Web Analytics Made Easy - Statcounter

زاهدان - ایرنا - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: نخستین جشنواره ملی ذکر و ذاکرین به میزبانی این استان 12 و 13 دیماه در زاهدان برگزار می شود.

به گزارش ایرنا حسین مسگرانی روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: این جشنواره با حمایت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد از مجموعه جشنواره های آیات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: جشنواره ذکر و ذاکرین در حوزه موسیقی آیینی برگزار می شود و هر اثری که به پرسش و باور انسان نسبت به مبدا خداوند توجه داشته باشد در این بخش قرار می گیرد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: نام نویسی برای شرکت در این جشنواره همزمان با آغاز ربیع الاول آغاز شد و امروز آخرین مهلت ارسال آثار برای شرکت در این جشنواره است.
وی تصریح کرد: تاکنون 33 گروه از 10 استان آثار خود را برای شرکت در این جشنواره ارسال کردند که بعد از پایان مهلت نام نویسی هیات انتخاب آثار قابل قبول را برای شرکت در جشنواره انتخاب می کند.
مسگرانی با بیان اینکه از گروه های شرکت کننده هشت گروه از سیستان و بلوچستان است، ادامه داد: بعد از برگزاری جشنواره و اجرای گروه های منتخب داوران آثار برگزیده را مشخص می کنند و در پایان نیز آلبومی از آثار برگزیده تهیه می شود.
وی خاطر نشان کرد: معرفی آیین های دینی و مذهبی، نشان دادن غنا و تکثر فرهنگی اقوام و مذاهب در ایران، آشنا شدن نسل جوان و امروزی با مواریث گذشتگان، ایجاد نشاط معنوی با تکیه بر فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی از جمله اهداف برگزاری این جشنواره است.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: جشنواره ملی ذکر و ذاکرین در 2 بخش آواها، نغمات و همخوانی و همنوایی برگزار می ‌شود و شرکت کنندگان در قالب تک خوانی، تک نوازی، گروه خوانی و گروه نوازی آثار خود را ارائه می دهند.
به گزارش ایرنا موسیقی آیینی به اعتقادات و آداب و رسوم مذهبی مردم بازمی گردد و هر اثری با آیین های دینی تناسب داشته و با کلام قدسی و عرفانی همراه باشد در حوزه موسیقی آیینی به شمار می ‌آید.
9908**3213

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي جشنواره زاهدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۸۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اخذ حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جریمه از مشاوران املاک متخلف زاهدان


ابوالفضل مهدیار  گفت: جریمه های مذکور از ۷۲ پرونده معرفی شده به تعزیرات حکومتی سیستان و بلوچستان اخذ شده که بیشترین این تخلفات شامل اخذ حق الزحمه مشاور املاک بیش از قیمت مصوب ابلاغی اتحادیه و تنظیم قرارداد خارج از سامانه است.

وی بیان کرد: مشاوران املاک متخلف بعد از محرز شدن تخلف علاوه بر استرداد وجه اضافی به شاکی، به پرداخت جزای نقدی محکوم می شوند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: مسکن جزو کالاهای ضروری زندگی محسوب می‌شود نمی‌توانیم اجازه دهیم برخی با اقدامات غیرقانونی خود موجب اخلال در بازار مسکن و اجحاف در حق شهروندان را فراهم کنند.

وی خاطرنشان کرد: ضمن حمایت از کاسبان خوش انصاف با مشاورین املاکی که به جهت دریافت سهم بیشتری از معامله اقدام به سوداگری، قیمت سازی و گرانفروشی می کنند به صورت قاطعانه و بدون هیچ مسامحه ای برخورد خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • اخذ حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال جریمه از مشاوران املاک متخلف زاهدان
  • دیدار نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با خانواده شهیدان حبیبی فر و قاسمی
  • سیل مسیر ریلی راه آهن زاهدان - میرجاوه را بست | عکس
  • مسابقات کوراش بانوان در سطح خوب و با میزبانی شایسته برگزار شد
  • برگزاری اختتامیه چهارمین جایزه ملی داستان حماسی در خرداد
  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • داوران جشنواره طنزپهلو معرفی شدند
  • فراخوان نخستین دوره المپیاد ملی آموزش هنر در سیستان و بلوچستان منتشر شد
  • رژه نیروهای مسلح به مناسبت روز ارتش در زاهدان برگزار شد
  • اولین رویداد تربیت مربی هوش مصنوعی کشور در زاهدان برگزار می‌شود