Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-05-06@03:01:47 GMT

ملاقات صالحی امیری با داوور شوکر در زاگرب

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۷۹۹۳۰

ملاقات صالحی امیری با داوور شوکر در زاگرب

رییس کمیته ملی المپیک در سفر خود به زاگرب با مقامات ورزشی کرواسی از جمله رییس فدراسیون فوتبال این کشور دیدار کرد.

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از روابط عمومی کمیته ملی المپیک؛پس از ملاقات رئیس کمیته ملی المپیک دو کشور ایران و کرواسی در حاشیه سومین دوره بازیهای المپیک جوانان در بوینس آیرس مبنی بر گسترش تعاملات ورزشی فی مابین، صالحی امیری بنا به دعوت همتای خود "زلاتکو ماتیشا" ضمن سفر به کرواسی با مسئولین المپیک این کشور دیدار و از دانشکده ها و امکانات مختلف ورزشی این  کشور بازدید بعمل آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ابتدای این سفرنشستی با حضور "زلاتکو ماتیشا" رییس کمیته ملی المپیک که در گذشته نخست وزیر  کرواسی  بوده و از افراد با نفوذ این کشور محسوب می شود، "پیتر اورچوف" مدیر اجرایی ،‌خانم "شوویچ" مسئول روابط بین الملل،"کزوویچ" مسئول ارتباطات رسانه ای کمیته ملی المپیک کرواسی برگزار شد که در آن رییس کمیته ملی المپیک کرواسی ضمن خوش آمد گویی به تشریح وظایف و فعالیت های کمیته و فدراسیونهای این کشور پرداخت و خواستار همکاری ایران و کرواسی در زمینه های مختلف ورزشی، تبادل تجربیات،‌ تبادل استاد و مربی و دانشجو شد.


وی با تشریح نوع نگرش به  ورزش همگانی و حرفه ای در کشور کرواسی افزود : مربیان و ورزشکاران کرواسی طی سالهای اخیر پیشرفت بسیار خوبی داشته اند و در سطح دنیا شناخته شده هستند و رسیدن به فینال فوتبال جام جهانی و کسب رتبه دوم  این جام، بیانگر تلاش ها و برنامه ریزی های خوب ما در حوزه ورزش است.


سپس صالحی امیری با اشاره به اهمیت ورزش در جمهوری اسلامی ایران و علاقمندی جامعه ایرانی به رشته های مختلف ورزشی، خاطرنشان ساخت: ایران در برخی رشته ها جزو کشورهای صاحب نام و عنوان دار آسیا و جهان است و جامعه ورزش جهانی جایگاه ما را می شناسد.


 رییس کمیته ملی المپیک خاطر نشان کرد: دولت به رشته های مختلف ورزشی توجه ویژه دارد وسیاست ما توجه و سرمایه گذاری بیشتر در رشته های مختلف ورزشی و الویت دادن به مسائل آموزشی است و از تبادل تجارب  با کرواسی و همکاری در رشته های مختلف ورزشی استقبال می کنیم و در برخی رشته هایی که شما نیاز دارید حاضر به اعزام مربی و مدرس متخصص هستیم و در برخی از رشته ها که ما نیاز داریم از تجربیات مدرسین و مربیان شما استقبال خواهیم کرد.


صالحی امیری افزود: در  برخی رشته های ورزشی  ایران بطور سنتی صاحب نام بوده و همیشه در سطح آسیا و جهان صاحب عنوان و از قدرتهای مهم  محسوب می شود.  به همین منظور تدوین برنامه ها و سیاست های جدید ورزشی کشور با توجه به  علاقه ای که جامعه 82 میلیونی ایران به ورزش دارد برای ما  از اهمیت ویژه ای  برخوردار است.


همچنین از دیگر برنامه های رئیس کمیته ملی المپیک بازدید از فدراسیون فوتبال کرواسی و ملاقات با داوور شوکر رییس فدراسیون فوتبال کرواسی بود که شوکر به علاقمندی خود جهت سفر به ایران و انجام بازی دوستانه بین تیم های ملی امید دو کشور  اشاره کرد و مقرر شد در فرصت مناسب این  برنامه صورت پذیرد.


از سوی دیگر در نشست  مشترک روسای المپیک دو کشور روسای فدراسیون های جودو، تکواندو، کاراته، کشتی، وزنه برداری، شنا و واترپلو کرواسی نیز حضور داشتند که در آن خواستار تبادل مربی و برگزاری اردوهای مشترک بودند تا تیمهای ایرانی رشته های فوق با هزینه میزبان در اردوی مشترک کرواسی حضور یابند و تفاهنامه مقدماتی جهت حضور مربیان ایرانی رشته های فوق در کرواسی مطرح شد و مقرر شد در اولین گام مربیان کشتی ایرانی در اختیار تیم های ملی کشتی این کشور قرار گیرند.


همچنین محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا،شیرجه و واترپلو نیز که در این سفر حضور دارند دیداری با همتایان خود در رشته های واترپلو و شنا داشته و مقرر شد طرفین همکاری همه جانبه ای در تبادل مربی، مدرس و برگزاری اردوهای مشترک داشته باشند.


اما از مهمترین برنامه های این سفر بازدید از دانشکده تربیت بدنی و ورزش کرواسی و ملاقات با " تومیسلاو" رییس دانشکده تربیت بدنی و ورزش کرواسی واعضای ارشد هیات عالی ورزش کرواسی بود که در آن " تومیسلاو" به تشریح فعالیت های این دانشکده پرداخت و گفت:ما در سطوح کاردانی،‌کارشناسی،‌کارشناسی ارشد و دکترا دانشجو آموزش می دهیم و از کشورهای مختلف دنیا دانشجوی ورزشی داریم و مربیان حرفه ای و مدرسین خود را به کشورهای دیگر اعزام می کنیم.

 

در این نشست صالحی امیری ضمن تاکید بر اینکه یکی از اهداف مهم سفرش به زاگرب تبادل دانشجو ،اساتید و مدرسین ورزشی در رشته های مختلف بین دو کشور ایران و کرواسی  است خواستار تبادل دانشجو و استاد تربیت بدنی و ورزشی بین دو کشور شده و حتی تفاهمنامه مقدماتی در این زمینه تهیه اما مقرر شد تا مسئولین آکادمی ملی المپیک و دانشکده تربیت بدنی و ورزش کرواسی در آینده نزدیک با سفر به تهران و حضور در آکادمی ملی المپیک ایران با حضور مسئولین آکادمی المپیک دو کشور و دانشکده ها ی ورزشی و برخی روسای فدراسیون ها، تفاهمنامه همکاری ورزشی دو کشور جهت  تبادل مدرسین، اساتید و دانشجویان ورزشی نهایی و سپس به اجرا در آید.


همچنین بازدید از موزه ورزشکار صاحب نام و فقید کرواسی "دراژان پترویچ"  وچند مکان  دیگر ورزشی از دیگر برنامه های رئیس کمیته ملی المپیک در کرواسی بود.

 

 

کرواسی پیشکسوت کرواسی سیدرضا صالحی امیری داوور شوکر والیبال وزارت ورزش و جوانان

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: کرواسی سیدرضا صالحی امیری والیبال وزارت ورزش و جوانان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۷۹۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض پوچ و خطرناک علیه ایران/ ژیمناستیک دستمایه تمامیت خواهی و منفعت طلبی سهم خواهان

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، در ژیمناستیک سرنا را از سر گشاد می‌زنند! در رشته‌ای که به نظر می‌رسد هر چه موفقیت در آن بیشتر باشد، برخی بیشتر برآشفته می‌شوند و می‌کوشند تا حاشیه‌ای جدید را بوجود بیاورند تا این رشته روی آرامش نبیند.

فدراسیونی که در دوره زهرا اینچه درگاهی مسیر موفقیت را در پیش گرفته بود، با تمامیت خواهی و لجبازی بیمارگونه برخی‌ها اسیر دوران بلاتکلیفی و هرج و مرج شد و در میان سرپرستان غیرقانونی و رئیس غیرقانونی‌تر دست به دست شد، اما در نهایت رئیس قانونی با فشار FIG به صندلی ریاست بازگشت. در تمام این روز‌های بلاتکلیفی، اما مسیری که از چند سال پیش آغاز شده بود، با وجود همه مصیبت‌ها و مشکلات باز هم به نتیجه رسید و ژیمناستیک توانست مدال تاریخی بازی‌های آسیایی را به سینه بزند. 

با بازگشت رئیس تاریخسازی ادامه یافت و ژیمناستیک موفق شد برای نخستین بار در طول تاریخ ۸۰ ساله خود سهمیه المپیک کسب کند. سهمیه‌ای که رئیس در دوران ابتدایی ریاست خود آن را وعده داده بود و دست آخر بعد از چند سال با وجود همه مشکلات و سد‌هایی که پیش روی این رشته قرار دادند، در نهایت محقق شد.

الفتی با کسب ۶۲ امتیاز در مسابقات جام جهانی و انتخابی المپیک در باکو موفق شد حضور در المپیک پاریس را قطعی کند. ملاک فدراسیون جهانی برای کسب سهمیه، مجموع امتیاز‌های ۴ جام جهانی است که مهدی الفتی در مسابقات جام جهانی مصر، قطر، آلمان و باکو که جزو مسابقات کسب سهمیه المپیک بود، نتایج خوبی به‌دست آورد. او حتی در مسابقات جام جهانی آلمان که گزینشی المپیک محسوب می‌شد، موفق به کسب مدال نقره شد تا امتیازات خود را به طرز چشمگیری بالا ببرد و در نهایت در پایان ۴ دور مسابقات وردلدکاپ به سهمیه المپیک برسد.



در حالی که الفتی اولین ژیمناست ایرانی است که توانسته سهمیه حضور در المپیک را به دست بیاورد، برخی افراد تنگ نظر در ابتدا مدعی شدند که این سهمیه واقعی نیست و به شکل وایلد کارت برای ایران بدست آمده، ادعایی که از اساس غلط است چه آنکه سهمیه وایلدکارت المپیک در رشته‌های مختلف عموما به رشته‌هایی تعلق می‌گیرد که با توجه به شرایطشان هیچ شانسی برای کسب سهمیه ندارند و در راستای منشور المپیک و توسعه ورزش به کشور‌های کم برخوردار تعلق می‌گیرد. حال آنکه ژیمناستیک ایران علاوه بر حضور پررنگ در رقابت‌های اخیر و گزینشی و کسب مدال در سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته و در گردونه رقابت قرار دارد. حتی در المپیک پیشین در توکیو نیز تنها عدم صدور رواید برای یکی از مسابقات ورلدکاپ در استرالیا که حکم گزینشی را داشت، سبب شد تا ژیمناست‌های ایران در عین ناباوری امتیازات یک مرحله گزینشی را از دست داده و المپیکی نشوند وگرنه که طلسم المپیکی شدن ژیمناستیک ایران ۴ سال زودتر در دوره قبلی در توکیو شکسته شده بود.

نکته عجیب اینکه بعد از باطل شدن این سناریو، بازی تازه‌ای توسط برخی‌ها آغاز شده. پیگیری هایی که خبرنگار آنا داشته مشخص شد آنهایی که از گردونه دور افتاده اند و اعتقاد دارند باید دیگی که برای آنها نمی‌جوشد را واژگون کرد و از بین برد. آنهایی که منافع ملی نیز برایشان پشیزی ارزش ندارد و با ارسال ایمیل‌هایی به فدراسیون جهانی بنا به بهانه‌های واهی به کسب سهمیه ایران اعتراض کرده اند و عجیب‌تر اینکه به برخی کشور‌ها هم ایمیل زدند که نسبت به این موضوع اعتراض کنند تا بلکه سهمیه ایران سلب شود! 

به نظر می‌رسد این تحرکات مذموم و ضدمنافع ملی بیشتر رشته در انتخابات پیش روی این فدراسیون دارد و برخی‌ها که می‌دانند در این انتخابات شانسی نخواهند داشت، دست به یک بازی کثیف و خلاف منافع ملی زده اند تا با لوث کردن موفقیت‌های این رشته انتخابات را تحت تاثیر قرار دهند. منفعت طلبی برخی‌ها به قیمت اقدام علیه منافع ملی بازی خطرناکی است که لزوم برخورد دستگاه‌های نظارتی را می‌طلبد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • درخواست اوکراین برای حذف قایقران روسی از المپیک پاریس
  • خلیلی: طرح گذرگاه‌های ورزش با جدیت در کشور دنبال می‌شود
  • تیم بسکتبال دانشگاه آزاد در مسیر بازگشت به لیگ برتر
  • اعتراض پوچ و خطرناک علیه ایران/ ژیمناستیک دستمایه تمامیت خواهی و منفعت طلبی سهم خواهان
  • تمام رشته‌های المپیکی باید مورد حمایت قرار گیرند
  • سند آمایش سرزمینی ورزش استان ایلام تدوین شده است
  • باخ: کار من دخالت در سیاست نیست
  • رونمایی از نشان خاص تیم پناهندگان در المپیک ۲۰۲۴ + عکس
  • تجلیل از دختران مدال‌آور ‌رشته‌های‌ ووشو و کاراته در مشهد
  • برگزاری نخستین المپیاد ورزش‌های فناورانه ویژه دانشجویان سراسر کشور