Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-24@11:33:43 GMT

مشکل ترخیص واگن های مترو تهران بانکی است

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۷۸۷۴۳

مشکل ترخیص واگن های مترو تهران بانکی است

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، «شهربانو امانی» عضو شورای اسلامی شهر تهران هفته گذشته در جلسه علنی شورای شهر، گفت: اکنون 70 واگن مترو در گمرک در حال خاک خوردن است و باید به سرعت این ظرفیت را به کار بگیریم.
گمرک درباره ترخیص این واگن ها روز یکشنبه توضیح داد که روش خرید قطعات این واگن ها به صورت گشایش اعتبار اسنادی (ال سی) و از محل تسهیلات ارزی بود و اظهار این کالاها به گمرک پس از ارسال اسناد از طرف فروشنده به بانک عامل و ظهرنویسی اسناد از سوی بانک شهر و واگذاری اسناد به شرکت متروی تهران، امکان پذیر بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


براین اساس شرکت متروی تهران در این مدت جهت دریافت اسناد گمرکی و حمل این کالاها فرآیندهای فوق الذکر را طی کرده و با توجه به بررسی های انجام شده تا این لحظه این قطعات به گمرک اظهار نشده است.
بر اساس پیگیری های گمرک و با توجه به اظهارات مسئولان شهرداری تهران مشکلات مربوط به تسهیلات ارزی قطعات واگن ها از سوی شهرداری حل و این تسهیلات دریافت و تحویل بانک شده و اسناد حمل و گمرکی مربوطه از بانک شهر دریافت شده است.
در صورت اظهار قطعات واگن های متروی تهران به گمرک در کمترین زمان ممکن تشریفات گمرکی این کالاها انجام و از گمرک ترخیص خواهد شد .
به گزارش ایرنا و به گفته مهدی جمالی نژاد معاون عمران و توسعه امور شهری وزارت کشور سالانه 800 میلیون مسافر از 193 ایستگاه موجود مترو در کشور جا به جا می شوند و طبق برنامه های انجام شده تا سال 1402 با افزایش طول خطوط مترو به 583 کیلومتر، تعداد مسافران جا به جا شده به 2 میلیارد نفر در سال خواهد رسید.
به گفته وی، اکنون یک هزار و 739 واگن فعال در خطوط مترو کشور مورد استفاده قرار گرفته اند و تا سال 1402 این تعداد به بیش از 2 هزار واگن خواهد رسید.
تهرام/9206 / 1539
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران شورای شهر گمرک مترو منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۸۷۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد کامیون‌ها در گمرک مرزی آستارا به حالت عادی برگشت

از دو روز پیش به دلیل اختلال در ارتباط فیبر نوری و دستگاه‌های ایکس ری گمرک آستارای جمهوری آذربایجان امکان انجام تشریفات گمرکی و پذیرش کامیون‌ها در طرف مقابل با مشکل مواجه شده بود.

‌با پیگیری‌های گمرک ایران این مشکل از سمت طرف جمهوری آذربایجان برطرف شد و در حال حاضر تردد کامیون‌های حامل کالا‌های صادراتی و ترانزیتی در گمرکات مرزی آستارای دو کشور به حالت عادی برگشته و روان است.

منبع: تسنیم

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران رسید
  • ترخیص کالا از گمرک؛ مراحل ترخیص + هزینه ها
  • یک اتفاق خوب که در بین خبرهای بد گم شد | قطار ملی بالاخره مسافرگیری کرد | این قطار در کدام خط مترو کار می کند؟
  • وجود ابهام درباره نحوه صدور تاییدیه‌های فنی قطار ملی مترو توسط ۲ شرکت اروپایی
  • واگن مترو از چین نیامد؛ بین شهرداری و وزارت کشور دعوا شد
  • وزارت کشور و شهرداری تهران، صلاحیت یکدیگر را برای واردات واگن مترو قبول ندارند / سفارشی که ۷سال پیش به چینی ها داده شده، بلاتکلیف است
  • علت چرب شدن شمع خودرو و نحوه رفع آن
  • تردد کامیون‌ها در گمرک مرزی آستارا به حالت عادی برگشت
  • مشکل واگن‌های وارداتی چینی سرانجام حل شد
  • ◄ واردات واگن های مترو از چین قطعی شد