Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-23@07:49:34 GMT

قدرتنمايي به‌سبک مقاومت فلسطين/ تحليل

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۷۸۹۳۰

قدرتنمايي به‌سبک مقاومت فلسطين/ تحليل

خبرگزاري آريا - پارس‌تودي- گردان‌هاي شهيد عزالدين قسام شاخه نظامي جنبش مقاومت اسلامي فلسطين «حماس» روز شنبه در باريکه غزه رژه نظامي باشکوهي برگزار کرد.
گردان‌هاي شهيد عزالدين قسام در اين رژه، سلاح‌هاي پيشرفته خود از جمله انواع موشک‌ها و راکت‌ها را در معرض ديد قرار داد.
گردان‌هاي شهيد عزالدين قسامپيام اين رژه نظامي که به منزله قدرت‌نمايي در برابر رژيم اشفاگر قدس است اينکه در صورت تداوم ماجراجويي‌هاي رژيم صهيونيستي در مناطق فلسطيني، اين رژيم با ضربات کوبنده‌تر مقاومت مردم فلسطين مواجه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اين رژه همزمان با سي و يکمين سالگرد تأسيس حماس برگزار شد. جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس)، در اواسط دسامبر 1987 درپي آغاز «انتفاضه نخست» فلسطيني‌ها توسط «شيخ احمد ياسين» از رهبران فقيد اين جنبش تأسيس شد.
تحولات فلسطين نشان مي‌دهد که به‌رغم تشديد اقدامات سرکوبگرانه و خشونت بار رژيم صهيونيستي جهت تضعيف و نهايتا" از بين بردن نيروهاي مقاومت فلسطيني، قدرت دفاعي گروه‌هاي مقاومت فلسطين از جمله حماس با وجود محاصره همه جانبه غزه توسط رژيم اشغالگر صهونيستي در اين منطقه محصور نمانده و روز به روز در حال افزايش است و اين موضوع به شدت مقامات رژيم صهيونيستي را نگران کرده است.
از ميان بردن مقاومت و خلع سلاح مبارزان فلسطيني از اهداف اصلي رژيم صهيونيستي در جنگ‌هايش عليه غزه بود اما اين اهداف نيز به مانند ساير اهداف اين رژيم از اين جنگ‌ها نظير تلاش براي اشغال مجدد غزه ناکام ماند.
نمايش قدرت مقاومت فلسطين درغزه
نمايش قدرت جنبش مقاومت فلسطيني در غزه با سلاح و حمايت گسترده مردمي از مقاومت اين واقعيت را منعکس کرده است که مقاومت اسلامي فلسطينيان در سايه حمايتهاي فزاينده مردمي هر روز توانمندتر و مقتدر تر از گذشته در عرصه تقابل با رژيم صهيونيستي ظاهر مي شود. موفقيت مقاومت فلسطين در به شکست کشاندن تهاجم اخير رژيم صهيونيستي ظرف مدت دو روز در نوامبر سالجاري اوج قدرتمندي مقاومت و ناکامي هاي فزاينده رژيم صهيونيستي را نمايان کرد.
تحولات فلسطين بيانگر گذار محور مقاومت به مرحله بازدارندگي جديد و موثر است. در اين تغيير معادله، معادله وحشت جاي حملات يکجانبه صهيونيست‌ها را گرفته است. آسيب پذيري اسرائيل موجب استرس و اضطراب صهيونيستها بويژه مقامات رژيم صهيونيستي شده است. ناکامي هاي رژيم صهيونيستي در برابر مقاومت مردم فلسطين در سالهاي اخير عملا" تبليغات پوچ اين رژيم را مبني بر شکست ناپذيربودن نمايان کرده است.
پيروزي‌هاي مقاومت در برابر اسرائيل
پيروزي هاي مقاومت ضدصهيونيستي در برابر رژيم صهيونيستي روحيه مضاعفي را به فلسطيني ها داده است بطوريکه فلسطيني ها اين پيروزي ها را مقدمه اي براي رهانيدن ساير اراضي اشغالي فلسطيني از چنگال رژيم صهيونيستي ارزيابي کرده اند.
قدرت نمايي فلسطينيان در غزه بيانگر ناکامي صهيونيست ها در تضعيف توان فلسطينيان از طريق تشديد محاصره مناطق فلسطيني است.
رژيم صهيونيستي با تشديد محاصره غزه از سال 2007 با تشديد فشار بر فلسطيني هاي ساکن غزه درصدد منصرف ساختن آنها از مقاومت و به تسليم واداشتن آنها بوده است. اما اقدامات رژيم صهيونيستي تنها مصمم تر کردن فلسطيني ها در ادامه مبارزات ضد صهيونيستي و نيز گسترش دامنه انتفاضه به شکل هاي مختلف از جمله شعله ور شدن انتفاضه مسلحانه در کرانه باختري را درپي داشته است.
مرحله نوين قيام مردم فلسطين صفحه جديدي از رويارويي با رژيم اشغالگر قدس را رقم زده که نتيجه آن تشديد شکستهاي اين رژيم متجاوز بوده است.
135/120
نويسنده: بيژن نجفي
کليدواژه فلسطين غزه

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۸۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله به کرانه باختری با هدف خاموش کردن شعله مقاومت

به گزارش خبرگزاری مهر، خبرنگار شبکه المیادین تاکید کرد که نظامیان صهیونیست به منطقه بیت امر واقع در شمال الخلیل حمله کرده و به سمت ساکنان این منطقه گاز اشک آور شلیک و تیراندازی کردند.

این عناصر متجاوز به اردوگاه بلاطه واقع در شرق نابلس نیز حمله کردند. وزارت بهداشت فلسطین نیز از زخمی شدن دست کم شش فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست و شهرک نشینان در منطقه برقا واقع در شرق رام الله خبر داد.

شهر طوباس، منطقه جبل جوهر در جنوب الخلیل، شهر بیت لحم و روستای مادما در جنوب نابلس نیز شاهد یورش وحشیانه نظامیان صهیونیست بوده اند.

نظامیان اشغالگر همچنین به منطقه میثلون در جنوب جنین حمله کردند.

باشگاه اسیر فلسطین روز گذشته اعلام کرد که شمار فلسطینی‌های ساکن کرانه باختری که به اسارت نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی درآمده‌اند باز هم افزایش یافته است.

بر اساس گزارش این مؤسسه حقوقی فلسطینی ارتش رژیم صهیونیستی در جریان یورش سه روزه خود به اردوگاه «نور شمس» در «طولکرم» واقع در کرانه باختری ۵۰ شهروند فلسطینی از جمله برخی افراد زخمی‌شده را بازداشت کرده است.

همچنین باشگاه اسیر فلسطین گزارش داد که شمار فلسطینی‌هایی که پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر سال گذشته میلادی از سوی ارتش رژیم صهیونیستی در کرانه باختری بازداشت شده‌اند به هشت هزار و ۴۰۰ نفر رسیده است.

کد خبر 6084990

دیگر خبرها

  • گروه‌های فلسطینی: نبرد آینده با دشمن صهیونیستی متفاوت است
  • چند نظامی صهیونیست از آغاز جنگ غزه زخمی شدند؟
  • گروه‌های فلسطینی: نبرد آینده با دشمن صهونیستی متفاوت است
  • شهادت ۲۶ فلسطینی در حمله هوایی رژیم صهیونیستی به جنوب غزه
  • حمله به کرانه باختری با هدف خاموش کردن شعله مقاومت
  • ۱۱ هزار فلسطینی در غزه مفقود شده‌اند
  • بازی اختاپوس، بازی مرکب با هدف حذف بازنده
  • اسماعیل هنیه: در دام نمی‌افتیم؛ به رفح حمله شود، مقابله می‌کنیم
  • تشدید بمباران خانه‌های مسکونی در نوار غزه
  • مقاومت سدیروت را با راکت هدف قرار داد