Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-19@15:38:07 GMT

گرانی 14 تا 66 درصدی کالاهای اساسی در یک سال

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۷۹۸۳۷

گرانی 14 تا 66 درصدی کالاهای اساسی در یک سال

پول‌نیوز - نرخ لبنیات ۶۶.۵ درصد، تخم مرغ ۶۱.۵ درصد، برنج ۲۳.۸ درصد، حبوب ۱۴.۴ درصد، میوه‌های تازه ۵۳.۸ درصد، سبزی‌های تازه ۳۷.۱ درصد، گوشت قرمز ۴۸.۲ درصد، گوشت مرغ ۴۴.۱ درصد، چای ۲۳.۲ درصد، روغن نباتی ۴۳.۸ درصد و قند و شکر ۳۹.۸ درصد افزایش یافته است.

تازه ترین گزارش رسمی بانک مرکزی از متوسط قیمت خرده فروشی کالاهای اساسی مردم نشان میدهد که در هفته منتهی به شانزدهم آذر ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل نرخ لبنیات 66.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 درصد، تخم مرغ 61.5 درصد، برنج 23.8 درصد، حبوب 14.4 درصد، میوه‌های تازه 53.8 درصد، سبزی‌های تازه 37.1 درصد، گوشت قرمز 48.2 درصد، گوشت مرغ 44.1 درصد، چای 23.2 درصد، روغن نباتی 43.8 درصد و قند و شکر 39.8 درصد افزایش یافته است.

همچنین آمارهای بانک مرکزی از خلاصه نتایج گزارش متوسط قیمت خُرده‌فروشی برخی از مواد خوراکی در هفته منتهی به شانزدهم آذر ماه نشان میدهد که در این هفته قیمت 6 گروه نسبت به هفته قبل از آن افزایش و 4 گروه کاهش یافت.

برهمین اساس، در هفته منتهی به شانزدهم آذر ماه نرخ لبنیات 4.9 درصد، تخم مرغ 4.6 درصد، برنج 0.4 درصد، گوشت قرمز 5.3 درصد، گوشت مرغ 0.7 درصد و چای 0.2 درصد نسبت به هفته قبل افزایش و نرخ حبوب 0.5 درصد، میوه‌های تازه 1.6 درصد، سبزی‌های تازه 0.9 درصد و قند و شکر 0.1 درصد کاهش یافت. قیمت روغن نباتی نیز ثابت بود.

لبنیات و تخم مرغ

در هفته مورد گزارش در گروه لبنیات قیمت ماست غیرپاستوریزه نسبت به هفته قبل معادل 1.8 درصد، ماست پاستوریزه 12.7 درصد، پنیر غیرپاستوریزه 1.7 درصد و پنیر پاستوریزه 3.1 درصد افزایش داشت و بهای سایر اقلام بدون تغییر بود. قیمت تخم مرغ معادل 4.6 درصد افزایش یافت و شانه‌ای 138  هزار تا 250 هزار ریال فروش می‌رفت.

برنج و حبوب

در این هفته در گروه برنج، بهای برنج وارداتی غیرتایلندی معادل 0.4 درصد و برنج داخله درجه یک و درجه دو به ترتیب 0.2 درصد و 2 درصد افزایش داشت. در گروه حبوب قیمت لوبیا چیتی معادل 0.3 درصد و لوبیا سفید 1.4 درصد افزایش ولی بهای سایر اقلام بین 0.2 درصد تا 1.5 درصد کاهش یافت.

میوه‌ها و سبزی‌های تازه

در هفته مورد بررسی، در میادین زیر نظر شهرداری پرتقال درجه دو و هندوانه عرضه کمی داشت. سایر اقلام میوه و سبزی تازه که تعدادی از آنها از نظر کیفی در مقایسه با سایر میوه‌فروشی‌ها متفاوت بودند، به نرخ مصوب سازمان میادین میوه و تره‌بار عرضه می‌شد. میوه‌فروشی‌های سطح شهر اقلام میوه و سبزی تازه را عرضه می‌کردند که در گروه میوه‌های تازه قیمت سیب قرمز معادل 2.7 درصد، پرتقال درجه یک 0.8 درصد، گلابی 0.3 درصد، هندوانه 11.5 درصد و کیوی 1.3 درصد افزایش ولی بهای سایر اقلام بین 0.6 درصد تا 12.5 درصد کاهش داشت. در گروه سبزی‌های تازه قیمت پیاز معادل 2.9 درصد و سبزی‌های برگی 1.5 درصد افزایش ولی بهای سایر اقلام بین 0.6 درصد تا 4.1 درصد کاهش یافت.

گوشت قرمز و گوشت مرغ

در هفته مورد گزارش قیمت گوشت گوسفند معادل 6 درصد، گوشت تازه گاو و گوساله 2.6 درصد و گوشت مرغ 0.7 درصد افزایش داشت.

قند، شکر، چای و روغن نباتی

در این هفته بهای چای خارجی معادل 0.2 درصد و روغن نباتی جامد 0.1 درصد افزایش ولی قیمت شکر 0.3 درصد کاهش یافت. بهای قند و روغن نباتی مایع ثابت بود.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: کالای اساسی پول نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۹۸۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر فرهنگ راه را برای گرانی بلیت‌ اجراهای صحنه‌ای باز کرد/ حداکثر ۹۰۰ هزار تومان!

به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، افزایش قیمت‌ها در تمامی عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی و هنری چیزی است که مردم در ابتدای سال منتظر آن هستند تا ببیند هر کالایی به چه میزان و چه مبلغی قیمتش افزایش پیدا می‌کند. در سبد علاقه‌مندی‌های هنری مردم نیز حضور در کنسرت‌ها یکی از لاکچری‌ترین  تفریحات محسوب می‌شود که در سال ۱۴۰۲ مبلغی بالغ بر ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان در سالن‌های کنسرت تهران و ۲۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان در دیگر شهر‌ها قیمت داشت.  

امیرحسین سمیعی مدیر دفتر موسیقی به تازگی در اظهارنظری در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها از تغییر قیمت بلیت کنسرت در تهران خبرداد و مطرح کرد که تلاش دارند قیمت‌ها قانون را زیرپا نگذارد و در واقع با احتساب مالیات زیر یک میلیون تومان باشد. اما واقعیت این است که وقتی رقمی در حدود یک میلیون تومان مطرح می شود طبیعتا نوسانات و بار روانی دیگری در پی دارد!

حال امروز نیز وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حیاط دولت مطرح کرد که تلاش دارد اجرا‌های صحنه‌ای را با کمک تهیه کنندگان کنترل کند و نظارت قوی روی قیمت‌ها داشته باشند تا عدد درشتی نشود! بنابراین مبلغ بلیت را کمتر از یک میلیون تومان و حداکثر ۹۰۰ هزار تومان اعلام کرد.

بماند که مشخص نیست در نهایت چه میزان درصدی به مبلغ بلیت ۱۴۰۳ کنسرت‌ها افزوده خواهد شود، اما حتی اگر همین ۹۰۰ هزار تومان هم تعیین شود تصور کنید اگر یک خانواده سه تا چهار نفره بخواهند یک بار یک کنسرت بروند، چه مبلغی برایشان تمام خواهد شد!

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حقوق و عوارض گمرکی کالا‌های اساسی و ارزش افزوده یک درصد شد
  • برخورد با گران‌فروشی در بازار حبوبات/مقابله بازرسان با محتکران
  • میزان افزایش قیمت خودرو با شروع بهار؛ به طور میانگین چقدر گرانی داشتیم؟
  • کلید گرانی بلیت هواپیما در دستان ستاد تنظیم بازار
  • رشد ۷۲ درصدی تخلیه کالاهای اساسی در بندر انزلی
  • سازمان بازرسی به وزیر جهاد کشاورزی هشدار داد
  • وزیر فرهنگ راه را برای گرانی بلیت‌ اجراهای صحنه‌ای باز کرد/ حداکثر ۹۰۰ هزار تومان!
  • کاهش مالیات حقوق گمرکی کالاهای اساسی و دارو به ۱ درصد
  • سایه جنگ در بازار خریدار ندارد | توزیع کالاهای اساسی بدون مشکل ادامه دارد
  • رسانه عبری: احساس ناامنی موجب گرانی در اسرائیل شده است