Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@21:10:10 GMT

حمله پلیس نیکاراگوئه به تجمع خبرنگاران در پایتخت

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۷۹۶۰۹

حمله پلیس نیکاراگوئه به تجمع خبرنگاران در پایتخت

پلیس نیکاراگوئه با تشدید عملیات خود برای سرکوب رسانه‌ها، تجمع اعتراضی خبرنگاران در پایتخت را مورد حمله قرار کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از دویچه وله، روزنامه نگاران مستقل اخیرا در کمپین سرکوب چند ماهه‌ای در نیکاراگوئه که متعاقب اعتراضات بر ضد دنیل اورتگا، رئیس جمهور این کشور تشدید شده، بسیار تحت اذیت و آزار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز شنبه گزارش شد که تعدادی خبرنگار تحت رهبری یکی از دبیران مطبوعاتی سرشناس نیکاراگوئه به نام کارلوس فرناندو چامورو در اطراف مقر پلیس این کشور در شهر ماناگوا تجمع کرده و مطالباتی نظیر رسیدگی به قضیه غارت کردن دفاتر متعلق به چامورو را مطرح کردند.

چامورو دبیر یک رسانه اینترنتی خبری به نام سایت "محرمانه" است که در ضدیت با دولت نیکاراگوئه مطلب می نویسد. روز جمعه تصاویری از حمله و غارت دفتر سایت محرمانه منتشر شد. چامورو ادعا کرد که مقامات این کشور این حمله را انجام داده و چندین سیستم کامپیوتری را نیز توقیف کرده‌اند.

در عین حال حملاتی نیز علیه ساختمان‌های چند سازمان جامعه مدنی دیگر صورت گرفت.

نیکاراگوئه از ماه آوریل صحنه ناآرامی و اعتراضات ضد دولتی بوده است که تاکنون صدها کشته و زخمی و زندانی در پی داشته است.

کمیسیون حقوق بشر اینتر آمریکن اخیرا گفته که نیکاراگوئه دست به افزایش سرکوب سازمان‌های غیردولتی و رسانه‌های مستقل زده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۹۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری یکی از موادفروشان بزرگ پایتخت/ کشف ۲۲ کیلو شیشه

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر پایتخت از دستگیری یکی از قاچاقچیان اصلی تهیه و توزیع شیشه در تهران خبر داد و گفت: در این عملیات متهم متواری تحت تعقیب دستگیر و از مخفیگاه وی ۲۲کیلوگرم شیشه کشف شد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سرهنگ حسین باباپور رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ اظهار کرد: در راستای مبارزه قاطع و همه جانبه علیه قاچاقچیان و سوداگران مرگ و برخورد ویژه با عوامل و عناصر اصلی تهیه و توزیع مواد مخدر و روانگردان در تهران، ماموران عملیات ویژه این پلیس با انجام اقدامات پلیسی گسترده دریافتند، یکی از قاچاقچیان حرفه ای مواد مخدر که از محکومان تحت تعقیب است به بهانه کرونا از زندان مرخصی و دیگر به زندان مراجعه نکرده است  و با تشکیل یک باند اقدام به توزیع گسترده مواد مخدر در جنوب پایتخت می کند.

وی افزود: از همین رو  با گسترش چتر اطلاعاتی مخفیگاه متهم شناسایی و تردد متهم تحت کنترل در آمد و مشخص شد که خبر دریافتی صحت داشته و تعدادی افراد مشکوک به مخفیگاه متهم در حال تردد هستند. 

انهدام باند بزرگ قاچاق مواد مخدر/کشف 3 تن تریاک و مهمات جنگی

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر تهران گفت: پس از هماهنگی با مقام قضائی، در یک عملیات غافلگیرانه متهم در مخفیگاهش دستگیر و در بررسی‌های بیشتر از این مکان  22کیلوگرم شیشه کشف شد.

سرهنگ باباپور از موفقیت کامل ماموران در انجام  این عملیات خبر داد و ابراز داشت : متهم پس از تکمیل تحقیقات پلیسی در اختیار دستگاه قضائی قرار گرفت.

وی در پایان گفت: امیدواریم با دستگیری متهم که از قاچاقچیان و از اعضای اصلی توزیع مواد مخدر در جنوب پایتخت بود بسترهای آلودگی جوانان به اعتیاد و مواد مخدر کمتر و کمتر شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حمله اسرائیل به حومه دمشق پایتخت سوریه
  • حمله تند ستاره برزیلی به روبینیو و آلوز
  • محفل امام حسنی‌ها رویکردی جدید از احساسات مردم درمناسبت‎های مذهبی
  • طرح ویژه جهاد فرهنگی برای پایتخت فرهنگی جهان تشیع
  • دستگیری یکی از موادفروشان بزرگ پایتخت/ کشف ۲۲ کیلو شیشه
  • از توضیح رئیس رسانه ملی درباره حواشی «پایتخت» تا درگذشت فردوس کاویانی
  • تداوم تظاهرات ضدصهیونیستی در پایتخت اردن علی رغم سرکوب
  • داعش سرکوب شده است
  • معابر پایتخت خلوت است / سراغ سرعت و سبقت نروید 
  • معابر پایتخت خلوت است/ ممنوع بودن سرعت و سبقت