Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مدیرکل دفتر تعاونی‌های خدماتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت:: تاکنون ۱۷ شرکت تعاونی سهامی عام در ۷ استان کشور با اشتغالزایی برای ۳ هزار و ۹۲۴ نفر و سرمایه ۴ هزارو ۷۱۶ میلیارد ریال به ثبت رسیده است.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان علیرضا ناطقی اظهار داشت:استان تهران با تعداد ۷ تعاونی سهامی عام و سرمایه بالغ بر ۴۵۷۸ میلیارد ریال رتبه نخست کشور در تشکیل اینگونه تعاونی‌ها را داراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت:: استان‌های خوزستان با تعداد ۴ تعاونی سهامی عام و سرمایه ۵۸ میلیارد ریال، یزد با تعداد ۲ تعاونی سهامی عام و سرمایه ۶۰ میلیارد ریال، گلستان با سرمایه ۵ میلیارد ریال، مازندران با سرمایه ۵ میلیارد ریال، گیلان با سرمایه ۵ میلیارد ریال و اردبیل نیز با سرمایه ۵ میلیارد ریال هرکدام با یک شرکت تعاونی سهامی عام، رتبه دوم تا هفتم را در کشور کسب کرده اند.

مدیر کل دفتر تعاونی‌های خدماتی وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی گفت:: در سال جاری نیز تعداد ۲ شرکت تعاونی سهامی عام در استان‌های اردبیل و تهران با سرمایه اولیه ۱۸ میلیارد ریال و دارای ۳۳۹ سهامدار حقیقی و ۲۰ سهامدار حقوقی به ثبت رسیده است.

ناطقی در ادامه ایجاد تنوع در شیوه‌های افزایش سرمایه و امکان توزیع سهام در بخش تعاونی دو هدف اصلی شکل گیری تعاونی‌های سهامی عام دانست و گفت:: یکی از عوامل بازدارنده برای توسعه بخش تعاون درکشورمحدودیت‌های قانونی ورود بخش تعاونی به بازار سرمایه است.

وی ضمن اشاره به اینکه شرکت تعاونی سهامی عام براساس بند (۹) ماده (۱) قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل چهل وچهارم (۴۴) قانون اساسی تشکیل می‌شود گفت:: اینگونه شرکت‌های تعاونی با رعایت قانون تجارت و محدودیت‌های موجود در قانون اشاره شده تشکیل می‌شوند.

مدیر کل دفتر تعاونی‌های خدماتی وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی افزود: مهمترین ویژگی این نوع شرکت‌های تعاونی این است که مؤسسین قسمتی از سرمایه شرکت را از طریق فروش سهام به مردم تأمین می‌کنند و اصلی‌ترین دغدغه تعاونی‌ها یعنی تامین سرمایه از این طریق برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: تعاونی ناطقی وزارت تعاون استاندارد استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۰۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مسلم فلاح زاده گفت: تامین برق پایدار برای واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی از برنامه‌هایی است که در چند سال اخیر در دستور کار شرکت شهرک‌های صنعتی استان قرار گرفته است.   وی افزود: از همین جهت از سال ۱۴۰۰، تفاهم نامه‌های مختلفی برای ایجاد ۶ پست برق بین شرکت شهرک‌های صنعتی و شرکت برق منطقه‌ای یزد منعقد شده است.    فلاح زاده ادامه داد: برای ایجاد این پست‌های برق بیش از ۷ هزار و ۲۳۰میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.   وی گفت: خوشبختانه با مشارکت هر دو طرف قرارداد تاکنون بیش از ۳هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز، برای انعقاد قرارداد مشاور و خرید تجهیزات طرح‌ها تامین شده است.

دیگر خبرها

  • اختصاص ۳۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • تخصیص بیش از ۳ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تامین برق پایدار در شهرک‌های صنعتی یزد
  • تولید روزانه تراکتور در کشور به ۱۵۰ دستگاه رسید
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع متفاوت
  • بزودی، راه اندازی شرکت تولید خودرو نیسان در خرمشهر
  • اختصاص زمین به تعاونی‌ها برای رونق تولید در اولویت است
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌ها در استان یزد
  • تخصیص 108 میلیارد اعتبار برای طرح های آب و خاک محمودآباد
  • «کاوشی در اقتصاد تعاون» منتشر شد
  • حمایت از لایحه جوانی جمعیت برنامه اصلی شهرداری قزوین