Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ واشنگتن اگزمینر نوشت: ممکن است ماموریت ریک پری، وزیر انرژی آمریکا در عراق، توسط هیات اعزامی مشاوران ایرانی که درست چند روز پیش از آن به دیدار مقامات عراقی رفتند، ناکام گذاشته شود.

 در ادامه این مطلب آمده است: پری روز سه‌شنبه درست پس از دیدار ایرانی‌ها با وزیر برق عراق، وارد بغداد شد. الخطیب در پستی که در توییتر منتشر کرد از دیدار خود با معاون رییس‌جمهور ایران در امور اقتصادی خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او در این دیدار با هیات ایرانی درباره چشم‌انداز همکاری‌های آینده در بخش انرژی به مذاکره پرداخت.

پری به منظور شرکت در کنفرانسی به بغداد رفت که توسط اتاق بازرگانی آمریکا برگزار شده بود تا به عراقی‌ها بگویند که آماده‌اند برای جدایی عراق از ایران در این کشور سرمایه‌گذاری کنند.

پری جلسه‌ای با وزیر انرژی عراق سمیر غضبان و الخطیب برگزار کرد تا به آن‌ها اهمیت یک محیط شفاف، پاسخگو و قابل پیش‌بینی را برای رونق کسب وکار گوشزد کند؛ فضایی که بتواند برای صنعت نفت و گاز عراق جذب سرمایه‌گذاری کند. موضوع این جلسه با موضوع جلسه پیشین الخطیب با هیات ایرانی یکسان بود. اما وزارت انرژی عراق از پاسخگویی درباره محتوای مذاکرات با هیات ایرانی طفره می‌رود.

الخطیب روز پنجشنبه در توییتی اظهار کرد «در پی شراکتی مستحکم و پایدار با ایالات متحده آمریکا و سایر متحدان هستیم تا بخش انرژی عراق را احیا کنیم». در عین حال نخست وزیر عراق عادل عبد المهدی نیز اعلام کرد به دنبال اخذ معافیت از آمریکاست تا به واردات گاز طبیعی از ایران ادامه دهد. او قصد دارد به زودی هیاتی را به این منظور راهی واشنگتن کند. در تاریخ پنجم نوامبر، آمریکا معافیتی ۴۵ روزه به عراق برای یافتن شریک جایگزین ایران داد که اکنون در حال منقضی شدن است.

آخرین توقف پری در عراق نیز روز چهارشنبه در منطقه خودمختار کردستان در شمال عراق انجام پذیرفت. او با بارزانی، دبیر شورای امنیت کردستان دیدار کرد تا درباره «اهمیت همکاری در بخش انرژی و نقشی مهمی که کردستان در امنیت بخش انرژی عراق و پایان دادن به نفوذ ایران در این کشور دارد» به گفتگو بپردازند.   منبع: انتخاب

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ترامپ الخطیب وزیر برق عراق وزیر انرژی آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۸۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ: بایدن مقصر حمله ایران به اسرائیل است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، رییس جمهور سابق آمریکا این بار به بهانه حمله تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی، جانشین خود در کاخ سفید را هدف انتقاد قرار داد.

«دونالد ترامپ» رییس جمهور سابق آمریکا مدعی شد که «جو بایدن» رییس جمهورآمریکا در حمله موشکی و پهپادی گسترده ایران به اراضی اشغالی تا حدی مقصر است.

نامزد فعلی جمهوری خواهان در رقابت های انتخاباتی ۲۰۲۴ آمریکا گفت: فقدان رهبری از سوی جو بایدن باعث جسورتر شدن تهران شده است!

رییس جمهور سابق آمریکا مدعی شد که حملات ایران به این دلیل انجام شد که آمریکا ضعف زیادی نشان می‌دهد.

ترامپ درباره عدم حمایت بایدن از اقدام نظامی تل آویو علیه تهران گفت: نقطه ضعفی که ما نشان دادیم، غیرقابل باور است و اگر من بر سر کار بودم این اتفاق نمی افتاد.

کد خبر 6079193

دیگر خبرها

  • ناگفته های خلبان اسرائیلی از ماموریت رهگیری پهپادهای ایرانی؛ این پیچیده‌ترین مأموریتی بود که داشتم | چنین حملاتی در جنگ‌های مدرن ندیدم
  • اسکورت کشتی‌های ایران تا دریای سرخ
  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با نائب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان ‎لبنان
  • سفارت دانمارک در عراق تعطیل می شود
  • سفارت دانمارک در عراق تعطیل می‌شود
  • گفتگوی بایدن و السودانی درباره پایان دادن به ماموریت نیرو‌های ائتلاف در عراق
  • عراق: خواهان گسترش درگیری‌ها در منطقه نیستیم
  • عراق: به دنبال پایان مأموریت ائتلاف بین المللی هستیم
  • ترامپ : بایدن مقصر حمله ایران به اسرائیل است
  • ترامپ: بایدن مقصر حمله ایران به اسرائیل است