Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی شریف عمادی طی سخنانی در یک نشست گفت: گسترش روزافزون نقش اقتصادهای نوظهور سلطه اقتصادی آمریکا در جهان را طی سال‌های آینده کاهش خواهند داد.

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، علی شریف عمادی وزیر اقتصاد قطر طی سخنانی در یک نشست دوره‌ای با عنوان پتانسیل رشد بازارهای نوظهور که به عنوان بخشی از نشست اقتصادی دوحه ۲۰۱۸ برگزار می‌شود،‌گفت: گسترش روزافزون نقش‌آفرینی اقتصادهای نوپدید احتمالا طی سال‌های آینده از سلطه اقتصادی آمریکا، خواهد کاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: بازارهای نوظهور به سرعت در حال قوی شدن هستند و البته آمریکا می‌تواند همچنان از نظر بین‌المللی یک اقتصاد غالب باشد با این حال من فکر می‌کنم آمریکا دیگر نخواهد توانست آنگونه که امروز سلطه دارد به اعمال نفوذ خود ادامه دهد.

وزیر اقتصاد قطر معتقد است: ما در آینده شاهد فعالیت‌های بیشتری در بازارهای نوظهور خواهیم بود و آنها سهم بیشتری را در بازارهای جهانی کسب خواهند کرد.

این مقام قطری همچنین پیش‌بینی کرد: اقتصادهای نوپدید که در حال حاضر ۵۵ تا ۵۶ درصد تولید ناخالص جهان را در اختیار دارند طی ۵ سال آینده شاهد رسیدن این رقم به  ۶۰ درصد اقتصاد جهانی خواهند بود.

وی درباره منطقه و نقش فزاینده اقتصادی آن در آینده گفت: چین و هند پیشتازان رشد اقتصادی جهانی هستند.

در نشست دوحه سران کشورهای مختلف جهان شرکت می‌کنند و این نشست روز گذشته آغاز شد و تا پایان وقت امروز ادامه خواهد داشت.

دبیرکل سازمان ملل،‌وزیر امور خارجه ترکیه و همچنین محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران از جمله شرکت‌کنندگان در این نشست خواهند بود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: بازار جهانی نفوذ اقتصادی وزیر اقتصاد قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۰۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه

در جریان سفر وزیر خارجه آمریکا به عربستان، وی با همتای سعودی خود تحولات مربوط به اوضاع غزه و شهر رفح را مورد بررسی قرار داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا امروز در سفر به عربستان سعودی دیداری با «فیصل بن فرحان» همتای سعودی خود در حاشیه نشست مشترک با وزرای خارجه کشورهای عربی داشت.

به گزارش خبرگزاری رسمی عربستان، دو طرف در این دیدار درباره روابط دوجانبه و همکاری مشترک در زمینه‌های مختلف و همچنین تحولات مربوط به نوار غزه و شهر رفح و اهمیت برقراری آتش‌بس در غزه گفتگو کردند.

«محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی» نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر هم در این نشست اعلام کرد که باید تلاش‌هایی در راستای حل مسالمت‌آمیز همه درگیری‌ها انجام شود و منطقه از خطرات جنگ در امان بماند.

وی تأکید کرد: مهمترین چالش برای دستیابی به صلح، شکست جامعه جهانی در حل مسئله فلسطین است.

وزیر خارجه قطر تأکید کرد: خواهان آتش‌بس فوری در غزه و پایان عملیات نظامی (تجاوزات رژیم صهیونیستی) و آزادی اسیران و رساندن کمکها هستیم.

در شرایطی که دولت آمریکا همچنان به حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی ادامه می‌دهد و مانع توقف جنگ غزه می‌شود، وزیر خارجه این کشور مدعی شد: باید تلاش‌ها را برای رسیدن به ثبات و جلوگیری از گسترش درگیری‌ها در منطقه تقویت کنیم.

روز گذشته نیز ریاض شاهد برگزاری نشست کمیته وزرای تعیین‌شده از سوی اجلاس مشترک عربی ـ اسلامی درباره نوار غزه بود. این نشست در ریاض با حضور نمایندگان قطر، مصر، اردن و ترکیه به‌همراه «حسین ابراهیم طه» دبیرکل سازمان همکاری اسلامی و همچنین «حسین الشیخ» دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) برگزار شد.

وزارت امور خارجه عربستان سعودی با صدور بیانیه‌ای درباره این نشست اعلام کرد که در نشست کمیته وزرای تعیین‌شده در اجلاس عربی ـ اسلامی از جامعه بین‌المللی خواسته شد در واکنش به نقض قوانین بین‌المللی و قوانین حقوق‌بشری جهانی توسط اسرائیل و جنایت‌های جنگی آن در غزه و کرانه باختری اشغالی، تحریم‌های مؤثری علیه این رژیم از جمله توقف صادرات سلاح برای آن اعمال شود.

حاضران در این نشست همچنین بر لزوم فعال کردن سازوکارهای حقوقی بین‌المللی جهت محاکمه مسئولان اسرائیلی به‌خاطر جنایت‌های آنها علیه مردم فلسطین و همچنین بر ضرورت توقف تروریسم شهرک‌نشینان صهیونیست علیه فلسطینی‌ها و اتخاذ مواضع جدی و قاطع در برابر این جنایت‌ها تأکید کردند.

درخواست کمیته وزرای کشورهای عربی و اسلامی برای تحریم اسرائیلنشست 6جانبه عربی در ریاض درباره تحولات غزه

انتهای پیام/+

دیگر خبرها

  • امضای ۲ سند همکاری اقتصادی میان ایران و امارات 
  • فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب و رونق ترانزیت 
  • برگزاری کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • ◄ عکس | امضای ۲ سند توسط روسای کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • فرصت ایران و امارات برای دستیابی به بازارهای شمال و جنوب
  • قطع خرید 4 میلیارد دلار نفت ایران ازسوی آمریکا
  • موافقت وزیر اقتصاد عربستان با 5 پیشنهاد ایران
  • موافقت وزیر اقتصاد عربستان با ۵ پیشنهاد ایران
  • دیدار و گفت‌وگوی وزرای خارجه آمریکا و عربستان درباره غزه
  • خبر مهم وزیر اقتصاد در حاشیه نشست بانک توسعه اسلامی