Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر سابق جمعیت رهپویان انقلاب خراسان رضوی گفت: مردم توقع دارند استاندار بیش از اینکه درگیر مسائل جناحی شود وارد کار شود و نشان دهد دولت، دولت کار است و گرفتاری‌های مردم را حس می‌کند و برای رفع آن‌ها به کمک خود مردم تلاش می‌کند.

به گزارش قدس آنلاین ، ضرورت همفکری با نخبگان و فعالان استان در حوزه‌های مختلف از جمله مواردی است که در «گزارش اول، دوم و سوم از توصیه‌های فعالان سیاسی به استاندار جدید خراسان رضوی» کم و بیش مورد تاکید همه بود و قصد داریم بستر این همفکری را قبل از قطعی شدن نام استاندار بعدی استان‌مان فراهم آوریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فارغ از اینکه استاندار بومی یا غیربومی انتخاب هیأت دولت است و بعد از مشخص شدن استاندار چه کسانی این انتخاب را شایسته می‌دانند یا چه کسانی افسوس می‌خورند که بهتر از این هم می‌شد برگزید، بهترین وقت برای شنیدن انتظارات، اکنون که استاندار هنوز قطعی نشده، است زیرا بدون در نظر گرفتن ملاحظات می‌شود مطالبات را بیان کرد و ما سعی کردیم به سهم خود سراغ فعالان عرصه‌های مختلف برویم تا صدای آن‌ها را به گوش نماینده بعدی دولت برسانیم.

مسائل مهم اشتغال، بیکاری و سپس کشاورزی است

دبیر اجرایی خانه کارگر استان خراسان رضوی در ابتدای توصیه‌هایش با تاکید بر اینکه استان خراسان رضوی یک استان بزرگ است و از جمیع جهات مسائل آن مهم است، اولویت‌های استاندار در بدو ورود را اینگونه شرح داد: مسائل مهم ما ابتدا اشتغال و بیکاری سپس کشاورزی است که در این میان به افت سطح آب باید توجه ویژه‌ای شود، باید برنامه‌ریزی کرد تا کسانی که از روستا به شهر آمدند دوباره به روستا برگردند و خودشان در روستا تولید کننده باشند.

سید حسین رسولی ضمن تذکر این نکات که ما در استان خراسان رضوی خشکسالی و کمبود آب، زائرپذیری، بیکاری و کمبود صنعت را داریم تصریح کرد: به فراخور جمعیت در استان کارخانه بزرگی که 2 الی 3 هزار کارگر را مشغول به اشتغال داشته باشد، نداریم.

وی جامع‌نگر بودن استاندار را مهم دانست و افزود: استاندار باید بتواند با آستان قدس و نماینده ولی‌فقیه تعامل کند، دولت و مجلس قبولش داشته باشند و استان را بشناسد، قطعا اگر آدمی باشد که سیر ترقی در وزارت کشور را طی کرده باشد و به اصطلاح در وزارت کشور استخوان خرد کرده باشد، همه این‌ها را می داند.

عدم اجرای قانون کار و عدم امنیت شغلی نیروی کار از مسائل مهم قشر کارگر است

رسولی سهم‌خواهی حزبی در انتخاب استاندار را باعث به خطر افتادن منافع عمومی دانست و تاکید کرد: به نظرم همه احزاب باید روی استانداری تاکید داشته باشند که بتواند منافع ملی را در نظر بگیرد، مشکلات استان را رفع کند و برای ایجاد اشتغال، جلوگیری از بیکاری برنامه‌ریزی داشته باشد.

وی گرانی و تورم در جامعه را باعث به ستوه آمدن کارگران از این وضعیت اقتصادی ذکر کرد و متذکر شد: عدم اجرای قانون کار و عدم امنیت شغلی نیروی کار از جمله مسائل اساسی قشر کارگر است که لازم است این مسائل برطرف شوند.

استاندار باید به مشهد دید فراملی داشته باشد

دبیر سابق جمعیت رهپویان انقلاب خراسان رضوی با تاکید به شرایط ویژه و خاص مسائل مربوط به شهر مقدس مشهد که آن را شهر ملی و حتی شهر فراملی در سطح شهری منطقه‌ای و بلکه جهانی دانست گفت: استاندار جدید باید به مشهد و به خصوص خراسان همین دیدگاه ملی و فراملی را داشته باشد که اگر این نگاه در مجموعه مدیران استان سایه بیفکند و حاکمیت داشته باشد به نظر می‌رسد خیلی از مسائل مربوط به استان به راحتی قابل حل خواهد بود.

هادی وکیلی با اشاره به انتخابات‌های پیش رو تصریح کرد: طبعا فضای سیاسی استان باید تحت تأثیر مدیریت منصفانه، معتدل، متین، پخته و باتجربه‌ای قرار بگیرد که هیچ حس عدم توازن و هیچ حس جانبدارانه‌ای از سمت مدیریت استان به جریان‌های سیاسی القا نشود، اگرچه استاندار حتما به طور طبیعی مواضع و باورهای سیاسی دارد اما نباید در فضای عمومی چنین حسی ایجاد شود.

آرام‌بخشی سیاسی و ایجاد حس اعتماد عمومی از وظایف استاندار است

وی استاندار را به عنوان نماینده رسمی نظام و نه فقط قوه مجریه دانست و خاطرنشان کرد: استاندار باید در واقع نوعی آرام‌بخشی سیاسی و ایجاد حس اعتماد عمومی برای رویکرد مثبت مردم به سمت انتخابات و حضور در عرصه مثبت فعالیت سیاسی در درون ساختارهای نظام داشته باشد و این فضا را فراهم و تقویت کند.

عضو هیأت علمی دانشگاه فردوسی مشهد افزود: بنابراین انتظار این است که حداقل استاندار به طور شفاف، خیلی قاطع و صریح موضع‌گیری سیاسی نداشته باشد و اگر هم خودش موضعی دارد در استان رویکرد متوازن، متعادل و متناسبی را پیش ببرد.

نیاز امروز کشور مدیرانی است که مستقیم وارد حل مسائل مردم شوند

وکیلی نیاز امروز کشور را مدیرانی دانست که مستقیما وارد کار و حل مسئله شوند و توضیح داد: به این معنا که مردم ما الان مشکلات و گرفتاری‌های زیادی دارند که بخشی از این گرفتاری‌ها به خاطر تحریم‌های خارجی و بخشی از آنها به خاطر ضعف کارآمدی مدیریت در سطوح کلان یا متوسط و میانه است و حداقل مردم توقع دارند مدیران از جمله استاندار که مقام ارشد مدیریتی استان است، بیش از اینکه درگیر مسائل سیاسی و جناحی شود وارد کار شود و نشان دهد دولت، دولت کار است و گرفتاری‌های مردم را حس می‌کند و برای رفع آن‌ها به کمک خود مردم تلاش می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: به نظر من هر استانداری که می‌آید اگر بتواند رابطه گرم، صمیمی، روشمند و عالمانه‌ای هم با طبقه نخبگان و متخصصین هم با گروه‌ها و بخش عمومی جامعه برقرار کند، بخش‌های زیادی از مسائل استان قابل حل است.

مدیری که به دنبال ارتقاء جایگاه خراسان رضوی باشد باید همه اقشار جامعه را در کنار هم ببیند و برنامه‌هایش هم برای پینه‌های دست کارگران زحمت‌کش این استان مرهم باشد هم برای افق دید و خون‌دل دانشگاهیان تسلی خاطر باشد و جامع نگری را در کنار دقت نظر رعایت کند تا همه امیدوارانه با اعتماد به او، به آینده‌ای روشن امیدوار باشند و حال هم استانی‌هایمان خوب باشد.

پرونده مطالبات و توصیه‌های دلسوزان خراسانی به استاندار بعدی برای ما بسته شدنی نیست و تریبون فعالان دیگر استان هم خواهیم بود، و پس از انتخاب استاندار بعدی نیز لیست مطالبات همه دلسوزان خراسانی تا برآورده شدن آن‌ها اولویت‌های پیگیری ما خواهد بود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ویژگی های استاندار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۹۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطالبه تاسیس بیمارستان شهر جدید سهند از استاندار آذربایجان شرقی

بسیج دانشجویی دانشگاه سهند طی نامه‌ای به مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی خواستار تاسیس بیمارستان شهر جدید سهند شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌ها خبرگزاری دانشجو، بسیج دانشجویی دانشگاه سهند طی نامه‌ای به مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی خواستار تاسیس بیمارستان شهر جدید سهند شدند.

شرح این نامه به شرح زیر است:

با عنایت به موقعیت جغرافیایی شهر جدید سهند، افزایش روز افزون سکنه، جمعیت بالای فعلی این شهر و نبود بیمارستان عمومی و تخصصی متناسب با ساختار شهری و جمعیتی، برآن شدیم تا بر اساس رسالت انقلابی اسلامی‌مان نیاز بر حق مردم شریف شهر جدید سهند را مطالبه کنیم.

طبق بند ۱۲ اصل سوم و اصل بیست و نهم قانون اساسی می‌توان نبود بیمارستان و عدم دسترسی به امکانات مناسب در حوزه بهداشت و درمان را حقوق تضییع شده مردم شهر سهند دانست؛ وعده‌های پوچ مسئولین امر، عدم شفافیت و دغدغه‌مندی متولیان امر در خصوص تاسیس بیمارستان محدود به دولت خاص و با مسئول خاصی نیست.

در دولت دوازدهم که چیزی غیر از وعده سرخرمن و کلنگ زنی نمایشی عابدی مردم شریف سهند نشده و پیگیری‌های شفاهی و حضوری انجام شده در دولت سیزدهم نیز تابحال کنشی در پی نداشته که سبب شد خواسته مردم سهند را از موضع رسمی بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی سهند مطالبه کنیم.

همچنین هیچ اطلاعات شفاف و عیانی در مورد تعداد تخت، تاریخ افتتاح، زمینه‌های ارائه خدمات، نتیجه تامین پزشکان مورد نیاز و اینکه تاسیس بیمارستان درگیر کدام پیچ مسئولین قرار گرفته وجود ندارد! حتی مشخص نیست این بیمارستان بر اساس آمایش سرزمینی و آمار جمعیتی مصوب آن زمان ساخته خواهد شد با جمعیت فعلی شهر؟

علاوه بر آن وعده‌های مسئولین امر در ظاهر هم هیچ قرابتی با یکدیگر ندارد. شخصی بیمارستان را ۳۰۰ تخت خوابه عنوان می‌کند! دیگری ظرفیت آن را ۲۰۰ تخت خواب می‌داند؟ دگر شخصی ۲۲۰ تخت خوابه! و طبق آخرین مصاحبه مدیر عامل شرکت عمران سهند ظرفیت بیمارستان ۶۴ تخت خواهد بود با قابلیت ارتقا به ۲۰۰ تخت خواب!

حال خارج از این آشوب شهر مسئولین در خصوص تاسیس بیمارستان یک سوال داریم که چه کسی در این وانفسای جاخالی دادن‌های مسئولین، جور ترک فعل و ناکارآمدی حضرات طی سالیان اخیر را خواهد کشید و تسلی بخش درد مردم شهر جدید سهند و بالی تامین رفاه‌شان شده و در راستای عدالت قدم خواهد برداشت؟

استاندار انقلابی و مردمی استان آذربایجان شرقی جناب آقای دکتر رحمتی خواهشمندیم بر اساس انتظارات به حق مردم از دولت مردمی سیزدهم نسبت به شفاف سازی موارد مطروحه و پیگیری‌های لازمه جهت تاسیس هر چه سریع‌تر بیمارستان دستورات لازمه را مبذول فرمایید.

دیگر خبرها

  • تک‌صدایی در لرستان نباید داشته باشیم/ هدف‌گذاری برای سفر دوم دولت
  • نیازمند تشکیل مجلس قدرتمند و کارآمد هستیم
  • برخورد تهدیدآمیز و امنیتی با مسائل کارگری را قبول ندارم/ تنظیم چند لایحه درخصوص مواد قانون کار توسط دولت
  • پرداخت تسهیلات به طرح‌های اشتغال‌زا در روستاهای دشتی
  • با مأموریت‌های چندگانه در حال فتح قله‌ها هستیم/ سد «معشوره» و «راه آهن» لرستان در دستور کار دولت است
  • وزیر کشور: استاندار جدید مازندران در حوزه اقتصاد متخصص است/ نوری: توجه جدی به اقتصاد دریا پایه خواهیم داشت
  • ۳۵۰۰ هکتار از مزارع مازندران بایر مانده است/ توقف فینسک
  • سردار رادان : با حمایت مجلس ، دولت و قوه قضائیه، اجرای طرح عفاف و حجاب را با قوت ادامه خواهیم داد
  • رئیسی: روابط ایران و پاکستان را در همه سطوح ارتقا می‌دهیم
  • مطالبه تاسیس بیمارستان شهر جدید سهند از استاندار آذربایجان شرقی