Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@06:14:00 GMT

180 هزار نفر سالانه در کشور می سوزند

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۷۸۸۶۹

180 هزار نفر سالانه در کشور می سوزند

تهران- ایرنا- معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: سالانه 180 هزار نفر در کشور دچار سوختگی می شوند شایعترین آن سوختگی الکتریکی است که هر سال 1300 نفر را دچار قطع عضو می کند.

به گزارش خبرنگار حوزه سلامت ایرنا، محمد هادی ایازی روز یکشنبه در یک نشست خبری که در بیمارستان حضرت فاطمه(ص) برگزار شد، افزود: سوختگی بیماری نیست، ولی به واسطه حوادثی که برای فرد به وجود می آید دچار مشکلات عدیده ای شده و حتی در جامعه تحقیر می شوند از جمله اینکه درمان هر فرد دچار سوختگی حداقل پنج میلیون تومان هزینه به نظام سلامت تحمیل می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: کودکان و نوجوانان به دلیل اینکه تحرک بیشتری دارند، بیشتر دچار حادثه سوختگی می شوند و سالمندان نیز به علت اینکه تحرک کمی دارد و در برابر حادثه نمی توانند از خود مقاومت نشان دهند، بیش از سایر افراد می سوزند.
ایازی ادامه داد: پیشگیری از سوختگی نیازمند همکاری دستگاه های مختلف است و به طور کلی 25 درصد از موضوعات سلامت در اختیار وزارت بهداشت و 75 درصد نیز دست مردم است که مغفول مانده است.
وی با بیان اینکه باید از اقدامات پیشگیرانه در حوزه سلامت استفاده کنیم، تصریح کرد: فرهنگ سازی برای پیشگیری از سوختگی بسیار ضرروی است و رسانه ها در این زمینه نقش اساسی بر عهده دارند.
ایازی به کمیته ملی پیشگیری از سوختگی اشاره کرد و گفت: دستگاههای مختلف از جمله آموزش و پرورش، آتش نشانی و شهرداری اقدامات خوبی برای پیشگیری از سوختگی در این کمیته انجام داده اند و لازم است سایر نهادها نیز در این حوزه فعالیت بیشتری داشته باشند.
معاون وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی افزود: در حال حاضر برخی بیمارستانهای کشور بخش های سوختگی دارند که به آسیب دیدگان خدمات درمانی ارائه می دهند و دو بیمارستان سوختگی نیز در حال ساخت است.
ایازی ادامه داد: سوختگی ناشی از وسایل الکتریکی شایعترین نوع سوختگی است به طوری که سالانه هزار و 300 نفر به واسطه برق گرفتگی دچار قطع عضو در کشور می شوند.
وی اظهار داشت: جامعه کارگری بیشتر در معرض این نوع سوختگی هستند و باید وزارت نیرو و وزارت کار اقدامات پیشگیری در این زمینه را انجام دهند.
معاون امور اجتماعی وزیر بهداشت به سند ارتقای فرهنگ سلامت اشاره کرد و گفت: این سند توسط شورای فرهنگ عمومی به تصویب رسیده و باید همه دستگاهها و وزارتخانه ها در حوزه پیشگیری اقدامات اساسی را انجام دهند.
وی همچنین از چاپ کتاب بهداشت عمومی برای دوره دوازدهم متوسطه توسط وزارت آموزش و پرورش در سال جاری خبر داد.
ایازی تصریح کرد: دانش آموزان سفیران سلامت هستند و می توانند در برابر پیشگیری از حوادث از جمله سوختگی در خانواده موثر باشند و باید این فرهنگ در جامعه نهادینه شود.
اجتمام *9022 * 3063

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي سواد سلامت سوختگي سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۸۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنگ سلامت همزمان با سراسر کشور در شهرستان مُهر نواخته شد

به گزارش خبرنگار مهر، فرماندار شهرستان مهر پیش از ظهر یکشنبه در آئین نواخته شدن زنگ سلامت در این شهرستان از سلامتی و امنیت به عنوان دو نیاز اساسی انسان نام برد و گفت: در آموزه‌های دینی به موضوع سلامتی، بسیار تأکید شده تا خود فرد از بدو تولد تا پایان عمر، به این مهم توجه ویژه داشته باشد و از اصول سلامتی غافل نشود.

حمزه محمدی در ادامه با تبریک سالروز تشکیل سپاه پاسداران، امنیت امروز را مدیون دلاوری‌های این دریادلان خواند و افزود: بی شک نعمت سلامتی در کنار داشتن امنیت در سطوح مختلف موهبتی است که مسؤولان کشور در برقراری آن بی وقفه تلاش می‌کنند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان مهر نیز گفت: نواخته شدن زنگ سلامت در مدارس از اهمیت جایگاه ویژه نظام سلامت در جامعه حکایت دارد.

هادی اکبری با اشاره به شعار هفته سلامت «سلامت خانواده و مردمی سازی سلامت» افزود: اصل خودمراقبتی بی شک کمک شایانی به ارتقای شاخص‌های بهداشتی شهرستان به ویژه شاخص‌های بیماری‌های شایع غیر واگیر نظیر دیابت، فشار خون و سرطان خواهد کرد که شما دانش آموزان به عنوان مروجین سلامت، با رعایت سبک زندگی سالم، به اشاعه سلامتی در مدرسه و خانواده‌های خود کمک می‌کنید.

در حاشیه این آئین، ضمن برگزاری اختتامیه سفیران سلامت دانش آموزی، با اهدای لوح یادبود از سفیران تقدیر شد و در پایان مسؤولان از ایستگاه غذای سالم دانش آموزان بازدید کردند.

گفتنی است در این برنامه، فرماندار و معاون فرمانداری، مدیران دادگستری، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران، انقلاب اسلامی، آموزش و پرورش و شبکه بهداشت و درمان و کارشناسان بهداشت و درمان و آموزش و پرورش حضور داشتند.

کد خبر 6084300

دیگر خبرها

  • بیمارستان گناباد و بجستان درانتظار ماده ۲۳،بیمارستان جدید به شهر‌های زیر۵۰ هزار نفرتعلق نمی‌گیرد
  • زنگ سلامت همزمان با سراسر کشور در شهرستان مُهر نواخته شد
  • کاهش سرعت نزولی نرخ باروری و جمعیت در کشور/ اجرای دو برنامه پیشگیری از ناباروری در کنار درمان‌های تخصصی
  • تولید نان سبوس‌دار در ۱۸۰۰ نانوایی کشور
  • نقش توسعه زیرساخت‌های حوزه سلامت در درمان بیماری ها
  • کاهش تولد نوزادان با بیماری‌های قابل پیشگیری
  • شعار و روزشمار هفته سلامت ۱۴۰۳ اعلام شد
  • شعار و روز شمار هفته سلامت ۱۴۰۳ اعلام شد
  • سقوط آزاد نرخ باروری متوقف شد/ آغاز غربالگری SMA از امسال
  • هشدار عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس؛ در آغاز یک بحران دارویی هستیم/ هنوز برای حکمرانی سلامت ریل مناسبی پیدا نکرده ایم