Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «امتداد نیوز»
2024-03-28@18:15:13 GMT

باید ماهیت مردمی اربعین حفظ شود

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۷۸۹۷۹

باید ماهیت مردمی اربعین حفظ شود

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی بررسی سوال حبیب الله دهمرده نماینده مردم زابل از عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

 این سوال در مورد اقدامات فرهنگی این وزارتخانه در مراسم پیاده روی اربعین بود.

عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این خصوص گفت: زیارت اربعین تبدیل به فرصتی برای همگرایی منطقه ای و ملی شدن است که باید از آن حداکثر استفاده را برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که باید ماهیت مردمی اربعین را حفظ کنیم، گفت: در ایام اربعین و بعد از آن باید نگاه و فضای فرهنگی را منتقل کنیم و ما در این مسیر به جلو پیش می رویم.

وزیر  فرهنگ و ارشاد اسلامی در تشریح عملکرد فرهنگی این وزارتخانه در مراسم پیاده روی اربعین، تصریح کرد: چاپ و توزیع دو میلیون کتاب راهنمای زائر، حضور سه هزار مبلغ داوطلب، تهیه و تولید کلیپ های آموزشی در شبکه های آموزشی، آمادگی سازی صد موکب از سوی سازمان اوقاف از اقدامات این وزارتخانه بوده است.

صالحی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه و اجرای نمایش در پایانه های مرزی، ساماندهی گروهی از معلمان برای ارائه خدمات فرهنگی و معنوی به کودکان  و نوجوانان، دعوت از ۹۰ قاری ممتاز برای برگزاری مراسم، ساخت ۴۰ نوحه و موسیقی متناسب با ایام اربعین، دعوت از ۱۲۰ سخنران جهت برگزاری ۱۴۰۰ مراسم سخنرانی از اقدامات دیگر این وزارتخانه بوده است.

وی تصریح کرد: پیوست های فرهنگی از سوی این وزارتخانه آماده شده است تا آسیب های موکب ها را به حداقل برساند.

در ادامه حبیب الله دهمرده گفت: اگر زوار عزیز از من نمی خواستند شاید این سوال را مطرح نمی کردم؛ وظیفه ای به گردن بنده است.

وی با اشاره به ظرفیت های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی پیاده روی اربعین گفت: پیاده روی اربعین ظرفیت منحصر به فردی است. اما سوال اینجاست که به چه میزان از این ظرفیت بهره برداری کردیم.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: امروز به اسم اسلام، خشونت و وحشی گری می کنند و اینگونه اسلام را معرفی می کنند در مقابل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای معرفی اسلام حقیقی به زائران  اربعین و ملت های جهان چه اقداماتی انجام داده است؟

عباس صالحی در بخش دوم اظهارات خود، کتابی رابه نماینگان مجلس نشان داد که به گفته وی روایت پیاده روی اربعین با نگاه جامعه شناسی توسط یک زائر پاکستانی بود که به فارسی ترجمه و چاپ شده بود.

وی افزود: خبرنگاران خارجی و داخلی از سوی وزارت ارشاد در این مراسم حضور یافته و گزارش های خوبی را ارائه داده اند.

وزیر ارشاد همچنین از تدوین سندی در شورای فرهنگ عمومی در خصوص زیارت اربعین و وظایف دستگاه ها خبر داد و گفت: فرصت قابل توجهی از نظر دینی و اجتماعی در فضای اربعین وجود دارد و ظرفیت ها بسیار بیشتر از اقداماتی است که تا امروز انجام شده است. بنابراین تلاش داریم با هم افزایی نهادهای عمومی از این فضا استفاده حداکثری را ببریم.

در پایان حبیب الله دهمرده، گفت: از پاسخ های وزیر قانع نشدم اما اگر ایشان قول دهند به وظایف خود عمل کنند سوال را به رأی نمایندگان نمی گذارم.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۸۹۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هنرمندان در تحقق شعار سال باید پیش‌رونده و پیش‌برنده باشند

ایسنا/لرستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: هنرمندان در تحقق شعار سال باید پیش‌رونده و پیش‌برنده باشند و باعث شوند دیگر اقشار نیز در جهش تولید هم‌گرایی خوبی داشته باشند.

اعظم روانشاد شامگاه چهارشنبه در ضیافت اندیشه اصحاب فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآنی شهرستان دورود ضمن ابراز خرسندی از حضور در این جمع افزود: هدف از برگزاری این طرح شنیدن دغدغه‌ها و نظرات هنرمندان و تاثیرپذیری برای برنامه‌های پیش‌رو در سال جاری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: در سال جاری مهم‌ترین طرح فرهنگی، طرح شهید آوینی است که با محوریت تقویت حلقه‌های میانی هنرمندان و انجمن‌ها و با هدف تمرکززدایی از مرکز استان صورت خواهد گرفت.

تقویت جریان فرهنگی و حلقه‌های میانی از رویکردهای این اداره است

روانشاد تقویت جریان فرهنگی و حلقه‌های میانی را از رویکردهای این اداره عنوان کرد و افزود: با هم‌افزایی بین دستگاه‌های فرهنگی می‌تواند اتفاق‌های خوبی در زمینه فرهنگ و هنر استان روی دهد.

نقش مهم هنرمندان در تحقق شعار سال

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان به شعار سال و نقش مهم هنرمندان در تحقق این شعار اشاره کرد و افزود: هنرمندان در تحقق شعار سال باید پیش‌رونده و پیش‌برنده باشند و باید باعث شوند دیگر اقشار نیز در جهش تولید هم‌گرایی خوبی داشته باشند.

برگزاری جشنواره سرنانوازان در محل آبشار بیشه

وی به برگزاری نخستین جشنواره "سرنانوازان" در محل آبشار بیشه در شهرستان دورود اشاره کرد و افزود: این برنامه در تاریخ ۲۶ فروردین ماه برگزار خواهد شد.

در این نشست اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه دورود درباره مسائل و مشکلات موجود در زمینه فعالیت فرهنگی، هنری خود در فضای صمیمی با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان پرداختند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نقش راهبری هنرمندان در تحقق شعار سال
  • تجلیل از خادمان قرآنی با حضور رییس جمهور ۱۱ فروردین برگزار می شود
  • جایزه ملی کتاب کودک و نوجوان در یک قدمی اجرا
  • هنرمندان در تحقق شعار سال باید پیش‌رونده و پیش‌برنده باشند
  • مراسم رونمایی از مجموعه کتب سردلبران برگزار شد
  • زوج‌های جوان کیک بزرگ ۱۵۰ کیلویی را برش زدند + تصاویر
  • تجلیل از ۵۲ راننده داوطلب خدمت خالصانه سفر اربعین
  • اعلام پربازدیدترین مکان‌های تاریخی تهران در طی نوروز امسال
  • پربازدیدترین مکان‌های تاریخی تهران کجاست؟
  • پربازدیدترین مکان‌های تاریخی تهران اعلام شد