Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران در پایان صد هفتمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران حضور یافت و گفت: جلسه امروز را نیم ساعت بیشتر از جلسات گذشته افزایش دادیم و توانستیم بیش از 80 درصد دستورات جلسه را تصحیح کنیم.

رئیس شورای شهر تهران در خصوص مسائلی که در جلسه امروز مطرح شد، اظهار کرد: در ابتدا یک فوریت انتشار 3 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت تصویب شد و در ادامه الزام شهرداری به بررسی نحوه استفاده از جوانان در پست‌های مدیریتی شهرداری و سیاست‌های تدوین بودجه 98 مورد بررسی قرار گرفت و به نتیجه رسید افراد خبره‌ای که باید در شورای عالی فنی حضور پیدا می‌کردند، نامشان مطرح شد و در نهایت سه نفر انتخاب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نمایندگان مورد نیاز در نظام وظیفه مشخص شدند تا بتوانند به پرونده‌های کفالتی در این حوزه رسیدگی کنند، بیان کرد: در نهایت جلسه تبدیل به مجمع عمومی شرکت اتوبوسرانی شد و بازرس مجمع در اتوبوسرانی مشخص شد و مجموعا چند ملک را هم مورد بررسی قرار دادیم و تکلیف باغ بودن یا باغ نبودن آن را مشخص کردیم.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به سوالی در خصوص کاهش و ادغام پست‌های مدیریتی اظهار کرد: چون این موضوع آخرین دستور برای بررسی و دستور جلسات امروز بود متاسفانه به علت کمبود وقت در این مورد بحثی نشد و در جلسه آینده موضوع حذف و ادغام پست‌های مدیریتی مانند قائم مقامی در صدر قرار خواهد گرفت.

وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر تشکیل کمیسیونی برای انتخابات شهرداری گفت: این مطلب شایعه است و صحت ندارد.

هاشمی در خصوص بازدیدی که صبح امروز از ترمینال جنوب به عمل آورد گفت: آنچه من مشاهده کردم به هیچ وجه در شأن جمهوری اسلامی نبود و اگرچه من وضعیت آنجا را مناسب ارزیابی کردم اما نمی‌توان گفت که در شأن شهروندان ما است بالاخص وضوخانه آنجا که وضعیت شایسته‌ای نداشت.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه یک فوریت انتشار 3 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت تصویب شد، گفت: هنوز متن لایحه مورد بررسی و تصویب قرار نگرفته است و باید ابتدا در کمیسیون برنامه و بودجه تصویب شود و در همانجا هم محل هزینه‌کرد آن مشخص شود.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص خودداری بانک‌ها از ارائه تسهیلات به شهرداری گفت: ما برای گرفتن اعتبارات از بانک‌ها به اندازه کافی وثیقه داریم و می‌توانیم این کار را انجام دهیم و آن چیزی که مشکل ایجاد کرده است میزان بدهی‌های ما به سیستم بانکی است.

هاشمی گفت: آیین‌نامه‌های در سیستم بانکی است که اگر یک ارگان به یک بانک‌ هم بدهکار باشد نمی‌تواند از سایر بانک‌ها هم وام بگیرد و لذا مانع اصلی ما برای استفاده از اوراق مشارکت بدهی‌های شهرداری به سیستم بانکی است که باید آن را از طریق مذاکره و بانک‌ها حل کنیم.

وی افزود: از آنجایی که تعدد شهردار داشته‌ایم نتوانسته‌ایم با بانک‌ها به درستی مذاکره کنیم و بانک‌ها امید دهند که این بدهی‌ها در دراز مدت پرداخت می‌شود و اقدام به انتشار اوراق مشارکت برای شهرداری کنند.

هاشمی در خصوص مطالبات شهرداری از دولت گفت:‌خوشبختانه دولت برای بررسی این بدهی‌ها گروهی را فعال کرده تا آن را بررسی کنند تا هر بخشی که حسابرسی می‌شود و در حسابرسی نظر دولت تایید می‌شود آنها را با بدهی‌های ما به دولت تهاتر می‌کنند چنانچه 70 میلیارد تومان از بدهی‌های مالیاتی مترو به همین روش تهاتر شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شورای شهر شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۸۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل مانع حضور داوطلبان کنکور در جلسه امتحان شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، سیل تعدادی از راه‌های ارتباطی شهرستان زیرکوه را تخریب کرده است.
­
برخی از دانش آموزان زیرکوه با ماشین‌های کراس ارتش برای حضور در کنکور سراسری انتقال داده شدند و برخی دیگر جا ماندند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تالار شهیدان فلاح نژاد کرج ایمن سازی می‌شود
  • جلسه شورای گفتگوی بخش خصوصی با دولت و بانک‌های گیلان
  • سیل مانع حضور داوطلبان کنکور در جلسه امتحان شد
  • مسئولان روش‌های مشارکت مردم در تحقق شعار سال را تبیین کنند
  • جرایم قطع درختان در اراک افزایش یافت
  • وزارت ارتباطات به زودی از ماهواره‌های جدید رونمایی می‌کند/ گردشگری در ایران رشد کرده است/ بدهی های ایران به بانک توسعه اسلامی صفر شد
  • بررسی طرح ساماندهی المپیاد‌های دانش‌آموزی
  • برنامه جامع مشارکت مردم در اقتصاد امروز نهایی می‌شود
  • ‌اجرای طرح تأمین امنیت بوستان‌ها در محلات کم برخوردار شیراز
  • مشکل بیمه کارگران شهرداری سنندج با وعده حل نخواهد شد