Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اين روزها آلبوم موسيقي «نبودي تو» با صداي هادي فيض‌آبادي يکي از پرفروش‌هاي بازار موسيقي ايران است. آلبومي با اشعار کلاسيک و مدرن که با آهنگسازي مهيار عليزاده، چهارم آذر رونمايي شد و هنرمنداني چون ميلاد درخشاني، علي جعفري‌پويان و تينا جامه‌گرمي در آن ساز نواخته‌اند.
از هادي فيض‌آبادي پيش‌تر آلبوم «آسمان، مهتاب» و «تا هميشه» و چند تک‌آهنگ به بازار موسيقي عرضه شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او سرپرست گروه موسيقي و آموزشگاه موسيقي «بام» است که به گفته خودش در به ثمر رسيدن آلبوم سومش بسيار موثر بودند.
هادي فيض‌آبادي موسيقي را با نواختن ساز ني آغاز کرد و پس از مدتي به تشخيص استادانش به آواز ايراني روي آورد. او که در اين چند سال بي‌سر و صدا پيش آمده، با رونمايي سومين آلبومش نشان داد هر چند در سکوت کار مي‌کند اما توجه و حساسيت بالايي در انتخاب‌هايش دارد.
* شکل‌گيري آلبوم «نبودي تو» از ايده اوليه تا رونمايي چه مدت طول کشيد؟آشنايي من با مهيار عليزاده اولين‌بار در سال 95 بود که منجر به کنسرت-نمايش مشترکي به اسم «در شعله با تو رقصان» با بازي صابر ابر و پانته‌آ پناهي‌ها در تالار وحدت شد. بعد از اين کنسرت، هر دو مدتي ايران نبوديم. بعد از آن‌که دوباره همديگر را ملاقات کرديم، تصميم گرفتيم پروژه مستقل و مشترکي داشته باشيم. مراحل آهنگ‌سازي، ضبط و توليد از سال 96 شروع شد ولي باز هم به دليل سفرهاي پيش‌آمده و البته اصلاحات کار، مراحل اخذ مجوز و... يک سال طول کشيد. بعد از نهايي شدن آلبوم، چند ماه درگير مراحل چاپ و نشر بوديم و بعد از آن به‌خاطر فرا رسيدن ايام محرم و صفر، رونمايي و نشر به اين زمان موکول شد.
* شما خودتان را خواننده موسيقي سنتي مي‌دانيد ولي آلبوم «نبودي تو» را نمي‌توانيم يک کار سنتي بدانيم. دليل اين تغيير چيست؟روندي که طي اين سال‌ها پيش گرفته‌ام، انعکاس نگاه و تفکرم به موسيقي، هنر، جامعه و مسائل ديگر بوده است. بخشي از اين تغيير در موسيقي من جلوه مي‌کند و بخشي در نگاهم به آثاري که مي‌پسندم يا هنرمنداني که با آن‌ها همکاري مي‌کنم. آلبوم اول را با کاوه سروريان کار کردم که از اساتيد نِي من بودند. ساز تخصصي خودم هم ني بود که منجر به همکاري و انتشار آلبوم «آسمان-مهتاب» شد. فضاي آن مجموعه کاملاً موسيقي اصيل و کلاسيک ايراني بود.
بعد از آن با پويان رمضاني آشنا شدم و همکاري ما از يک تک‌آهنگ به نام «بغض» با ترانه‌اي از محمد حاجي‌محمدي شروع شد که در آن برحه، با استقبال مخاطبين زيادي روبرو شد و تصميم گرفتيم به اتفاق هم مجموعه‌اي به‌نام «تا هميشه» داشته باشيم که آن هم فضاي ارکسترال سنتي داشت.
آلبوم سوم و همکاري با مهيار عليزاده فضاي متفاوتي دارد که نمي‌توانم عنوان و ژانر مشخصي برايش داشته باشم. من کارم را به‌عنوان خواننده سنتي و موسيقي کلاسيک ايراني و با همان تکنيک‌ها انجام داده‌ام. فضاسازي‌هايي که ايجاد شده، مثل يک بسته‌بندي جديد براي آن جنس است که البته نوع سازبندي و نگاه آقاي عليزاده به موسيقي و تنظيم کارها در اين آلبوم قطعاً دور از تفکر حال حاضر من نبود.
* فکر مي‌کنيد جنس صداي شما با کدام نوع موسيقي سازگارتر است؟موسيقي سنتي ايراني اولويت اول و خاستگاه اصلي فرهنگي هنري من است و نمي‌خواهم و نمي‌توانم از آن دور شوم. اما در حال حاضر ترجيح مي‌دهم فضاها و موسيقي‌هاي جديد و مدرن‌تري را هم تجربه کنم. براي خواننده آواز سنتي خواندن در اين فضاي جديد تکنيک و مهارت متفاوتي را مي‌خواهد.
خواننده براي رسيدن به نتيجه نهايي و موسيقي چندصدايي مجبور است بعضي مهارت‌ها را کسب کند تا بتواند در اين قالب به اصلاح مدرن خود را تطبيق دهد و من هم از اين يادگيري مستثنا نبودم. در کل محيطي که برايم چالش برانگيز باشد که بتوانم در انتهاي کار مطلب جديدي ياد بگيرم و تجربه متفاوتي داشته باشم را با اشتياق مي‌پذيرم.
در گذشته معمولاً خواننده‌هاي موسيقي ايراني، براي اجراي قطعات چندصدايي به مشکل برمي‌خوردند که خوشبختانه در حال حاضر به واسطه آشنايي بيشتر هنرمندان با موزيک روز اين مشکل کمتر شده است. اين مسئله در اجراي اين آلبوم براي من وجود داشت و باعث شد تجربه‌اي جديد و متفاوت داشته باشم. با اين حال دغدغه من همان آواز و موسيقي سنتي و اصيل ايراني است و در آينده نزديک مجموعه‌اي خواهم داشت که کاملاً در فرم و قالب موسيقي ايراني خواهد بود.
* با توجه به اين تغييرات، دو اثر اول و دومتان را چطور با اين آلبوم مقايسه مي‌کنيد؟من در آلبوم اول مجري بودم و مثل يک نوازنده دعوت شدم و در مجموعه‌اي آواز خواندم؛ بخش‌هايي از آن ممکن بود سليقه من باشد و آهنگساز تأييد نکند و کاملاً قطعات را مطابق با سليقه و خواست آهنگساز اثر اجرا کردم. در آلبوم دوم تا حدي سلايق شخصي خودم هم وارد شد و با اعتماد و لطفي که پويان رمضاني به من داشت، مي‌توانستم روي نوع تنظيم‌ها اعمال نظر داشته باشم و بخواهم که ملودي يا شعر به سمت خاصي برود که سليقه آن زمان من بود.
اما در اين پروژه بيان شخصي خودم به لحاظ تکنيک و مهارت خواندن و نوع بيان شعر و انتخاب بخشي از اشعار مشهود است که برايم قطعاً تجربه متفاوت و تأثيرگذاري بود. پس از اين آلبوم مي‌دانم کجا هستم و قرار است چه اتفاقي بيفتد. همکاري‌هايم قرار است با چه کساني باشد و مي‌خواهم به کجا برسم. و البته دغدغه اصلي‌ام در موسيقي و هنر چيست.
* در اين آلبوم شعر و ترانه‌هاي متفاوت و از شعراي متفاوت انتخاب شده‌اند؛ محور اتصال آن‌ها برايتان چه بود؟مبناي اين انتخاب‌ها کلمه يا قيد «تو» بود. اين «تو» خيلي وسيع است، تويي که قرار است باشد و نيست. از هر شاعري که شعر يا ترانه‌اي با همين مضمون داشت، انتخاب کرديم. که البته در اين ميان اتفاق‌هايي هم افتاد. مثلاً پس از ضبط و ميکس و مسترينگ قطعه‌اي، شاعر اثر گفت آن‌را واگذار کرده است و مجبور شديم آن‌را عوض کنيم. حتي عنوان آلبوم هم قرار بود «تو» باشد ولي در نهايت با مشورت و تعامل با آقاي عليزاده عنوان آلبوم رو رديف ِغزل «نبودي تو» از مهرداد سنجابي، انتخاب کرديم؛ «تا ناکجا تا آن سر دنيا سفر کردم، نبودي تو/ تا دشت پرشور شقايق‌ها سفر کردم، نبودي تو»
* دليل کم‌کار بودن شما چيست؟حساسيت زياد! راستش ترجيح مي‌دهم کاري را انجام دهم که بتوانم در طول تاريخ به همه لحاظ ازش دفاع کنم. گاهي دوستان مي‌گويند اگر اين ژانر کارها را بخواني، حتماً مي‌ترکاني! نمي‌دانم اين اصطلاح «ترکاندن» از کي وارد موسيقي ما شد و خيلي آن‌را نمي‌فهمم! ولي ترجيح مي‌دهم به جاي توجه به چنين مسائلي، کارهايي بخوانم که برايم رضايت‌بخش باشند.
قاعدتاً پيشنهاد زياد است و دوستان هم به من لطف دارند ولي به‌جاي کنسرت‌هاي زياد و ساختن آلبوم يا قطعه‌هاي بيشتر، دغدغه اصلي من انجام کارهايي است که بتوانم در آينده از آن‌ها دفاع کنم و بازتاب تفکر و نوع نگاهم به مسائل اجتماعي و فرهنگي هنري آن برحه از زمان باشد.
* نقش گروه موسيقي و آموزشگاه موسيقي بام» در توليد اين آلبوم چه بوده است؟اين پروژه از ابتدا تا لحظه اخذ مجوز و توليد استنپر، تهيه‌کننده داشت ولي در مرحله آخر متأسفانه به توافق نرسيديم و به ناچار خودم آن‌را به عهده گرفتم. تغيير نظر به‌دليل مسائل اقتصادي نبود چون سليقه‌هايمان به هم نمي‌خورد. ما بيشتر رويکرد هنري داشتيم و تهيه‌کننده طبيعتاً به مسائل اقتصادي و بازار فکر مي‌کرد و به همين دليل انتشار آلبوم را به تعويق مي‌انداخت.
به ناچار انتشار آلبوم در پروژه شخصي خودم، گروه و آموزشگاه موسيقي بام قرار گرفت. از آن‌جا که در اين زمينه تجربه‌اي نداشتم درگير مسائلي مثل چاپ و نشر و مذاکره با ناشر و پخش و... شدم، در حالي‌که ترجيح من اين بود فقط کارهاي مرتبط را خودم انجام دهم. اين مراحل از نظر فکري برايم فرسايشي بود ولي خوشبختانه به لطف دوستان با تيم «ژين استوديو» و مشاور رسانه‌اي آشنا شدم که پروموت، تبليغات و امور رسانه‌اي کار را انجام دادند و آلبوم آماده انتشار شد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۰۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبرد بزرگ دو کشتی‌گیر ایرانی با هم در خارج از کشور | جنگ برای سهمیه المپیک

به گزارش همشهری انلاین محمدرضا گرایی دارنده مدال‌های طلای جهان و المپیک برای دومین حضور پیاپی در المپیک باید از سد پدیده کشتی فرنگی ایران عبور کند.

سعید اسماعیلی ستاره ۲۰ ساله کشتی فرنگی ایران و دارنده مدال‌های طلای نوجوانان و جوانان جهان، چند روز پیش در مسابقات بزرگسالان قهرمانی آسیا نیز با اقتدار بر سکوی نخست ایستاد و مدال طلای آسیا را از آن خود کرد.

طبق شنیده‌ها کادر فنی تیم ملی برای انتخاب دشوار خود در وزن ۶۷ کیلوگرم و انتخاب نماینده اعزامی ایران به المپیک پاریس، قصد دارد گرایی و اسماعیلی را به تورنمنت رنکینگ مجارستان که خرداد امسال در بوداپست برگزار می‌شود،‌ اعزام کنند تا در نهایت با توجه به نتایج به دست آمده یا مبارزه رو در رو نسبت به انتخاب ملی‌پوش اعزامی ایران به المپیک از میان گرایی و اسماعیلی اقدام کند.

توانایی‌های فنی اسماعیلی در حدی است که برخی کارشناسان و تصمیم‌گیران فنی او را فنی ترین فرنگی‌کارد ایران بعد از دوران طلایی حمید سوریان می‌دانند.

از سوی دیگر گرایی نیز هر چند طی یکی دو سال اخیر از دوران اوج خود فاصله گرفته و با مشکل کاهش وزن نیز روبرو است، اما نمی‌توان به سادگی از کنار شایستگی و تجربه او گذشت.

کد خبر 846625 برچسب‌ها ویژه ورزشی کشتی

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست کمیسیون‌های سه گانه فدراسیون دوومیدانی | انتخاب روسا و نمایندگان کمیسیون ها در مجمع
  • ستون خیمه هویت ایرانی شعر است/فصل دوم برنامه به اوایل تابستان خواهد رسید + فیلم
  • علل انتخاب حضرت عبد العظیم حسنی (ع) برای وکالت در ری
  • هشدار در انتخاب سرمربی خارجی برای بسکتبال/ قلبی که با ایرانی است
  • نبرد بزرگ دو کشتی‌گیر ایرانی با هم در خارج از کشور | جنگ برای سهمیه المپیک
  • تحول بی نظیر موسیقی مدرن با آلبوم جدید مُجال
  • جنگیدن برای ذائقه‌سازی مخاطب موسیقی بسیار سخت شده است
  • جهانگیر الماسی: غرب جامعه ایرانی را هدف گرفته است
  • راز و رمزهای موسیقی سنتی خراسان: پیوندی فرامرزی از اعماق تاریخ
  • عکس| تبلیغ آلبوم جدید شکیرا در ال‌کلاسیکو!