Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-29@15:52:51 GMT

◄ موتور ملی لکوموتیو رونمایی شد

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۷۹۴۹۷

◄ موتور ملی لکوموتیو رونمایی شد

تین‌نیوز | 

 از موتور ملی لکوموتیو در سومین نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز،  معاون ناوگان راه‌آهن امروز در نمایشگاه حمل و نقل ضمن ابراز خرسندی نسبت به رونمایی از موتور ملی لکوموتیو ساخته شده توسط متخصصان داخلی گفت:‌ این موتور توسط شرکت دیزل سنگین ایران و به کمک متخصصان ایرانی ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مجتبی تفقدی ادامه داد: قرارداد ساخت این موتور ملی از سال ۸۸ منعقد شد و سال ۹۰ اولین نمونه تولید شده از آن  آزمایش شد و تا الان نیازمند تغییراتی بود که اعمال شد.

معاون ناوگان راه‌آهن افزود: حدود دو الی سه سال ساخت این موتور به تعویق افتاد و پس از آن، یک شرکت داخلی موفق به تکمیل این موتور ملی شد که اولین نمونه آن تست روی زمین شد و پس از موفقیت، روی لکوموتیو نیز نصب شد و مورد آزمایش قرار گرفت.

تفقدی ادامه داد: بنابراین در حال حاضر ما لکوموتیو با موتور ملی داریم که در ناوگان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

معاون ناوگان راه‌آهن با بیان این‌که از این موتورهای لکوموتیو برای لکوموتیوهای مانوری استفاده می‌شود،‌ اظهار داشت:‌ در حال حاضر حدود ۱۵۰ دستگاه لکوموتیو مانوری در ناوگان ریلی کشور فعال است و به حدود ۵۰ تا ۷۰ دستگاه لکوموتیو دیگر نیز نیاز داریم.

تفقدی تصریح کرد: برای واردات مشابه این موتور ملی حدود ۴۰۰ هزار یورو نیاز است و قرارداد ما در سال ۸۸ بابت هر دستگاه موتور ملی با شرکت داخلی ۲ میلیارد ریال بود که به دلیل نوسانات قیمتی این رقم افزایش خواهد یافت اما قطعا قیمت آن از قیمت‌های وارداتی بسیار کم‌تر خواهد بود.

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: ایران حمل و نقل راه آهن واردات یورو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۹۴۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آفریقا، هدف ویژه صادراتی نفت سپاهان

مدیرعامل شرکت نفت سپاهان گفت: به دلیل دسترسی آسان در شرایط حاضر به بازارهای آفریقا، با حضور در نمایشگاه ایران اکسپو، به‌دنبال رایزنی و دریافت داده‌های مرتبط با خودروهای رایج در کشورهای آفریقایی برای تولید و صادرات محصولات مورد نیاز این بازارها هستیم. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، فرهاد امین دهقان، مدیرعامل شرکت نفت سپاهان در حاشیه نمایشگاه ایران اکسپو در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در سال گذشته با رسیدن این شرکت به حداکثر ظرفیت تولید،  بیش از 760 هزار تن انواع روانکار صنعتی در این شرکت تولید و افزون بر 500 هزار تن آن، راهی بازارهای صادراتی شد که 400 میلیون دلار ارزآوری برای کشور به‌همراه داشت و خوشبختانه صددرصد ارزها وارد سامانه ارزی کشور شد.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های صادراتی، این شرکت در همکاری با گروه‌های دانش‌بنیان درصدد افزایش کیفیت محصولات تولیدی و تولید محصولات خاص در جهت دریافت معتبرترین گواهی‌نامه‌های استاندارد برای مقاصد صادراتی است.

مدیرعامل شرکت نفت سپاهان، از قاره آفریقا به‌عنوان هدف ویژه صادراتی این کشور نام برد و گفت: به دلیل دسترسی آسان در شرایط حاضر به بازارهای آفریقا، با حضور در نمایشگاه ایران اکسپو، به‌دنبال رایزنی و دریافت داده‌های مرتبط با خودروهای رایج در کشورهای آفریقایی برای تولید و صادرات محصولات مورد نیاز این بازارها هستیم.

وی افزود: محصولات روانکار شرکت نفت سپاهان تاکنون به 11 کشور شامل هند، چین، کشورهای آذری زبان و برخی کشورهای آفریقایی، عرضه شده‌ و با استقبال خوبی روبرو شده است.

امین دهقان به عرضه محصول روغن موتور "مگلوب" این شرکت به کشور امارات متحده عربی اشاره کرد و گفت: این محصول که با برخورداری از استاندارد روز اروپا برای خودروهای لوکس طراحی و تولید شده است، حضور نسبتا موفقی در این بازار داشت و تلاش داریم امسال حضور خود را با قدرت بیشتری در این بازار ادامه دهیم.

وی، از تولید روغن موتور سفارشی در این شرکت خبر داد و گفت: در قرارداد با شرکت ایران خودرو، هم‌اکنون روغن موتور ویژه موتور مورد نظر را تولید و به این خودروساز عرضه می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت نفت سپاهان با اشاره به 15 برنامه در طرح توسعه شرکت، از تولید محصول "گریس کلسیم" برای نخستین بار در این شرکت خبر داد و افزود: 9 محصول جدید در برنامه تولید این شرکت در دستورکار است که سه مورد آن ویژه خودروهای سنگین و دیزل است.

امین دهقان با اشاره به 3 برنامه اصلی شرکت نفت سپاهان خاطرنشان کرد: پروژه F.R.W شرکت هم‌اکنون با 90 درصد پیشرفت با هدف افزایش کیفیت محصولات، امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی افزود: پروژه دوم TDAE تولید محصول Green RPOضمن برخورداری از قابلیت ویژه صادراتی، کشور را از واردات این محصول بی‌نیاز می‌کند.

به گفته‌ وی، توسعه بازار عرضه مویرگی محصولات در شرکت کیمیا اسپیدی، سومین برنامه شرکت برای امسال است که در صدد افزایش نمایندگی‌های توزیع مستقیم محصولات شرکت در سطح کشور هستیم.

امین دهقان به همکاری میان تولیدکنندگان اصلی روغن موتور در کشور اشاره و تاکید کرد: این همکاری، ضمن کمک به ثبات نسبی بازار داخلی، در تأمین مواد اولیه نیز مؤثر بوده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی نفت سپاهان
  • انعقاد تفاهم‌نامه تأمین ناوگان اتوبوسرانی مشهد
  • رونمایی از اولین موتور احتراقی غیرآلاینده جهان در ژاپن
  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه ناوگان هوایی
  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان درتوسعه ناوگان هوایی
  • فروش اقساطی خودرو کارکرده؛ رونمایی از تب جدید معاملات خودرویی
  • افزودن ۲ فروند بالگرد به ناوگان هوایی همدان
  • رانت ۴ میلیارد دلاری مونتاژکاران؛ التهاب بازار خودرو نخوابید
  • اضافه شدن ۲ بالگرد به ناوگان امدادی و آموزشی همدان
  • (تصاویر) «چری» با طراحی متحول شده در نمایشگاه پکن رونمایی شد