Web Analytics Made Easy - Statcounter

 به گزارش خبرنگار مهر، قاسمعلی خدابنده  ظهر یکشنبه در مراسم حفظ قرآن کریم توسط دانش آموزان که در سالن شهید بهشتی مشهد برگزار  شد اظهارکرد: اولویت فعالیت ها در وزارت آموزش و پرورش توجه به تعالیم و آموزه های دینی و بویژه فعالیت های قرآن، عترت و نماز است و از این حیث برای ما بسیار مهم است که میزبان چنین دانش آموزانی باشیم که به نمایندگی از حدود ۱۲۰ هزار نفر دانش آموز که در سامانه ثبت نام کرده بودند در این مراسم شرکت کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود:نهضت حفظ قرآن که در آموزش و پرورش آغاز شده به دلیل این است که ما بتوانیم قرآن را در سرلوحه اعمال و کردار خود قرار دهیم زیرا هدایت انسان از طریق قرآن انجام می شود و اگر قرار است کسی به سعادت و  کمال برسد قطعا یکی از راه های اساسی آن مطالعه و عمل به آیات قرآن است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: تفاوت ویژه این مراسم با مراسمات مشابه در گذشته، مطالبه مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه باید ۱۰ میلیون حافظ قرآن داشته باشیم است از همین روی حفظ قرآن کریم در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت و با توجه به تاکیدات مقام عالی وزارت در حوزه قرآن، عترت و نماز فعالیت های بسیار خوبی در دستگاه تعلیم و تربیت انجام گرفت که از جمله این اقدامات می توان به نهضت حفظ قرآن کریم اشاره کرد.

وی گفت:با یاد و ذکر خدا دل آرام می گیرد و فهم بهتر قرآن با حفظ قرآن امکان پذیر است و برای حفظ قرآن، آیات قرآنی باید مستمر و مداوم تلاوت شود که در نتیجه  سبب انس و الفت با این کتاب آسمانی می شود و این انس و الفت فهم و درک بیشتر آیات نورانی را در بر خواهد داشت.

خدابنده تصریح کرد:آموزش و پرورش نیز براساس سند تحول بنیادین باید در مسیر تعلیم و تربیت تمام ساحتی قدم بردارد و یکی از  ساحت ها، ساحت اخلاقی، اعتقادی و عبادی است و در حوزه اخلاق، اعتقادات و عبادات، قرآن جایگاه بسیار ویژه ای دارد به همین سبب اولویت فعالیت های فرهنگی و تربیتی با فعالیت های قرآنی است.

کد خبر 4486548

منبع: مهر

کلیدواژه: آموزش و پرورش مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۹۸۰۳۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش آموزش و پرورش گیلان در پی انتشار یک گزارش

اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان گیلان اعلام کرد: در پی انتشار خبری در یکی از پایگاه‌های خبری استان در روز گذشته با عنوان «تنبیه فیزیکی دانش آموز در یکی از مدارس سنگر» و این سوال که «با معلم خاطی برخورد می‌شود؟» اذعان می‌شود این موضوع مربوط به سال گذشته است و با فرد خاطی هم برخورد شد.

پس از شکایت خانواده یک دانش آموز اهل سنگر از تنبیه بدنی فرزندشان در مدرسه، آبان سال گذشته، مراتب پس از بررسی‌های انجام شده، معلم مربوط برای ارائه توضیحات به هیئت تخلفات اداری دعوت شد که پس از استماع سخنان او و بررسی شواهد، تخلف معلم مدرسه محرز و رأی هیئت رسیدگی به تخلفات در همان ماه صادر شد.

بر اساس مواد ۸۱ و ۸۲ آیین نامه اجرایی مدارس، هرگونه تنبیه بدنی دانش‌آموز و سوء رفتار ممنوع است.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • مسابقات قرآن و عترت مرحله ۱۴ گانه در اشکنان
  • ۱۴۰هزار دانش آموز در امتحانات نهایی خوزستان شرکت می‌کنند
  • 44 هزار دانش آموز کردستانی سفیر سلامت
  • خراسان رضوی همیشه در آموزش اوتیسم پیشگام بوده است
  • ۲۲۴۱ دانش آموز قشمی به طرح مسطورا پیوستند
  • افتتاح ۲۷ مدرسه در ۶ ماه در وسیع ترین منطقه آموزش و پرورش کشور
  • جشن فرشته‌ها با حضور ۱۳۱۰ دانش‌آموز دختر همدانی
  • جذب ۳ هزار نیروی دبیری در خراسان رضوی در سال جاری
  • واکنش آموزش و پرورش گیلان در پی انتشار یک گزارش
  • چهل‌ودومین دوره مسابقات قرآن دانش‌آموزی در بوشهر آغاز شد