Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست شهرداری اراک گفت: در محله‌های مهاجرپذیری که امکانات شهری، کمتر وجود دارد باید با استفاده از اعتمادسازی و مشارکت خود ساکنین، امکانات شهری را گسترده‌تر کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیار آفتاب؛ ابوالفضل شالی بگ سرپرست شهرداری اراک روز یک‌شنبه در هشتمین جلسه ستاد بازآفرینی شهری ۹۷ ضمن تبریک میلاد باسعادت امام حسن عسکری(ع) گفت: در چند دهه گذشته شاهد توسعه سریع شهری هستیم و در بعضی از محله‌های مهاجرپذیر شهر نسبت به محله‌های مرکزی، امکانات شهری کمتر دیده‌شده درصورتی‌که ساکنین این محله‌ها نیز حق استفاده از امکانات شهری رادارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در محله‌های مهاجرپذیری که امکانات شهری، کمتر وجود دارد باید با استفاده از اعتمادسازی و مشارکت خود ساکنین، امکانات شهری را گسترده‌تر کنیم چراکه اعتمادسازی و جلب مشارکت شهروندان باعث پیشبرد هرچه بهتر امور می‌شود.

شالی بگ با اشاره به جذب اعتبار خوبی که از سوی صندوق توسعه ملی به برنامه‌های بازآفرینی شهری اختصاص داده‌شده، عنوان کرد: جذب این اعتبار شرایط خوبی را ایجاد می‌کند و می‌بایست با همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی از این اعتبار به نحو مطلوب و مناسبی استفاده کنیم.

وی در ادامه، برنامه‌های بازآفرینی شهری شهرداری اراک را احداث رینگ فضای سبز کمربندی غربی کوی امام علی(ع)، احداث دیوار ساحلی کوی شهدای صفری و رودکی، ساماندهی قبرستان قدیمی کوی قنات ناصری با رعایت ضوابط قانونی و اجتماعی، احداث مرکز چندمنظوره کوی سجادیه(باغ خلج) و راه‌اندازی سرای محله در ۵ نقطه از شهر اراک، عنوان کرد.

 سرپرست شهرداری اراک اظهار کرد: بهسازی محیطی کوی قنات ناصری، اصلاح شبکه راه‌ها و معابر جهت سنگ‌فرش محدوده بافت تاریخی، احداث موزه فرش در پارک شهر، احداث پارکینگ مکانیزه در محدوده بافت تاریخی شهر، احیا قنوات و نحوه استفاده از آب آن، تملک بانک شاهی، اصلاح شبکه توزیع و روشنایی محلات هدف شهر اراک و احداث مخزن آب در کوی امام علی(ع) و کوی ولیعصر(عج) توسط شرکت آب و فاضلاب شهری از دیگر برنامه‌های بازآفرینی شهری شهرداری اراک است  که می‌بایست به‌صورت مشارکتی با سایر دستگاه‌های اجرایی انجام شوند.

وی خاطرنشان کرد: توسعه کار مشترک و جلب مشارکت همه‌جانبه آحاد ساکنان، مالکان و افراد علاقه‌مند و ذی‌نفع در امر بهسازی و نوسازی شهری، صرفاً در یک بستر شفاف، مطمئن و مملو از اعتماد متقابل تحقق می‌یابد.

لازم به ذکر است در این جلسه دو پروژه احداث بازارچه‌های ارائه صنایع‌دستی شهروندان به‌ویژه بانوان و احداث سالن‌های چندمنظوره در محله‌های فرسوده جهت پدافند غیرعامل به برنامه‌های بازآفرینی شهری شهرداری اراک اضافه شد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۹۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با عملکرد جهادی مدیریت شهری چتر خدمت بر سر همه محلات شهر گسترده خواهد شد

نایب رئیس شورای اسلامی زرین‌شهر گفت: یکی از سیاست‌های شهرداری و شورای اسلامی زرین‌شهر در دوره ششم این است که باید با عملکرد جهادی چتر خدمت بر سر همه محلات شهر و شهروندان گسترده شود و این مهم با هدف توسعه و ایجاد تحول در شهر در سال ۱۴۰۳ با قدرت دنبال خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، صفیه حیدرزاده، امروز_ چهارشنبه هشتم فروردین_ در جمع پرسنل شهرداری زرین‌شهر اظهار کرد: شهرداری از جمله سازمان‌هایی است که بیشترین خدمت‌رسانی را به شهروندان دارد و یکی از اتفاقات مهمی که در دوره ششم مدیریت شهری زرین‌شهر رخ داد، انجام اقدامات فرهنگی و اتمام پروژه‌های عمرانی است که باهدف نشاط و شادابی شهروندان و همچنین پیشرفت و توسعه و آبادانی شهر انجام شده است.

وی افزود: یکی از سیاست‌های شهرداری و شورای اسلامی زرین‌شهر در دوره ششم این است که باید با عملکرد جهادی چتر خدمت بر سر همه محلات شهر و شهروندان گسترده شود و این مهم با هدف توسعه و ایجاد تحول در شهر در سال ۱۴۰۳ با قدرت دنبال خواهد شد.

نایب رئیس شورای اسلامی زرین‌شهر تصریح کرد: حوزه فعالیت و مسئولیت در شهرداری بسیار متنوع و گسترده است و موفقیت این نهاد در حل چالش‌های شهری و خدماتی که ارائه می‌کند، در گرو همدلی و همراهی همه‌جانبه سه ضلع شهردار، اعضا شورای شهر و پرسنل شهرداری است.

وی ادامه داد: خوشبختانه طی زمان سپری شده از عمر مدیریت شهری زرین‌شهر در دوره ششم فضای همدلی و همکاری خوبی بین سه ضلع شهردار، اعضا شورای شهر و پرسنل شهرداری ایجاد شده است و با همراهی شهروندان قادر خواهیم بود اتفاقات مثبتی را در خطه طلایی ایران رقم بزنیم.

حیدرزاده با بیان اینکه امروز شاهد افزایش رضایتمندی شهروندان در این شهر هستیم، اضافه کرد: باید از تلاش شهردار زرین‌شهر تقدیر کرد، چراکه در سال ۱۴۰۲ شاهد افتتاح بیشترین پروژه‌های عمرانی توسط شهرداری زرین‌شهر در سطح شهرستان لنجان بودیم و در این مسیر باید از پرسنل شهرداری تشکر کرد که در اجرای امورات شورای شهر و شهرداری به شکل جهادی عمل کردند.

وی عنوان کرد: وصول دو هزار میلیارد ریالی بودجه شهرداری زرین‌شهر در سال ۱۴۰۲ نشان داد تحقق بودجه سال‌جاری نیز به خوبی انجام خواهد شد.

نایب رئیس شورای اسلامی زرین‌شهر خاطرنشان کرد: امیدواریم در سال ۱۴۰۳ نیز بتوانیم در مسیر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و در نهایت توسعه پایدار زرین‌شهر حرکت کنیم.

کد خبر 739570

دیگر خبرها

  • مجموعه تاریخی شیخ احمد جام، نقطه عطفی در بازآفرینی و تحول هنر و معماری خراسان
  • امکانات لازم برای اسکان مسافران در کمپ گردشگری شرق فراهم می‌شود
  • با عملکرد جهادی مدیریت شهری چتر خدمت بر سر همه محلات شهر گسترده خواهد شد
  • انقلاب شهری با حرکت به سمت محله‌های هوشمند
  • طرح‌های شهری با دید کارشناسی اجرا شوند
  • بازگشایی مسیرهای کنارگذر شیراز
  • پیشرفت ۳۰ درصدی پروژه باززنده‌سازی کارون
  • پیشرفت۳۰ درصدی پروژه باز زنده‌سازی کارون
  • سکوی سوم ثبت فرصت‌های سرمایه گذاری از آن شهرداری‌های خراسان جنوبی
  • مشارکت در طرح‌های اقتصادی، از برنامه‌های اولویت‌دار شهرداری‌های خراسان جنوبی