Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، یعقوب شیویاری با یادآوری مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم ایران در پی تحریم های آمریکای جنایتکار، گفت: در این برهه حساس و تاریخی که با تحریم های اقتصادی آمریکای جنایتکار مردم ایران با مشکلات اقتصادی و معیشتی دست و پنجه نرم می کنند وظیفه دولت است که با اجرای درست و دقیق قوانین ابلاغی مشکلات مردم را به حداقل برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی، تنها راهکار برون رفت از مشکلات اقتصادی موجود بر اساس فرامین رهبر معظم انقلاب را اقتصاد مقاومتی و تقویت حمایت از کالا و خدمات ایرانی دانست و افزود: کاهش ارزش پول ملی و نوسانات ارزی سم مهلکی بر بدنه اقتصاد کشور و نشان از بی برنامگی و ضعف مدیریت سیستم پولی و بانکی تیم اقتصادی  دولت بود که می طلبد با مسببان این موضوع با جدیت برخورد و بر اساس قانون اقدام شود.

وی عملکرد بانک مرکزی برای کاهش تقویت ارز و پول ملی را طی هفته های اخیر بسیار مثبت و موثر دانست و ادامه داد: انتظار می رود همچنان شاهد عملکرد مثبت دولت در این زمینه باشیم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، یادآور شد: در روزهای اخیر شاهد انتصابات فامیلی برخی از مسئولان ارشد دولت در مناصب دولتی و خصولتی هستیم که به گونه ای دهن کجی و سوء استفاده از قانون منع بکارگیری بازنشستگان در مناصب دولتی هستیم و تداعی گری این مسئله است که آقایان رفتند و آقازاده ها آمدند؛ تا کی باید شاهد استفاده از رانت در انتصابات باشیم.

شیویاری با تاکید بر اینکه برای مدیریت ارشد در یک وزارتخانه تجربه لازم است، افزود: در حالی که شاهدیم افراد فاقد تجربه تا سمت معاون وزیر نیز پست گرفته اند که لازم است سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات با بازرسی های فوری در اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان فعال تر باشند البته در برخی وزارت خانه ها هم شاهدیم که بازنشستگان به عنوان مشاور منصوب و شغل سابق را انجام می دهند که نوعی دور زدن قانون است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با یاداوری اینکه این روزها شاهدیم که  گردابی که کشورهای غربی مانند فرانسه برای ایران پیش بینی کرده بودند خود در آن گرفتار شده اند؛ اعتراضات مردم فرانسه در مهد دموکراسی با شدیدترین راه ممکن سرکوب می شود این در حالی است که سازمان ملل و شورای امنیت دم از نقض حقوق بشر در ایران می زنند.

وی گفت: به فرموده رهبر معظم انقلاب ما تابستان بسیار خوبی داشتیم اما پاییز آنها بسیار خشن و خون آلود بود و این نوید بهار غربی را می دهد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، از وزیر بهداشت و رییس سازمان اورژانس کشور در راستای حل مشکلات حوزه انتخابیه و تخصیص یک دستگاه بالگرد و یک دستگاه ام آر آی و استقرار اورژانس هوایی در شهرستان میانه به عنوان دومین شهر در استان تقدیر و تشکر کرد.

شیویاری خطاب به وزیر نیرو با بیان اینکه رئیس جمهور در سفر اخیر خود به استان دستور داد مشکل آب شرب میانه را حل کند، یادآور شد: انتظار می رود در این زمینه اقدامی اساسی شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، ضمن سپاسگزاری از زحمات و تلاش های وزارت راه در حوزه انتخابیه با انتقاد از اینکه برای بنده به عنوان نماینده خجالت آور است که پیگیری های متعدد هنوز به سرانجام نرسیده است، تصریح کرد: آقای اسلامی با انرژی کافی وارد وزارت راه شدید؛ همکاران شما از مدیران و معاونان راه زحمات فراوانی کشیدند و در میانه حضور داشتند و شاهد مشکلات بودند و به شما منعکس کردند در این رابطه می طلبد دستور دهید مشکلات مذکور حل شود.

وی خطاب به وزیر ورزش و جوانان با انتقاد از اینکه ورزشگاه شهید سرانجام میانه هنوز به بهره برداری کامل نرسیده است، گفت: تذکرات شفاهی و پیگیری های متعدد به سرانجام نرسیده است تقاضا می شود بررسی و پیگیری های لازم را انجام دهید.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، خطاب به وزیر کشور با بیان اینکه عهدنامه ننگین ترکمانچای را به یاد دارید، افزود: شهر ترکمانچای میانه همزمان با شهر کرج به بخشداری تبدیل شده و آرزوی دیرینه مردم است که بر اساس تقسیمات کشوری به فرمانداری تبدیل شود از رئیس جمهور و وزیر کشور تقاضا می شود در این مورد چاره اندیشی اساسی شود و اگر در این زمینه اقدام نشود عواقب آن دامنگیر کشور می شود؛ در این رابطه می طلبد مشکلات صنعت و آب شرب نیز رفع شود.

کد خبر 4486473

منبع: مهر

کلیدواژه: قانون منع به کارگیری بازنشستگان میانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۹۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی دولت: پس از بارش‌های اخیر بخشی از حقابه هیرمند آزادسازی شد / معیشت مردم و ایجاد رشد اقتصادی اولویت مذاکرات مشترک دولت و مجلس دوازدهم خواهد بود

بهادری جهرمی گفت: این دولت در طول دوره گذشته تعامل خوبی با مجلس یازدهم داشت، همین مسیر تعاملی دولت با مجلس دوازدهم نیز ادامه خواهد یافت.

 به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو، علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه طی سخنانی ضمن گرامیداشت شکست تاریخی حمله نظامی آمریکا به طبس و قدردانی از مردم سمنان برای استقبال پرشور از رییس‌جمهور و هیات دولت در سفر استانی اخیر اعضای کابینه، بیان کرد: اعضای دولت به صورت شبانه‌روزی برای حل مشکلات و توسعه کشور می‌کوشند.

وی افزود: رییس‌جمهور هم‌اکنون در سفر به پاکستان هستند و سعی می‌شود برای تحقق شعار سال از تمامی ظرفیت‌های داخلی و خارجی استفاده شود. ایشان فردا به سریلانکا خواهند رفت و توافقات دوجانبه وجود خواهد داشت و یک پروژه افتتاح خواهد شد.

سخنگوی دولت اظهار داشت: هم‌چنین هفته گذشته سومین جلسه معاون اول رئیس جمهور با فعالان بخش خصوصی برگزار شد و این جلسات با توجه به شعار سال و لزوم دخیل کردن مردم و بخش خصوصی در اقتصاد برگزار و دنبال می‌شود.

بهادری‌جهرمی در پاسخ به سوالی پیرامون سفر فردای رییس‌جمهور به سریلانکا گفت: سفر رییس‌جمهور به پاکستان و سریلانکا با محوریت توسعه روابط است و با توجه به اقدامات تروریستی و اقدامات خرابکارانه در منطقه، توسعه و تقویت همکاری‌های دو کشور نیز دنبال می‌شود و در زمینه تبادلات اقتصادی اهمیت دارد. حجم تجارت خارجی دو کشور افزایش یافته و صادرات ما به پاکستان هم افزایش داشته است. پاکستان در سال گذشته ششمین مقصد صادراتی برای ما بوده و میزان صادرات از ۱.۵ میلیارد دلار به بیش از ۲ میلیارد دلار رسیده است. در این سفر هدف‌گذاری شده که حجم تجاری تبادلات به ۱۰ میلیارد دلار برسد.

وی اضافه کرد: در سفر رییس‌جمهور به کشور سریلانکا، یک پروژه و طرح انتقال آب، سدسازی و نیروگاه با حجم گسترده و توان فنی گسترده توسط نخبگان ایرانی اجرا شده که فردا با حضور رییس‌جمهور افتتاح خواهد شد. ارزش این پروژه حدود ۵۰۰ میلیون دلار بوده که توسط دولت سریلانکا تامین شده و کار اجرا توسط نخبگان ایرانی انجام شده است.

ادامه دارد...

دیگر خبرها

  • چین: صلح در منطقه با تحقق عدالت برای فلسطینی‌ها محقق می‌شود
  • پورمختار: مراکز پژوهشی، راهکارهای عملی برای مشارکت مردم در جهش تولید ارائه کنند
  • تصویب تشکیل استان تهران شرقی
  • هاشمی: امروز آرزوی دیرینه ورزش محقق شد / نسبت به سال گذشته، ۹۴ درصد رشد در افتتاح پروژه‌ها داشته‌ایم +فیلم
  • بارندگی یزد به درستی مدیریت شد
  • ایجاد منطقه مشترک اقتصادی مالزی و سنگاپور
  • سخنگوی دولت: پس از بارش‌های اخیر بخشی از حقابه هیرمند آزادسازی شد / معیشت مردم و ایجاد رشد اقتصادی اولویت مذاکرات مشترک دولت و مجلس دوازدهم خواهد بود
  • یک شهرستان جدید به کشور اضافه شد | ترکمانچای کجاست و چرا شهرستان شد؟
  • (تصاویر) سفر تاریخی وزیر خارجه انگلیس به آسیای میانه
  • دیدار نماینده منتخب مردم شهرستان های ابر با وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی