Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@19:28:00 GMT

توزیع کالاهای اساسی به صورت عادلانه انجام نمی شود

تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۹۸۰۱۴۶

توزیع کالاهای اساسی به صورت عادلانه انجام نمی شود

شهرری- ایرنا- رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ری گفت: به نحوه تامین و تخصیص کالاهای اساسی اعتراض داریم، چرا که میزان تخصیص هیچ انطباقی با جمعیت این شهرستان ندارد.

عزیزاله افضلی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه سرانه های استاندارد مصرف گوشت قرمز و مرغ ری نسبت به کل کشور فاصله زیادی دارد، اظهار داشت: بیشتر این مشکلات به خاطر در دسترس نبودن کالا و توزیع نامناسب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: سرانه توزیع روزانه گوشت قرمز در شهرستان ری در حدود 2 تن است، در حالی که سهمیه تخصیص یافته این شهرستان 44 تن می باشد.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ری افزود: شرایط توزیع گوشت مرغ نیز بهتر از گوشت قرمز نیست و در این زمینه هم مشکل داریم، که باید چاره جویی اساسی شود.
وی ادامه داد: مشکل اساسی این است که جمعیت شهرداری های تابعه ری بخشی از کلانشهر تهران محاسبه می شود و بر این اساس نیز تصمیم گیری می شود.
افضلی با بیان اینکه شهرستان ری محدود به منطقه 20 و 15 نیست، عنوان کرد: این شهرستان دارای پنج بخش است که فاقد فروشگاه های زنجیره ای یا سازمان میادین هستند.
وی گفت: این شهرستان با حدود یک میلیون و 400 هزار نفر جمعیت باید به عنوان یک شهر مستقل در نظر گرفته شود و سهمیه های تخصیصی کالاهای اساسی نیز بر اساس ستاد تنظیم بازار ری تصمیم گیری شود.
افضلی با اشاره به اینکه عمده انبارهای کشور در ری مستقر هستند، عنوان کرد: لجستیک کالاهای استان تهران و کشور در این منطقه نگهداری می شود ولی سهم ری از این خوان اندک است.
وی تصریح کرد: با وجود استقرار واحدهای تولیدی و بزرگترین شهرک های صنعتی خاورمیانه در این منطقه، باید در ساختار اداری این شهرستان بازنگری جامعی صورت گیرد تا امکان پاسخگویی مطالبات به حق مردم در زمینه های مختلف ایجاد شود.
به گزارش ایرنا، براساس آمار؛ هزار و 100 انبار در سطح شهرستان ری وجود دارد که 80 درصد واردات و ذخیره سازی، 95 درصد لجستیک (مدیریت کالا) استان تهران را پشتیبانی می کند و 60 درصد کالاهای کشور نیز در انبارهای این شهرستان ذخیره می شود.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.
1970/6003

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي اداره صمت توزيع كالاهاي اساسي شهرستان ري

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۰۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح ۱۰۰ متر شبکه آبرسانی روستای یزدکان شهرستان خوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،یداله سلطانی با بیان اینکه این اقدام با هدف جلوگیری از هدر رفت آب شرب در روستای یزدکان انجام شد، اظهار داشت: با توجه به فرسودگی شبکه آبرسانی، وجود انشعابات قدیمی و همچنین هدر رفت آب، عملیات اصلاح شبکه توزیع آب شرب این روستا در دستور کار قرار گرفت و با تلاش همکاران حوزه بهره‌برداری و توسعه آب شرکت با موفقیت انجام شد.

وی با اعلام اینکه عملیات اصلاح شبکه توزیع آب روستای یزدکان در سایز ۵۰ از جنس پلی اتیلن وبطول ۱۰۰ متر انجام شد، افزود: مردم نسبت به اخذ انشعاب اقدام و برای رعایت حقوق دیگر مشترکین از مصارف غیر ضروری خودداری کنند.

روستای یزدکان با ۷۷۹ خانوار و ۲ هزار و ۹۹۳ نفر جمعیت در بخش مرکزی شهرستان خوی واقع شده است.

دیگر خبرها

  • تاکیدامام جمعه خوی براهتمام اعضای شوراهابه توزیع عادلانه امکانات
  • توزیع عادلانه امکانات مدنظر اعضای شوراها باشد
  • شبکه تولید برق آماده ورود به روز‌های اوج مصرف
  • توزیع ۱۰۰۰ تن مرغ و گوشت قرمز منجمد تنظیم بازاری در مازندران
  • تشدید گشت های نظارتی بر بازار شهرستان دهلران
  • توزیع بیش از ۲۴ تن اقلام اساسی طرح تنظیم بازار در سپیدان
  • حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • اصلاح ۱۰۰ متر شبکه آبرسانی روستای یزدکان شهرستان خوی
  • ضرورت توزیع عادلانه اعتبارات برای شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی