Web Analytics Made Easy - Statcounter

با پایان نیم‌فصل نخست رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور، اصحاب رسانه آذربایجان شرقی که به منظور پوشش رسانه‌ای این رقابت‌ها در ورزشگاه‌های تبریز حضور پیدا کردند، با انتشار بیانیه‌ای از مشکلات خود در این مسیر گفتند. ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۰ استانها آذربایجان شرقی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، نیم‌فصل نخست مسابقات لیگ برتر فوتبال کشور در حالی به پایان رسید که تراکتورسازی پس از چند برد خوب، در دیداری خانگی مقابل فولاد تن به شکست داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پس از این بازی، اصحاب رسانه آذربایجان شرقی با انتشار بیانیه‌ای از مشکلات خود در مسیر پوشش رسانه‌ای مسابقات تیم‌های تراکتورسازی و ماشین‌سازی گفتند. در این بیانیه آمده است:

نیم‌فصل نخست هجدهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال کشور در حالی به اتمام رسید که اصحاب رسانه در ورزشگاه‌های تبریز مشکلات زیادی برای انجام وظایف خود داشتند.

خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران آذربایجان شرقی از تلاش‌های محمدرضا زنوزی، مالک باشگاه تراکتورسازی، ایوب بهتاج، مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی، شهرداری تبریز و هیئت فوتبال استان در راستای حل مشکلات تماشاگران از جمله بلیت‌فروشی، اتوبوس‌رانی، امداد‌رسانی اورژانس و راه‌های دسترسی ارج می‌نهند و همواره انعکاس‌دهنده عملکرد مثبت مسئولان بوده‌اند.

 اصحاب رسانه آذربایجان شرقی که در سرما و گرما در مسابقات حاضر می‌شوند تا انعکاس‌دهنده اخبار و مشکلات اهالی فوتبال تبریز باشند، بدون هیچ چشم‌داشتی فقط و فقط خواهان حل مشکلات پرشمار در جهت انجام فعالیت‌های رسانه‌ای هستند تا بدون درگیری، تنها مشغول کار خود باشند.

در این میان خبرنگاران، گزارشگران، تصویربرداران و عکاسان حوزه ورزش در انجام رسالت خطیر اطلاع‌رسانی خود، متأسفانه همیشه با یکسری مشکلات روبه‌رو هستند که شاید در دیدار تراکتورسازی و فولاد این موضوع بیشتر به چشم خورد.

دردناک‌تر از این موضوع این است که متأسفانه هیچ مسئولی برای پاسخ به این موارد و رسیدگی به مشکلات خبرنگاران، پیدا نمی‌شود. مسئولان فقط روز 17 مرداد را به خاطر دارند که با یک شاخه گل و کارت هدیه به خیال خودشان از اصحاب رسانه تقدیر می‌کنند و مابقی روزها یادشان می‌رود که خبرنگاری نیز وجود دارد. برخی صرفاً به عنوان ابراز از خبرنگار استفاده می‌کنند و بس.

خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران تبریزی از لحظه ورود به ورزشگاه از بزرگراه با مشکل روبه‌رو هستند تا لحظه‌ای که بازی تمام‌شده و برای انعکاس سخنان مربیان و بازیکنان جایگاه خبرنگاران را ترک می‌کنند.

اصحاب رسانه آذربایجان شرقی که می‌خواهند از طریق جاده اختصاصی از بزرگراه شهید کسایی تبریز وارد ورزشگاه شوند با سدی بزرگ به عنوان حراست فیزیکی اداره کل ورزش و جوانان استان روبه‌رو می‌شوند که خواستار کارت ترددی مطابق با پلاک خودرو هستند، درحالی‌که اکثر اصحاب رسانه بدون خودروی شخصی و عمدتاً‌ با آژانس یا تاکسی‌های آنلاین به سمت ورزشگاه می‌روند. در این میان گویا کارت خبرنگاری یا عکاسی سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال هم هیچ اعتباری ندارد.

اصحاب رسانه‌ای که با خودروی شخصی و کارت تردد مطابق با پلاک خودرو وارد ورزشگاه می‌شوند هم، کم مشکل ندارند و کماکان با گذشت 9 سال از برگزاری مسابقات فوتبال در ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز، هنوز نمی‌دانند وسایل نقلیه خود را کجا پارک کنند و هر بار دچار تغییراتی بدون اطلاع قبلی می‌شوند.

عکاسان، خبرنگاران و تصویربرداران برای اینکه وارد ورزشگاه شوند همیشه دچار مشکل هستند و هر بار تصمیمی پشت درهای بسته گرفته و بدون نظرخواهی یا حداقل اطلاع‌رسانی به خبرنگاران اعمال می‌شود که نتیجه‌ای جز سرگردانی و ایجاد مشکلات متعدد برای رسانه‌ها ندارد.

نکته‌ای که نباید فراموش شود این است که خبرنگاران باید از دری وارد شوند که تماشاگران هم از آن وارد می‌شوند و حداقل 15 دقیقه پشت در منتظر می‌مانند. حتی بازرسی بدنی و ابزار کار رسانه‌ای تنها در تبریز انجام می‌شود. در این میان تنها خواسته خبرنگاران تکریم و احترام است تا رسالت آن‌ها خدشه‌دار نشود.

بالاخره اهالی رسانه وارد جایگاه خبرنگاران می‌شوند اما تازه مشکلاتشان شروع می‌شود، اینترنت جایگاه خبرنگاران کُند بوده و در برخی از مواقع هم وصل نمی‌شود. افراد غیر خبرنگار بیش از 30 درصد جایگاه را به تصرف خود درآورده‌اند و خبرنگاران برای نشستن در جایگاهشان هم مشکل دارند‌.

تماشاگران حاضر در ورزشگاه می‌توانند با تلفن‌های همراه خود عکس بگیرند ولی یگان ویژه نیروی انتظامی به خبرنگاران اجازه عکاسی و تصویربرداری (با تلفن همراه یا دوربین) را از جایگاه خبرنگاران نمی‌شود‌ و خبرنگاران باید در قفس جایگاه خبرنگاران باقی مانده و حق هیچ کاری را ندارند.

بعد از اتمام بازی خبرنگاران باید مسیر طولانی و در خلاف جهت خروج تماشاگران را طی کنند و بعد از گذر از چندین درب و بعد از معطلی بیش از چند دقیقه‌ای بالاخره با درگیری و کلی توهین به سمت اتاق نشست خبری و میکسدزون برسند.

در اتفاقی عجیب هم بازیکنان تیم تراکتورسازی از در پشتی راهی اتوبوس می‌شوند و مسئولان باشگاه تراکتورسازی هیچ‌گاه دوست ندارد پاسخ‌گوی اصحاب رسانه باشند. همچنین هجوم برخی افراد غیر مرتبط برای گرفتن عکس سلفی با بازیکنان عملاً کار برای خبرنگاران را غیرممکن کرده است‌‌.

درنهایت باید گفت رفتار نه‌چندان جالب نیروهای انتظامی و حتی نیروهای حراست فیزیکی اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی با خبرنگاران ورزشی، وضعیت نامناسب جایگاه خبرنگاران در ورزشگاه یادگار امام (ره) شهر تبریز، عدم پوشش مناسب اینترنت ورزشگاه، مشکلات پارکینگ برای پارک خودرو خبرنگاران و اهالی رسانه و در نهایت شرایط میکسدزون ورزشگاه که بیشتر شبیه به منطقه‌ای برای عکس یادگاری هواداران با بازیکنان تبدیل شده، از دغدغه‌های خبرنگاران ورزشی در تبریز است.1397

خبرنگاران تبریزی «میکسدزون» دیدار تراکتورسازی - فولاد را تحریم کردندتمرینات تراکتورسازی 10 روز تعطیل شد/ اردوی خارجی سرخ‌پوشان تبریزیاصفهان| سپاهان نیاز به ترمیم دارد؛ تعطیلات لیگ به ضرر پدیده و تراکتورسازی

در ورزش و خاصه فوتبال شاید ورزشکاران چند ماهی از سال به صورت مستقیم درگیر باشند اما این خبرنگاران هستند که در همه ایام سال از اعیاد گرفته تا روزهای عزاداری وظیفه خود می‌دانند تا بازوی توانمند ورزش باشند، قشر زحمت‌کشی که متأسفانه هیچ‌گاه هم دیده نمی‌شود.

به طبع این انتظار می‌رود تا استاندار آذربایجان شرقی، فرماندار شهر تبریز، مدیر اداره کل ورزش و جوانان آذربایجان شرقی، باشگاه تراکتورسازی تبریز و درنهایت رئیس هیئت فوتبال این استان برای حل مشکلات خبرنگاران ورزشی چاره‌ای بیندیشند تا این قشر زحمت‌کش و بی‌ادعا، با کمترین امکانات بتوانند برای ارتقاء ورزش این استان همراه با ورزشکاران و مسئولان، تلاش کنند.

در پایان اسامی خبرنگاران و نام رسانه‌های آن‌ها که مورد کم‌لطفی قرار گرفتند، در ذیل می‌آید:

حبیب چرندابی ایران ورزشی، فرهاد فرهادپور خبرگزاری فارس، محمود نصیرپور خبرگزاری مهر، مهدی آب‌بسته خبرگزاری ایرنا، حیران حیدری و سعید عبدی سایت ورزش سه، مهدی میرزائی و فرزاد صبوری صداوسیما، بهمن جهدی برنامه 90، سجاد قربانی موسسه مطبوعاتی سهند، فرشید رئوفی و سامان عیوضی خبرگزاری ایسنا، حامد زاهدی خبرگزاری تسنیم ، سجاد جمالزاده پایگاه خبری آناج، فرشید ولی‌زاده پایگاه خبری نسل تدبیر، امیر ملک‌زاده خبرگزاری میزان، محمد فرجی برنامه‌ شب‌های فوتبالی و ترجمان صبح.

جمعی از ورزشی نویسان استان آذربایجان شرقی - 25 آذرماه سال

انتهای پیام/ش

R7887/P1377/S6,47/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۰۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰ مصدوم بر اثر تصادف زنجیره‌ای در محور بستان آباد - تبریز

سخنگوی اورژانس آذربایجان شرقی گفت: براثر برخورد چند دستگاه خودرو با یکدیگر در جاده بستان آباد - تبریز ۱۰ نفر مصدوم شدند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، وحید شادی نیا عصر امروز _شنبه پانزدهم اردیبهشت_ در مورد این تصادف زنجیره‌ای، اظهار کرد: در پی اعلام برخورد چندین دستگاه خودرو سواری در محدوده عوارضی بستان آباد - تبریز، کارشناسان اورژانس به همراه پنج دستگاه آمبولانس به محل حادثه اعزام شدند.

وی از مصدومیت ۱۰ نفر بر اثر تصادف زنجیره‌ای مذکور خبر داد و اضافه کرد: مصدومان این حادثه که شامل ۲ مرد ۶۵ و ۶۹ ساله و همچنین چهار زن ۶۵،۲۳،۷۹و ۴۵ ساله و نیز سه پسر بچه ۱۵ ،۱۳ و ۵ ساله به همراه یک دختربچه ۱۲ ساله بودند پس از خدمات درمانی در محل، جهت درمان تکمیلی به بیمارستان‌های امام علی (ع) ارتش و امام رضا (ع) تبریز منتقل شدند.

سرهنگ حبیب آبراهه رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی علت حادثه را رعایت نکردن سرعت مطمئنه اعلام کرد و با اشاره به بارش باران و لغزندگی جاده‌های استان اظهار کرد: شرایط بارانی نیازمند توجه بیشتر به جاده و کاهش سرعت مطابق با شرایط هواست.

کد خبر 750552

دیگر خبرها

  • تداوم بارش باران در آذربایجان شرقی
  • تداوم بارش باران تا روز جمعه در آذربایجان شرقی
  • واژگونی دو خودرو در تبریز ۲ کشته و مصدوم برجای گذاشت
  • استقبال گسترده از اجلاس بین‌المللی هسته‌ای ایران علی‌رغم مانع تراشی‌ها
  • استقبال بالا از اجلاس بین‌المللی هسته‌ای ایران علی‌رغم مانع تراشی‌ها
  • کشف بیش از ۴۷ هزار آمپول قاچاق در تبریز
  • احزاب آذربایجان‌ شرقی لیست‌های انتخاباتی خود را اعلام کردند
  • سالن چند منظوره ورزشی در سنگان اشنویه احداث میشود
  • تصادف زنجیره‌ای در محور بستان آباد - تبریز
  • ۱۰ مصدوم بر اثر تصادف زنجیره‌ای در محور بستان آباد - تبریز