌تواند عامل خلق ارزش باشد و کودکان خود را از جامعه جدا نکنند.

به گزارش ایمنا، روز دوم آوریل برابر با ۱۴ فروردین به نام روز جهانی آگاهی از اوتیسم نام‌گذاری شده است و نمایشگاه نقاشی «پنجره نگاه من» با آثاری از کودکان پنج تا ۱۵ سال طیف اوتیسم تا روز دوازدهم فروردین در خانه تاریخی بروجردی کاشان میزبان شهروندان و گردشگران است.

کد خبر 739755

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه میش مرغ در بوکان
  • پژوهشی جدید: مغز انسان درحال بزرگ‌ترشدن است
  • برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی در میاندوآب
  • بررسی عوامل خارجی و داخلی در کاهش انگیزه پژوهشگران
  • برپایی نمایشگاه قرآنی از ۱۵ تا ۲۰ فروردین‌ماه در کرمانشاه
  • نیازمند ایجاد واحد پژوهشی و فناوری مجزا در کشور هستیم 
  • برپایی نمایشگاه نقاشی کودکان اوتیسم در کاشان
  • برپایی نمایشگاه عکس‌های صنعت نفت در مترو
  • تولد نخستین دوقلو‌های سال ۱۴۰۳ در استان سمنان
  • برپایی نمایشگاه نوروزی صنایع دستی در بوئین زهرا