Web Analytics Made Easy - Statcounter

تهران-ایرناپلاس- فلورا سام نویسنده و کارگردان سریال «بی‌قرار2» با اعلام اینکه از تلویزیون گله‌مند است، از دلایل وقفه‌ 4 ساله ای که برای پخش این مجموعه به‌وجود آمده است، گفت.

کارگردان سریال «بی‌قرار» درباره دلایل ساخت فصل دوم این سریال، به خبرنگار ایرناپلاس گفت: ما یک سریال به نام «بی‌قرار» را در ده قسمت ساختیم، زمانی که این مجموعه پخش می‌شد، در قسمت‌های ششم یا هفتم بود که متوجه شدیم بیننده‌ها را به خودش جذب کرده و مردم این اثر را دوست داشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرف سازمان پیشنهاد دادند که اگر بشود قسمت دومش را هم بسازیم. آنجا بود که در مونتاژ تغییراتی انجام دادیم که پایان‌بندی باز بماند، یعنی فاینال کار را پخش نکردیم که بتوانیم قصه را عوض کنیم و به فصل دو برسانیم و بعد شروع به نگارش فیلمنامه برای فصل دوم و آغاز فیلمبرداری کردیم.

**تغییر مدیریت و مشکلاتی که سر راه ما ایجاد کرد

کارگردان سریال «باغ سرهنگ» در پاسخ به این پرسش که وقفه چهارساله‌ای که میان پخش فصل اول و دوم این مجموعه افتاده، چه صدماتی به مخاطبان این سریال و کمتر دیده شدن این مجموعه توسط بیننده‌هایش وارد می‎کند، خاطر نشان کرد: به دلیل وقفه چهارساله، مجبور شدیم 6 قسمت به‌عنوان خلاصه فصل اول این مجموعه را پخش کنیم، یعنی اول یک خلاصه 6 قسمتی پخش کردیم. خب کسانی بودند که ممکن بود سریال را ندیده باشند یا اگر هم دیده‌اند، الان فراموش کرده‌اند که در آن مجموعه چه اتفاقاتی افتاده است. بعد از آن 6 قسمت، پخش فصل دومش را بلافاصله شروع کردیم.

وی در ادامه افزود: در مورد دلیل وقفه چهار ساله‌اش باید بگویم که ما زمانی که مشغول فیلمبرداری بودیم، مدیریت سازمان عوض شد و این تغییر مدیریت مشکلاتی سر راه ما ایجاد کرد که باعث شد ما در این چهار سال نتوانیم سریال را پخش کنیم. این مشکلات اصلاً دلایل مالی نبوده است. آقای اوجی تهیه‌کننده ما با بودجه خودشان سریال را ‌ساختند و ما هیچ مشکل مالی نداشتیم. اما اینکه چرا چهار سال اجازه ندادند پخش شود، نمی‌دانم! شاید تا حدودی برخورد سلیقه‌ای با کار بود.

**امیرحسین صدیق به جای علی قربانزاده

بازیگر سریال «روزهای زندگی» درباره تغییر و اضافه شدن برخی از بازیگران در مجموعه «بی‌قرار» بیان کرد: من باید با همان بازیگران قبل کار را جلو می‌بردم. در این میان یکی از بازیگران ما از فصل یک نتوانست به خاطر مشغله کاری که داشت با ما ادامه دهد که آن هم آقای علی قربانزاده بود. به همین دلیل از آقای امیرحسین صدیق خواهش کردیم که آن نقش را بازی کند. ما مجبور شدیم سکانس‌هایی که در فصل یک ایشان حضور داشتند، با آقای صدیق تکرار کنیم، چون می‌خواستیم فصل یک را پخش کنیم که مردم داستان را به یاد بیاورند که با آقای صدیق این اتفاق افتاد. اما خوشبختانه بقیه بازیگران لطف داشتند که برنامه‌هایشان را هماهنگ کردند و چون به‌نوعی به این اثر دلبستگی داشتند، در کنار ما بودند. در فصل دوم آقایان آتیلا پسیانی، پژمان بازغی و خانم شقایق فراهانی به این مجموعه اضافه شدند.

**فصل دوم بهتر و پخته‌تر از فصل یک است

فلورا سام در پاسخ به این پرسش که با توجه به اینکه استقبال از مجموعه‌های چند فصلی تولید شده در کشور به اندازه فصل اولشان نیست، پیش‌بینی‌تان از استقبال فصل دوم «بی‌قراری» چیست؟ گفت: با توجه به بازخوردهایی که داریم به نظر می‌رسد قصه فصل دوم به‌دلیل اینکه یک مقدار قصه اکتیوتر و اکشن‌تر است و شخصیت‌های متفاوت‌تری در آن حضور دارد، به نظر خودم و منتقدانی که درباره این سریال نوشته‌اند و نقدهایی که از آنها خوانده‌ام، بهتر و پخته‌تر از فصل یک است.

**چرا فصل دوم سریال‌ها، به اندازه فصل اولشان مورد استقبال قرار نمی‌گیرد

بازیگر سریال «نشانی» درباره عواملی که باعث تضمین موفقیت سریال‌های چند فصلی می‌شود، عنوان کرد: بخشی از این عوامل به کارگردان و بخش دیگرش به متن برمی‌گردد. بالاخره گاهی اوقات در نگارش آنقدر که انرژی که باید گذاشته شود، نمی‌شود. مثلاً فصل دوم یک اثر شاید بهتر از فصل اولش نباشد. عوامل مختلفی دست‌اندرکار هستند که یک کار را روی آنتن ببرند، نمی‌شود گفت فقط کارگردان تأثیرگذار است. همه این عوامل باید دست‌به‌دست هم دهند تا بتوان کار را بهتر از قبل ارائه داد. بودجه، تهیه‌کننده و ... مهم است. وقتی همه این‌ها درست اتفاق بیفتد فصل دوم هم می‌تواند مثل فصل اول و یا بهتر از فصل یک باشد.

**از بی‌مهری تلویزیون دلخور هستم

سام با اعلام‌ اینکه یک نوع دلخوری و گله از تلویزیون دارد، تصریح کرد: به خاطر بی‌اعتنایی که به شخص من به‌عنوان یک کارگردان زن در تلویزیون می‌کنند، گله‌مند هستم، چون تا الان من تنها کارگردان و فیلمساز تلویزیون هستم که نویسنده هم هستم. از این بی‌مهری و بی‌اعتنایی خیلی دلخور هستم. من الان چهار سال است که در تلویزیون کار نکرده‌ام. دو پروژه آماده تولید دارم که الان حدود یک سال و نیم است به من اجازه تولید نمی‌دهند و مشکلات مالی را بهانه می‌کنند در صورتی که اگر مشکلات مالی باشد، در این یک سال و نیم خیلی کارهای دیگر تولید و فیلمبرداری شده است. از این اتفاق خیلی دلخور هستم و دلیلش را هم نمی‌فهمم. در این چهار سال همه کار کرده‌اند و روز به روز هم شاهد کارهای ضعیف‌تر هستیم. با این شرایط ناجور که همه از هم طلبکار هستند، با تلویزیون کار می‌کنند، ولی در این مدت چهار سال حتی رسانه‌ها هم نگفتند تنها کارگردان زن تلویزیون کجاست؟

**چرا کسی مثل خانم برومند نباید کار کند

وی در ادامه افزود: وقتی به‌عنوان خبرنگار از من می‌پرسید که چرا چهار سال کار نمی‌کنید، من چه باید بگویم؟ بهتر است که این پرسش را از مسئولانش بپرسید. بگویید آقایانی که مدیر هستید و به صندلی‌هایتان چسبیده‌اید، این کارگردانان کجا هستند نه فقط من. مرضیه برومند کجاست؟ کجا هستند آدم‌های شاخصی که در تلویزیون کار داشتند؟ این‌ها الان کجا هستند؟ چرا نیستند؟ دلیل این اتفاق چیست؟ یکی از دلایل این مسئله کم‌توجهی بقیه است، یعنی اگر روزنامه‌نگار و رسانه‌ها از کسانی که مسئول هستند، پرسشگر باشند که چرا کسی مثل خانم برومند نباید کار کند یا فلورا سام که کار می‌کرد و آثارش بیننده داشت، چرا الان کار نمی‌کند. من یک سال و نیم است که دوتا کار دارم، اما اجازه تولید ندارم، می‌گویند که پول نداریم، پس چرا برای بقیه پول دارند.

گفت‌وگو از هنگامه ملکی

**اداره کل اخبار چندرسانه‌ای**ایرناپلاس**

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ايرناپلاس تلويزيون فلورا سام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۹۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمو پورنگ به «لالایی» نزدیک شد و تلویزیون به سریالی فوتبالی!

این روزها سریال‌هایی در راه تلویزیون‌اند و در عین حال برخی از تلویزیونی‌های با قدمت هم با کاری جدید سر از نمایش‌خانگی درمی‌آورند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، پیگیری‌هایی که انجام شده این روزها تلویزیون 52 سریال در حال پیش‌تولید و تولید دارد که از سمتِ سیمافیلم پیش می‌رود و سریال‌هایی هم توسط برخی از سازمان‌ها و نهادهای فرهنگی پیش می‌رود که به روال گذشته برای پخش از تلویزیون ساخته می‌شوند. 

به طور مثال سریال «بوقچی» که مجموعه تلویزیونی فوتبالی است، البته در دهه‌های گذشته داریوش ارجمند و اکبر عبدی سریال «به سوی افتخار» را با فضای مافیای فوتبال به آنتن تلویزیون رساندند. یا «پژمان» با بازی پژمان جمشیدی و پرداختن به بازیکنان شناخته شده و مصائب و مشکلات‌شان، «سه پنج دو» به گونه‌ای سرمایه‌گذاران و مافیای فوتبال، «آخرین بازی» و «لژیونر» هم جزو دیگر کارهای فوتبالی به شمار می‌رود که تاکنون در ساختار تلویزیون به آنها پرداخته شده است.

البته این روزها «پرویز خان» هم بعد از حضور در جشنواره فیلم فجر و اکران در سینما به شبکه نمایش‌خانگی آمده است.

حالا باید دید «بوقچی» با چه هدفی ساخته شده و تنها قصدِ به هیجان درآوردن مخاطب به واسطه پرداختن به «فوتبال» در یک اثر نمایشی را دارد یا به دنبال اهدافی دیگر است؟

ماجرای «بدل» رضا عطاران در تلویزیون چیست؟

این سریال در تهران به فیلمبرداری خودش ادامه می‌دهد و پیگیری‌ها نشان می‌دهد تا تیرماه تصویربرداری سریال ادامه خواهد داشت. حسن حبیب‌زاده کارگردانی سریال را برعهده دارد و گفته می‌شود موسسه هنری سوره آن را تهیه می‌کند. در این سریال حسن پورشیرازی، امیر غفارمنش، آرش نوذری، امیر کربلایی‌زاده، شهره سلطانی، رامین ناصر نصیر و بسیاری دیگر از هنرمندان به ایفای نقش می‌پردازند.

اما سریالی دیگر که تلویزیونی‌های قدیم به سمتِ آن رفته‌اند یک سریال فانتزی در حوزه کودک و نوجوان است که برای اولین بار داریوش فرضیایی یا همان عمو پورنگ در برنامه تحویل سال یک خبر کوتاهی از آن داد. سریال «لالایی» که قرار است با بازی او بعد از مدت‌ها غیبت و البته فضایی متفاوت از یکی از پلتفرم‌های نمایش‌‌خانگی پخش شود. 

این سریال به کارگردانی احمد درویشعلی‌پور که سال‌ها با داریوش فرضیایی کار کرده و «سرزمین بالش‌ها» را با او در شبکه نمایش‌خانگی داشت این روزها در اواخر تصویربرداری به سر می‌برند و گروه در تهران مشغول فعالیت‌اند تا اواخر اردیبهشت‌ماه کار به پایان برسد. قرار است این سریال امسال در یکی از پلتفرم‌های نمایش‌خانگی پخش شود.

امیر کربلایی‌زاده که مدت‌ها از او خبری نیست و بیشتر به آموزش استندآپ کمدی و اجرای تئاتر مشغول است در این سریال به ایفای نقش می‌پردازد و فرهاد بشارتی هم چندی پیش از حضور خود در این سریال خبر داده بود. قطعاً بازگشت داریوش فرضیایی بعد از مدت‌ها با سریالی در شبکه نمایش‌خانگی را می‌توان به فال نیک گرفت، چون خبرها حاکی از همکاری مجدد او با تلویزیون است. 

سریال «لالایی» و نقش‌آفرینی داریوش فرضیایی متفاوت از کارهایی است که تاکنون از او به عنوان کاراکتر عمو پورنگ دیده شده است. در عین حال باید دید با حضور او و هنرمندانی که در «محل گل و بلبل» و برخی از پروژه‌هایی که او و دوستان داریوش فرضیایی فعالیت داشته‌اند می‌تواند اقبال را نسبت به محدود کارهای کودکانه نمایش‌خانگی برگرداند یا خیر.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بازیگری متفاوت عمو پورنگ؛ منتظر این سریال در نمایش خانگی باشید
  • عکس | بازدید رئیس رسانه ملی از پشت صحنه سریال «سلمان فارسی»
  • ساخت سریال‌های جدید «الف ویژه» در دستور کار تلویزیون
  • سریال‌های جدید تلویزیون/ از بدل علی مشهدی تا نمایش توان علمی کشور
  • شنیدن ملودی‌های شریف روی نُت «رعنا»/ موسیقی خوب برای سریال خوب است
  • شنیدن ملودی های شریف روی نُت «رعنا»/ موسیقی خوب برای سریال خوب
  • عمو پورنگ به «لالایی» نزدیک شد و تلویزیون به سریالی فوتبالی!
  • دست پر تلویزیون برای بهار و تابستان پیش رو / سریال‌های جدید آنتن را پررونق می‌کنند؟
  • سریال‌های جدید آنتن را پررونق می‌کنند؟
  • تصویر حیرت‌انگیزازدست زن مصری بعداز ۳۳۰۰ سال