Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-03-29@14:45:56 GMT

کمک مالی ۸۳۰ میلیون دلاری عربستان سعودی به تونس

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۷۹۱۷۲

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «یوسف الشاهد» نخست‌وزیر تونس در جمع خبرنگاران با اعلام کمک ۸۳۰ میلیون دلاری عربستان، گفت: «۵۰۰ میلیون دلار از این میزان برای تأمین مالی بودجه کشور، ۲۳۰ میلیون دلار آن به حمایت از تجارت خارجی و ۱۰۰ میلیون دلار برای تأمین مالی پروژ‌ه‌ها اختصاص می‌یابد».

شاهد به جزئیات بیشتری اشاره نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مردم تونس ماه گذشته اولین تظاهرات در جهان عرب پس از قتل «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی را علیه دیدار «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان برگزار کردند. 

اما شاهزاده سعودی با «الباجی قائد السیسی» رئیس‌جمهوری تونس به منظور بهبود همکاری‌های دوجانبه در زمینه‌های اقتصاد، تأمین مالی و تشویق به سرمایه‌گذاری و نیز ‌همکاری امنیتی و نظامی در مبارزه با تروریسم و افراطی‌گری دیدار و گفت‌وگو کرد. 

تونس تلاش می‌کند کسری بودجه خود را کاهش دهد، ذخایر ارزی را به ثبات رساند و انتظارات طلبکاران بین‌المللی را که خواهان اصلاحاتی چون کاهش حقوق و دستمزد عمومی هستند،‌ محقق کند.

تونس از زمان سرنگونی «زین العابدین بن علی» رئیس‌جمهوری پیشین این کشور در قیام سال ۲۰۱۱ به دنبال خشم مردم از بیکاری، ‌فقر و تورم بالا با چالش‌های اقتصادی فراوانی روبه‌روست.

شاهد با فشار صندوق بین المللی پول تلاش کرد کسری بودجه را تا حدود چهار و ۹ دهم درصد از محل تولید ناخالص داخلی در سال جاری در مقایسه با ۶.۲ درصد سال گذشته کاهش دهد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: عربستان سعودی تونس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۹۱۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیان ۱۰۰ میلیارد دلاری شرکت‌هایی که از روسیه خارج شدند

خبرگزاری رویترز در تحلیل آماری جدید خود اعلام کرد خروج شرکت‌های خارجی از روسیه که از زمان آغاز جنگ اوکراین صورت گرفت، بیش از ۱۰۷ میلیارد دلار به آنان ضرر زده است.

گفته می‌شود حجم زیان‌ها نسبت به آخرین آمار آن که در ماه اوت سال گذشته منتشر شد، به میزان یک سوم افزایش یافته است.

پس از آغاز جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۲، برخی شرکت‌های چند ملیتی از جمله رستوران‌های زنجیره‌ای مک دونالد، شرکت تولید پوشاک اچ اند ام و شرکت نفتی «شل» اعلام کردند روابط خود را با روسیه مجددا بررسی خواهند کرد. برخی از شرکت‌ها شروع به کاهش سرمایه‌گذاری کرده و برخی نیز اعلام کردند به طور کلی از بازار روسیه خارج خواهند شد. 

شرکت نفتی شل فروردین ماه سال گذشته اعلام کرد پس از خروج از روسیه، ۵ میلیارد دلار زیان مالی دیده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • دختر شایسته عربستان در مسابقات جهانی شرکت می‌کند!/عکس
  • (تصاویر) رومی القحطانی؛ زیباترین دختر عربستان و نماینده سعودی در مسابقه دختر شایسته جهان کیست؟
  • سال ۱۴۰۲ به لحاظ بودجه‌ای و تأمین مالی دستگاه‌های اجرایی به خوبی پشت سر گذاشته شد
  • عربستان سعودی برای اولین‌بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند
  • عربستان برای اولین بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند
  • زیان ۱۰۰ میلیارد دلاری شرکت‌هایی که از روسیه خارج شدند
  • (عکس) «گوی اژدها»؛ یک شهربازی عجیب در عربستان سعودی!
  • اعتبار فرانسه زیر اهرم فشار کسری بودجه بالا
  • فراز و فرودهای مناسبات عراق و عربستان/ رویکرد اقتصادی همگرایانه
  • تساوی تاریخی تاجیکستان با عربستان در جشن نوروز