Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، نادر تمیمی ظهر یکشنبه در نشست انعقاد تفاهم نامه مدیریت برق استان بوشهر با آموزش و پرورش استان با بیان اینکه در استان یک سری خاموشی های نوبتی داشتیم اظهار داشت: این خاموشی‌های نوبتی خسارات زیادی را به مردم و تاسیسات برق استان تحمیل کرد که بعضا جبران آن نیز سخت است.

تمیمی ادامه داد: با توجه به مصرف استان ها مجموعه توانیر یک سهم کاهش برق برای هر استان در نظر داشت که این طرح به خوبی عملیاتی نشد و هدف مدنظر آن‌ها محقق نشد ولی توانست موثر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: بنا به کمبودهایی که در واحد تولید برق در سال جاری داشتیم یک سری خاموشی ناخواسته یا خاموشی نوبتی به استان تحمیل شد که همه در جریان آن هستند.

سرپرست شرکت توزیع برق استان بوشهر افزود: با وجود اینکه آبگیری سدها در استان بهتر شده است ولی بابت مصرف بیشتر مردم به اندازه هشت درصد در استان، امسال نیز پیش بینی وزارتخانه و توانیر این است که شاید این وضعیت ادامه پیدا کند.

تمیمی با بیان اینکه استان بخش عظیم صنعتی یا کشاورزی ندارد یادآور شد: یکی از معضلات استان بوشهر نداشتن این بخش‌ها در مصرف برق است که با خاموشی آن‌ها در ساعت پیک مصرف میزان خاموشی درخواست شرکت توانیر اعمال شود و مردم در آسایش باشند و خاموشی عمومی اعمال نشود.

این مقام مسئول اضافه کرد: سایر استان‌ها با خاموشی اندکی در بخش صنعتی یا جابجایی در شیفت کاری، خاموشی برق تحمیلی نخواهند داشت.

سرپرست شرکت توزیع برق استان بوشهر گفت: بیشتر مصرف مردم در فصل تابستان بحث سرمایشی است و بالغ بر ۸۰ درصد مصرف استان بحث سرمایشی است.

وی با بیان اینکه توصیه های توانیر در کاهش مصرف در استان با وجود اجرای آن توسط توانیر استان اثر بخش نبود اظهار داشت: تنها مسیری که بازدهی موثری شاید در زمان آینده ای دور داشته باشد کارهای فرهنگی است که توانیر در استان تصمیم دارد این مساله را در اولویت قرار دهد.

تمیمی با اشاره به اینکه طرح های فرهنگی اگر پنج درصد کاهش مصرف را به دنبال داشته باشد می تواند در خاموشی‌ها موثر باشد بیان داشت: ساعت ۱۲ تا ۱۶، ساعت پیک مصرف است که اگر در این ساعت مصرف کمتری داشته باشیم موثر خواهد بود و احتمال خاموشی را کاهش می دهد.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش یک دستگاه گسترده است و جامعه هدف بسیار خوبی خواهد بود تصریح کرد: با توجه به حضور دانش آموزان و جوانان شرکت توانیر استان درنظر دارد تفاهم نامه بین این دو مجموعه منعقد شود.

سرپرست شرکت توزیع برق استان بوشهر با اشاره به اینکه امیدواریم این تفاهم نامه کمکی برای استان باشد خاطرنشان کرد: معافیت مدارس و مراکز آموزشی به جز ادارات در استان با وجود اینکه بخشنامه به توانیر استان ابلاغ نشده است اجرایی شده است.

کد خبر 4486574

منبع: مهر

کلیدواژه: اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر بوشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۰۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۳ درصد حیوان گزیدگی در استان سمنان مربوط به سگ است

کامران قدس در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه حیوان گزیدگی از جمله مواردی که سالانه افراد زیادی بابت آن به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مراجعه دارند، ابراز داشت: موضوع حیوان گزیدگی می‌تواند موجب بیماری و در صورت عدم درمان به مرگ افراد منتهی شود.

وی ضمن بیان اینکه سال گذشته دو هزار و ۱۰۰ نفر برای حیوان گزیدگی به مراکز تحت پوشش این دانشگاه مراجعه داشتند، افزود: در این میان سگ‌ها بیشترین عامل حیوان گزیدگی را به خود اختصاص دادند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان ضمن بیان اینکه ۸۳ درصد حمله مربوط به سگ‌های صاحب دار بوده است، ابراز داشت: سگ‌های بی صاحب ۱۷ درصد حیوان گزیدگی را شامل می‌شود.

قدس ضمن بیان اینکه مقایسه آمارها از سال ۹۹ رشد حیوان گزیدگی را نشان می‌دهد، تصریح کرد: طی این سه سال گذشته در حوزه مناطق تحت پوشش با رشد حیوان گزیدگی مواجه هستیم به طوری که سال ۱۴۰۱ آمار یک هزار و ۹۹۶ نفر و سال ۹۹ به میزان یک هزار و ۳۷۰ نفر بوده است.

وی افزود: حیوان گزیدگی امکان انتقال بیماری از سگ به انسان همراه دارد لذا باید به دلیل بیماری هاری افراد بلافاصله به مراکز درمانی مراجعه کنند.

کد خبر 6085772

دیگر خبرها

  • ۷۰ درصد از بافت تاریخی بوشهر بهسازی و نوسازی شد
  • تکلیف افزایش قیمت برق روشن شد
  • توقیف ۱۱۵ دستگاه خودرو حادثه‌ ساز در خراسان رضوی
  • کم مصرفان برق خانگی، خودرو جایزه می‌گیرند!
  • جایزه خودرو برای صرفه‌جویی کنندگان در مصرف برق خانگی
  • حمل ۴۰ درصد از کالای استان یزد مربوط به مصالح معدنی است
  • ۶۳ درصد حیوان گزیدگی در استان سمنان مربوط به سگ است
  • طرح جهش ملی مسکن در کرمان نیازمند هم افزایی و کار جهادی است
  • نیمی از برق کشور در بخش تولید مصرف می‌شود
  • نیمی از برق کشور در بخش تولید مصرف می شود