Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@16:49:53 GMT

طرح جنگلانه در هندیجان اجرا شد

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۸۰۰۶۳

طرح جنگلانه در هندیجان اجرا شد

اهواز – ایرنا – رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری هندیجان گفت: طرح ملی جنگلانه در قالب کاشت نهال از صبح امروز (یکشنبه) در عرصه های طبیعی این شهرستان اجرا شد.

امین عبادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح با مشارکت اهالی روستاها، منابع طبیعی و سازمان های مردم نهاد(NGO) فعال در حوزه محیط زیست در شهرستان اجرا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: در این طرح 800 اصله نهال در چهار ردیف و به طول یک کیلومتر از حد فاصل سه راهی ورودی جاده بدر تا ورودی روستای بزی کاشته می شود.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری هندیجان ادامه داد: کهور، کنوکارپوس، کنار و سایر گونه های سازگار با آب و هوای خوزستان از عمده نهال هایی است که در این زمین ها کاشت و غرس خواهند شد.
وی تاکید کرد: این طرح یک اقدام ترویجی است که به افزایش عرصه های جنگلی، پوشش گیاهی، احیای مراتع و جلوگیری از فرسایش خاک کمک می کند.
پارسال 750 هکتار از کانون های ریزگرد هندیجان نهالکاری و امسال نیز نهالکاری 510 هکتار دیگر از این کانون ها از آبان ماه آغاز شده است.
این شهرستان دارای حدود 70 هزار هکتار کانون بحرانی ریزگرد است که در قالب پنج کانون غرگانه،شرق هندیجان(دهنو تا جاده بدر)، ناصرآباد ،سجافی و میرمحمد فعال می باشند.
هندیجان یکی از بنادر مهم تجاری و صیادی خوزستان بوده و با 265 هزار هکتار اراضی منابع طبیعی در جنوب خوزستان قرار گرفته است.
7163/6002

منبع: ایرنا

کلیدواژه: علمي آموزشي هنديجان كاشت نهال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۰۰۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار در مورد احتمال آتش سوزی جنگل‌ها در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- منطقه نوشهر دریاره گرمای هوا و احتمال آتش سوزی جنگل‌ها هشدار داد.


در این هشدار آمده است: با توجه به افزایش محسوس دما و شدت باد گرم در ارتفاعات از مسافران و گردشگران درخواست می‌شود از روشن کردن آتش در حاشیه جنگل‌ها و مراتع خودداری و حتی وارد منطقه جنگلی نشوند.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی مازندران- منطقه نوشهر گفت: درخواست ما از شهروندان و طبیعت دوستان این است که نکات ایمنی و مراقبت‌های لازم در پیشگیری از وقوع آتش‌سوزی در شرایط گرمای هوا را رعایت و از روشن کردن آتش، رها کردن سیگار، چوب کبریت و استفاده از هر وسیله قابل اشتعال دیگری در طبیعت خودداری کنند

سرهنگ محسن مرادی صادق از شهروندان خواست: با مشاهده آتش سوزی، مراتب را به ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ها، محیط بانی، شورا‌های اسلامی شهر‌ها و روستا‌ها و دهیاری‌ها یا به شماره تلفن‌های رایگان امداد جنگل به شماره‌های ۱۵۰۴ و ۱۳۹ اطلاع دهند.


او از مسافران و گردشگران هم خواست بدلیل خشکی هوا از روشن کردن آتش خودداری کنند.

دیگر خبرها

  • فردی که متهم به قطع درختان بود در گرگان دستگیر شد
  • طرح «هرکلاس، یک قفسه کتاب» در مدارس کهگیلویه و بویراحمد اجرا شد
  • هشدار در مورد احتمال آتش سوزی جنگل‌ها در مازندران
  • رفع تصرف ۱۰ هکتار از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • هشدار آتش سوزی در جنگل های مازندران
  • سبزی کوهی؛ نچینیم و نخریم؛ چرا؟
  • آزادسازی ۳ هکتار از اراضی ملی ساری
  • رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی در شهرستان چرام
  • درختان زاگرس تا ۵۰ سال آینده نابود می‌شوند + فیلم
  • رفع تصرف ۱۳ هکتار از اراضی ملی چرام